Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: ronny-vdv op 23 september 2018, 15:38:08 PM
Ok, zijn deze ruitenwissers gelijmd ?

Ik kan je daar niet met zekerheid op antwoorden Ronny, maar meestal is dit niet het geval.
Doch indien wel, is dat geen probleem, je snijdt ze af en de gaatjes zijn meteen gevuld...
De fabrikant moet dan maar voor andere zorgen hé!

;)

Brossel

Citaat van: Sicco op 23 september 2018, 15:39:13 PM
Ik weet niet wat daar de gewoonte is, kwaliteit en consistentie staat in elk geval niet bovenaan de lijst blijkbaar  :-X

Hamvraag is waarom de eindverantwoordelijke, die in België zijn zaak voert, die punten niet bovenaan de lijst heeft staan??  :'(
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

efl045

De eindverantwoordelijke in België controleert zeker ook, vooral of de betaalde euro's wel OK zijn :-)

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat ze bij VBV ook gecontroleerd werden/worden,misschien op te lossen met een exta setje ruitesproeiers en ruitenwissers toe te voegen of ze aan te bieden aan de (reeds afgehaalde)modellen  ;)

Metpetergaathetbeter

heeft ondertss iemand anders ook zijn model al in handen,vraag is of die allemaal door diezelfde Chinees (mee alle Chinezen maar nie mee deze !) ze monteerde?  :-\

hapkin

 
CiteerHamvraag is waarom de eindverantwoordelijke, die in België zijn zaak voert, die punten niet bovenaan de lijst heeft staan??  :'(
Hierop weet ik het antwoord: "Ahja, het is een budget model "

Citeerheeft ondertss iemand anders ook zijn model al in handen,vraag is of die allemaal door diezelfde Chinees (mee alle Chinezen maar nie mee deze !) ze monteerde?  :-\
Ik ken nog iemand die er een heeft en die heeft het ook ...

hapkin

Enfin hij ligt hier al op de werkbank  ;D

NMBS 6215 by Steve, on Flickr

2018-09-23_06-33-39 by Steve, on Flickr

Voor alles is er een oplossing he ::)

lux161

#4267


...Via onderdelen van blauwe 55 VBV  ;)





Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

OlivierV

Citaat van: hapkin op 23 september 2018, 18:02:48 PM
CiteerHamvraag is waarom de eindverantwoordelijke, die in België zijn zaak voert, die punten niet bovenaan de lijst heeft staan??  :'(
Hierop weet ik het antwoord: "Ahja, het is een budget model "

Citeerheeft ondertss iemand anders ook zijn model al in handen,vraag is of die allemaal door diezelfde Chinees (mee alle Chinezen maar nie mee deze !) ze monteerde?  :-\
Ik ken nog iemand die er een heeft en die heeft het ook ...

Budget model van € 150 of meer vind ik lang niet meer zo budget hoor ...

Soms kan ik echt geen knoop vastmaken aan die gasten uit Ingelmunster. Het is ook niet hun eerste "flater"...  Nuja de klant zal wel betalen want we mogen blij zijn dat ze die treinen willen maken zeker?  :-\

Allez, dag he, ik ga wat modelbouwen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

eigenlijk wel jammer dat je nooit een reaktie krijgt, wetende dat men meeleest.Akkoord dat er fouten gemaakt worden maar dan zou je toch denken als fabrikant (met ziel voor de hobby of is het iets anders?)dat je er iets probeert aan te doen en dat je je fout probeert recht te zetten   :-\

Jef

Ik denk niet dat zo'n fout gemakkelijk recht te zetten is. Die modellen zullen wel allemaal geproduceerd zijn (met deze foutieve ruitenwissers).  :-\

VBV had de klant allereerst moeten informeren over de fout (als ze het zelf al gezien hadden, maar ik neem aan van wel...) én de Chinese producent van de modellen.
Daar het hier om een productiefout gaat, hoort de producent die fout recht te zetten. Maar of ze daar in China ook zo over denken...
Een prijsvermindering en/of extra set ruitenwissers bijvoegen lijkt me hier wel gepast.

Ik heb trouwens een 5540 in bestelling, ik hoop dat de Chinezen de ruitenwissers daar wél op de juiste plaats hebben gezet...
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 september 2018, 20:28:44 PM
eigenlijk wel jammer dat je nooit een reaktie krijgt, wetende dat men meeleest.Akkoord dat er fouten gemaakt worden maar dan zou je toch denken als fabrikant (met ziel voor de hobby of is het iets anders?)dat je er iets probeert aan te doen en dat je je fout probeert recht te zetten   :-\

Denkt aan de MSM HLE23 en de plaatsing van de pantografen...
Greetz

Thommy

Michiel

Een ruitenwissertje op de verkeerde plaats, pantografen te dicht bij elkaar, een uitlaatpijp vergeten, een vuldop half uitgebeeld, te brede ramen, sierstrepen net te laag... We zijn toch modelbouwers? Daar draaien we ons hand toch niet voor om? Geen enkel model is perfect. Geen erg, toch? In het tegendeel, knutseltijd is aangebroken!  ;) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Thommy

Citaat van: Michiel op 24 september 2018, 09:05:04 AM
Een ruitenwissertje op de verkeerde plaats, pantografen te dicht bij elkaar, een uitlaatpijp vergeten, een vuldop half uitgebeeld, te brede ramen, sierstrepen net te laag... We zijn toch modelbouwers? Daar draaien we ons hand toch niet voor om? Geen enkel model is perfect. Geen erg, toch? In het tegendeel, knutseltijd is aangebroken!  ;) ;D

feit. Maar het is het principe waarom verkeerd als het ook direct goed kan.
Greetz

Thommy

Sicco

#4274
Ik ben geen modelbouwer (iets met dikke vingers, geen diepte kunnen zien, te weinig geduld etc.), wel een verzamelaar.