Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ronny-vdv

Citaat van: deurenkletser op 15 oktober 2018, 22:25:17 PM
Citaat van: ronny-vdv op 15 oktober 2018, 18:04:54 PM
Citaat van: deurenkletser op 14 oktober 2018, 15:25:02 PM

Er waren ook K4 voituurkes voor 35 euro per stuk maar die waren snel weg.

https://imgur.com/a/9kg7G4T
Die rijtuigen zoek ik al lang.
Nog geen geluk gehad.
Ik vond de beurs te commercieel. 8)

Een opkoper had alle goedkope LS exemplaren al mee nog geen 5 minuten na opening... Om ze waarschijnlijk een stand verder voor het dubbele te verkopen... Er lagen er ook aan 79 euro... Veel te duur.
Dat bedoel ik met te commercieel. Ik vind dit heel jammer en vind meestal mijn gading niet op grote beurzen.
Misschien eens nadenken om dit te vermijden. Misschien in de voorwaarden zetten bij huren van de standplaatsen.
Dit doet geen afbreuk op de Modelspoor Expo, want de organisatoren verdienen heel veel lof !
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 16 oktober 2018, 10:44:04 AM
Misschien eens nadenken om dit te vermijden. Misschien in de voorwaarden zetten bij huren van de standplaatsen.
Dit doet geen afbreuk op de Modelspoor Expo, want de organisatoren verdienen heel veel lof !

Ronny,
Je begeeft je op glad ijs! ;D
iets in de aard van wat jij hier schrijft probeerde ik twee weken geleden al aan de kaak te stellen in een ander draadje, (herrinnert u zich dat van de Matisa voor 500€?)
Maar doordat er toen afgeweken werd van het echte onderwerp is daar niet verder op in gegaan.
het ging er mij niet om of je verplicht bent tot kopen aan die hoge(re) prijs al dan niet, maar om het principe dat zulke mensen de hobbyist die met hart en ziel koopt, dwingt tot extra hoge uitgaven daar je anders niet aan de bak komt. >:(
Wij hebben bij Amsac-opendeur reeds opkoper(s) gehad die zelfs een uur voor de opening proberen de "koopjes" in te palmen, maar wij als club proberen dit angstvallig te vermijden.
Jammer genoeg lukt het hun soms elders wel... :(

;)

philippe_007

Niet echt nieuw, is ondertussen 5 jaar oud, maar dit weekend nieuw bougies gekocht bij VBV om deze om te bouwen van AC naar DC... Nu kan ik de loc inzetten op de 2 systemen :-)





mardig23

Dit weekend gekocht van een forumlid op de expo, voor een zacht prijsje, twee I6-en van LS.

Weer een stammetje compleet :D

Mvg Karl

mardig23

Deze is ook leuk:

Ik informeerde vorige week aangaande mijn nieuwe DHL wagentje bij het management van DHL, met de vraag waar dit vandaan komt, en voor welke rede deze werden gemaakt.
Deze:


Ik kreeg een telefoontje van een vriendelijke dame, met de vraag om meer info door te sturen, en foto's. Ze gingen intern navragen of het te traceren was.

Vandaag, echt waar, stond er een DHL man voor mijn bureau met een pakje met dit in:


Mijn vertrouwen in de mensheid is weer even hersteld ;D ;D ;D
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

je ziet dat je niet altijd mooi moet zijn om geluk te hebben!  8) ;D ;)

philippe_007

Amai Peter jij moet veel geluk hebben dan :-)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: philippe_007 op 17 oktober 2018, 20:21:33 PM
Amai Peter jij moet veel geluk hebben dan :-)
waarschijnlijk net zo veel als jij !  :)

mardig23

Mvg Karl

Floris

Wie zondag in Leuven was had ze vast al zien staan, heb maar eens twee van deze dingen aangeschaft, eentje digitaal, een met geluid, want ik vind locs met geluid dan wel irritant maar het is duurder en kan kapot dus NEEM MIJN GELD NEEM ALLES IK MOET HET HEBBEN. Kon ze ook wel weer zelf gaan maken maar heb nu al zat van die dingen gebouwd, heb t nu wel een beetje gezien.
DSC_1422 by Floris Dilz, on Flickr
Ik zat eigenlijk een beetje te wachten of er nog een neutraal gele of cockerill-sambre-versie zou komen maar ik begreep dat de industrielocversies niet zo best verkochten dus dat de kans op meer varianten klein was... Jongens, was dat nou? waarom allemaal eindeloze modelbanen maken die nooit af komen terwijl je een prachtig boekenplankje vol kunt zetten met wat industriegebouwen en daar met zo'n fantastisch locje eindeloos tussendoor kunt keutelen? Eindeloos veel details om aan te pulken, lekker ontspannen rangeren terwijl je je geen zorgen hoeft te maken om bezetmelders en ander ingewikkeld electronisch gezever? Gewoon een lokmuis, drie wissels en een handvol wagentjes en gaaannn. Het ware geluk is weer eens binnen handbereik maar niemand wil t hebben. fascinerend.

Straks wil ik er de 43 en 45 van maken, paar kleine dingetjes aanpassen (kleinere brandstoftanks, extra hekken, luchttanks eraf want treinrem hadden ze zo te zien niet), geel blaffen, nummertjes erop en dat was t wel...
Cockerill 43 - 1977.06.18 - Seraing by Yves Locomot, on Flickr
Ben wel benieuwd hoe ze zich in de praktijk gaan houden in vergelijking met mn zelfbouwrommel. Zo'n star onderstel met 2 met tandwielen aangedreven assen is mooi degelijk en rijdt veel gladder dan die hobbelpaarden van mij maar die hobbeldingen hebben dan wel weer allemaal een kantelende vooras wat toch wel wat helpt bij de stroomafname.

Goed, jongens, nogmaals mijn wijze raad: koop zo'n hok, bouw een klein baantje met vage industrie, ga dat mooi detailleren en ga fier zitten wezen op je modelbouwkunsten. Ik zie jullie over 2 jaar in Leuven.

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 18 oktober 2018, 11:59:20 AM
eentje digitaal, een met geluid...
Ben wel benieuwd hoe ze zich in de praktijk gaan houden in vergelijking met m'n zelfbouwrommel.

Floris,
Je mag zeker zijn van een perfect smeuig rijgedrag want de digitale versies, dus ook deze met geluid zijn uitgerust met een power-pack.
Niet goedkoop maar het zijn echt leuke hebbedingetjes! :D

;)

Floris

och, zo gek vind ik de prijzen niet, ongeveer vergelijkbaar met de piko reeks 73, eigenlijk. Het ding is wat kleiner maar dat maakt een model niet zo snel goedkoper...

GDE

Volledig met u eens Floris . Het is een prachtig locje met veel inzetmogelijkheden . Zelf hoop ik ook nog op een gele versie met groene strepen . Ene die zowat bij iedere industrie past . De keuze van vbv voor de cfi versie zorgt natuurlijk voor een beperkt inzetgebied . De sound van dit locje is echt een plus .

Thommy

Na een paar vruchteloze zoekpogingen vandaag toch de HLE18 Chiquita kleurstelling ontvangen via een lid op het Waalse forum. Nieuw  ;D en voor een eerlijke prijs
Greetz

Thommy

the_gold