Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

conducteur

Chique draaibank. Op school destijds ook mee gewerkt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bollen neus

Tja , waar is de tijd van de vakschool VTS waar we telkens uitkeken aan welke "sloor" van draaibank weer moesten staan want zo een Celtic waren in die tijd nog niet zo dik bezaaid in de scholen, spreek wel uit de jaren '69. Ook bekend dat jaar voor een heel ander evenement........................[:)]

bollen neus

Een set LS staalrol wagons 32010, platte wagons met rollen op.[:)]

Davy

Mijn eerste drie M6'en samen met de I11 en reeks 1328.


Binco

De M6 stuurstand met buffers?
Ik dacht dat enkel de versie met GF-koppeling al was uitgeleverd!


[:)][;)]

loco

In de set zitten toch alle onderdelen om een versie te maken zonder GF-koppeling? Of vergis ik mij? Je moet dan wel ??n en ander demonteren en andere onderdelen plaatsen.

Davy

Ik heb de GF-koppeling verwisseld omdat de voorkant met buffers een realistischer uiterlijk geeft. Wel spijtig dat het onderstel van de M6 zo'n veel te licht grijze kleur heeft en niet zoals de I11 rijtuigen. Maar daar gaan we nog iets aan doen binnenkort [:)]

Binco

citaat:
Geplaatst door Union Pacific

Ik heb de GF-koppeling verwisseld ...



Ja lap, dat wist ik dus niet [xx(]
Ben ik dus eigenlijk aan het wachten voor niets!
Maarja, mijn set 'stuurstand met buffers' is al besteld ... [8)]

[:)][;)]

Bert Ossevoort

Binco ,dat wachten is niet helemaal voor niets als je het rijtuig nummer wilt laten kloppen met de realiteit .
want als je de koppeling ruilt met buffers zou je ook het rijtuig nummer moeten aanpassen ,daarom brengt ls meerdere sets uit met kloppende variaties ....
Bert.

Binco

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Binco ,dat wachten is niet helemaal voor niets als je het rijtuig nummer wilt laten kloppen met de realiteit .
want als je de koppeling ruilt met buffers zou je ook het rijtuig nummer moeten aanpassen ,daarom brengt ls meerdere sets uit met kloppende variaties ....
Bert.



Daar heb je ook gelijk in!
Achjha, zoveel maakt het voor mij niet uit wanneer ze geleverd worden!
Als ze er maar zijn voor onze opendeurdagen [:p][:p]

[:)][;)]

conducteur

Je schotter kan toch wat beter, ik zou op de stukken die je nog moet doen toch iets grovere ballast gebruiken. Nu heb je denk ik woodland Fine ballast of iets gelijkaardig gebruikt, maar dat mag gerust medium ballast zijn, die is meer op schaal.

De metalen railprofielen kun je in een roestbruine kleur schilderen om een roestig effect te geven. Dan blinken die minder en zien ze er zoals in het echt roestig uit. Ik heb echter de voorkeur om ze in een soort groengrijs te schilderen, omdat dat niet zo hard overkomt.

Ik heb geen idee voor welke loc je wil sparen, maar neem een die in het echt ook je dubbeldekkersrijtuigen M6 sleept. Dat kan een 13 (ls models)  , reeks 20 (roco), reeks 26 (mehano), reeks 27 (ls models) zijn. Er is vast wel nog een andere locomotief die bruikbaar is, maar ik ben meer ge?nteresseerd in stoomtreinen, en weet hier weinig van.

I4 rijtuigen? Je bedoelt denk ik I6? Kan dat M6+I6? Zoniet zou ik twee aparte treinen maken...

Kijk ook eens goed naar onderstaande foto. (sorry luc dat ik je foto gebruik, maar heb zelf niet direct een betere foto...)


Jouw sporen liggen op een vlakke plaat. Reli?f maken (heuvels...) gaat een klein beetje, maar negatief reli?f (rivier, beek) maken wordt zeer moeilijk. Misschien kan dit je inspireren... Leg je sporen op een houten plaat op een kader (dat heb je volgens mij al gemaakt), zaag het stuk uit waar er sporen blijven en vul de rest op met gerief om landschap te vormen.
Evan zijn spreuk eens lenen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

(Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je foto gebruik (luc) en je spreuk (Evan))
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Fan51

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zal wel zijn Binco , mooie aanwinsten , die PB03 had ik ook nog graag aan mijn collectie toegevoegd.[;)]



Hi Erwin,

Geldt uw wens nog steeds? Dan heb ik misschien wat u interesseert... [;)]

Groeten

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

n/a

ik ben aan het sparen voor een ls models serie 13?

Gerolf

De laatste 4 foto's link nakijken aub - alleen kruisjes te zien [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

ik heb gewoon afbeelding invoegen gedaan, daarna de link ertussen gezet. Hoe moet ik de link aanpassen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.