Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Sicco

#4065
1) eens
2) een pietsie
3) nee
4) nummers op het front zijn heel erg fout

Een typisch Märklin prestatie voor een typische Märklin prijs dus

De laatste 59-er van Märklin was de 5917, deze was op het handmonster goed geschilderd en in de productie uiteindelijk fout. Ook nu is de schildering en beschrifting beter op het handmonster. Märklin is dus eveneens weer zeer consequent. Net zo consequent als dat het model vast goed verkocht zal worden.

ronny-vdv

Nummers op het front zijn weldegelijk correct.
Zie foto's pagina 204-205 reeks 59 van Nicolas Collection.
Blijkbaar slaagt er niemand in een correcte reeks 59 te maken, jammer desondanks Marklin de beste kap heeft.
Eigenlijk zouden we allemaal onze bestelling moeten annuleren en gezamenlijk klacht indienen zodat ze hun modellen herspuiten.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

over de nummers is er nog discussie mogelijk  ;D



Sicco

precies  ;D
Lijkt in niets op de typische, handgeschilderde dunne cijfers per prototype. Vorm is goed, maar veel te fors en te dik. Ja, ik ben daar een purist in, maar het is erg kenmerkend voor tijdperk IV

Overigens kloppen ook de asnummers niet, maar dat is wel erg miereng.....

Rangeerduivel

#4069
Citaat van: Tobias B. op 15 april 2018, 14:24:32 PM
https://cdn.haertle.de///master/product/1/maerklin-37277-diesellok-serie-59-sncb-mfx-sound-h0-1(1).jpg

Zoals 'm hier op de foto staat wil ik hem wel hoor, maar dan wel in de Trix versie, met faulhaber en VBv decoder er in, net als mijn 5907... :-*
de 59 is trouwens mijn lievelingsloc!

;) ;)

bellejt

mss eens vergelijken met echte foto's en dan zien : http://www.bfoto.be/foto.php?id=1203 .Zo verkeerd is het dan niet als je kosten baten bekijkt.Details zullen altijd verschillen.Van de spaakwielen ben ik ook niet overtuigd maar die kan je snel vervangen.Maar ja de azijnpissers zullen wel altijd een perfekt model willen voor een paar schuitluizen.Perfekte modellen kosten geld en dan is het ook weer niet goed.Wordt soms ziek van dergelijke commentaren.

Sicco

#4071
En zo vervallen we weer in dezelfde scheldpartijen als altijd op dit forum. Iemand heeft niet dezelfde mening als ik, dus die branden we maar af. Volwassen mannen anno 2018.

Je kan de foto nog tien keer delen maar als jij het verschil niet ziet is dat voor jou, projecteer dat niet op anderen.

Het model van Märklin is gewoon weer slordig, maar het zijn geen zaken die voor de meesten onoverkomelijk zijn.
Verder is 320 euro niet bepaald goedkoop hè. Zelfs niet als de genoemde slordigheden (want dat zijn het, we hebben het hier niet over 'bezuinigingen' om de prijs te drukken) Dat betaal je dus voor een model waarvan de beschrifting, die al dertig jaar goed gaat op andere modellen, op het front gewoon niet overeen komt met de werkelijkheid en waarbij ze de belijning wederom uit de losse pols hebben gedaan. En jij wordt misselijk als dat benoemd wordt? Kweetnie hoor. Het kost bij mijn weten niet meer om het goed te doen. En oh ja, Märklin heeft gewoon het 59-chassis met volwielen, heeft al eerder deze fout gemaakt en dat is toen benoemd hier. DAT gebeurt er dus als je opbouwende kritiek maar blijft overschreeuwen met dat emotionele gejammer, en niet durft vooruit te gaan, te ontwikkelen, of durft te staan voor je product. Het zou enig 'drierailer' eens sieren als hij op zou staan en zou zeggen: 'doeme, dit is al eens fout gegaan, waarom hebben ze niet geluisterd! Ik blijf achter Märklin staan, maar dit is toch wel jammer'. Die eerste steen moet nog geworpen worden geloof ik.

En dankzij azijnpissers als ik verschijnen er met regelmaat goedkopere modellen waar wel op dit soort zaken gelet wordt. Gratis en voor niks! Zonder dat ik er een cent aan verdien overigens (of als ik dit lees überhaupt dat het gewaardeerd wordt), gewoon omdat ik het leuk vind om te doen en middelmaat voor mij niet de norm is.

Jurgen

Als je het model vergelijkt met de echte loc, dan staan de roosters volgens mij te laag of de koplampen te hoog.

Maar als je die op het model zou verplaatsen kloppen de andere verhoudingen er niet meer aan, want dan zijn de afstanden tussen andere dingen weer niet correct. Dus zal het hele model wel fout zijn zeker?

Ach ja, iedereen plezieren is moeilijk en moest ik het zelf ontworpen hebben, dan had ik er een trapezium van gemaakt. Dus ja, het is maar wat je zelf wil zeker?

Ergens snap ik Sicco wel dat als ze de mening van iemand vragen, dat het dan jammer is als hier geen rekening mee gehouden wordt.
Maar tegelijk ben ik de fabrikanten ook dankbaar dat ze moeite doen om Belgische modellen te produceren, ook al zitten er dan fouten in het model.

Ik leef gewoon nu en nu is dit alles was we hebben, dus moeten we het er maar mee doen. Wij weten dat er fouten in het model zitten, maar laat het aan iemand zien die de loc ooit gekend heeft en niet met de hobby bezig is, die gaat gewoon herinneringen bovenhalen en zeggen "dieje heb ik nog weten rijden".

Amuseer jullie gewoon en laat hier jullie nieuwste aanwinsten zien!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

als je eens goed kijkt hoef je geen 320 euro uit te geven maar slecht 250 max.Een groot verschil als je google gebruikt.Verder respecteert eenieder je menig maar is raar dat als er bij andere merken zowat gebeurd de commentaren zelden zo zijn.

doomslu

Ik moet je groot gelijk geven, Sicco.
Het is geen kwestie van kostprijs, maar van slordigheid. Helaas vaak voorkomend bij deze fabrikant.
Jammer dat sommige Märklinfans hun merk zo door dik en dun verdedigen.  :(

Citaat van: ronny-vdv op 15 april 2018, 16:20:14 PM
... desondanks Marklin de beste kap heeft.
Ook dit is een heel persoonlijke mening die hier als waarheid wordt verkondigd, maar waar niet iedereen het mee eens is.
Ikzelf durf me hierover niet echt uitspreken hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

Als er niet een paar mensen hun nek uit hadden gestoken de laatste decennia tegen de middelmaat die het al goed vind 'als er al wat voor ons gemaakt wordt' dan waren we niet zo vooruit gegaan, dan hadden we nooit de kwaliteit en kwantiteit bereikt die we nu hebben. Als André Witmeur het wel best had gevonden dat Roco in elk geval een Belgische loc maakte, had hij onze gezamenlijke hobby zo'n vlucht gegeven als hij met Jocadis had gedaan? En de andere winkeliers die hem volgden? Een bijzondere situatie wat nu nog direct de reden is dat onze markt relatief groot is, voor zo'n klein land. En geloof me, uit eigen ervaring weet ik hoe dicht we weer zitten tegen een terugval in die middelmaat, omdat alles geld kost en omdat fouten met productie en ontwikkeling in andere culturen veel erger op de loer liggen. Het is nog steeds een kleine groep individuen die daaraan werkt.

Sicco

#4076
Citaat van: bellejt op 15 april 2018, 17:55:32 PM
als je eens goed kijkt hoef je geen 320 euro uit te geven maar slecht 250 max.Een groot verschil als je google gebruikt.Verder respecteert eenieder je menig maar is raar dat als er bij andere merken zowat gebeurd de commentaren zelden zo zijn.

Oh geloof me, echt wel, ook (en zéker ook) het merk waar ik bij betrokken ben.

Er zijn voor mij drie grondregels:
- wat beter kan binnen het budget en dus beter wordt, schept mij plezier
- wat vanwege het budget niet beter kan (ja die zijn er ook dikwijls), stelt me teleur maar is te accepteren
- wat beter kan maar niet beter wordt, ondanks aangeven, frustreert me en is, uiteindelijk, moeilijk te accepteren
Dit geldt voor élke fabrikant. Die zitten allemaal wel eens in categorie 3. De een helaas heel wat vaker dan de ander.

ronny-vdv

Citaat van: Jurgen op 15 april 2018, 17:52:38 PM
Als je het model vergelijkt met de echte loc, dan staan de roosters volgens mij te laag of de koplampen te hoog.

Maar als je die op het model zou verplaatsen kloppen de andere verhoudingen er niet meer aan, want dan zijn de afstanden tussen andere dingen weer niet correct. Dus zal het hele model wel fout zijn zeker?
Ik heb zonet metingen gedaan met mijn 5933 en moet zeggen dat de koplampen tegenover de roosters correct staan.
De Marklin-kap is volgens mij de meest correcte. Helaas wordt te weinig aandacht geschonken aan de schildering.
Het derde frontlicht, daar passen we wel een mouw aan.
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Ik deel die mening v.w.b. de kap

Heerlijk hè nu-an-ce-ren  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 15 april 2018, 17:52:38 PM
Maar tegelijk ben ik de fabrikanten ook dankbaar dat ze moeite doen om Belgische modellen te produceren, ook al zitten er dan fouten in het model.

Laat dat hier nu net de verkeerde instelling zijn Jurgen!
Zij produceren echt geen modellen omdat wij ze zouden kunnen kopen, maar wel omdat wij ze zouden willen kopen, en als je al een vierde van een maandloon durft vragen voor een model, zorg dan tenminste dat dit model correct is, zowel qua vorm als qua schildering.
Maar deze instelling van "ik maak het bijna zo ongeveer juist en ze moeten het maar goed vinden",   is wel eigen aan dat merk en dus alles behalve klantvriendelijk...
Voila sè, en nu hebben ze weer reden om kwaad te zijn op mij! ::) :P :P

;)