Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Arbeco

Heel, heel erg trots ben ik op mijn nieuwe aanwinst, welke ik vandaag in ontvangst mog nemen. Eindelijk eens een rangeerloc toe mogen voegen aan mijn verzameling, en wat voor ??n... Tussen al het "grote" geweld van de lijndiesels is sinds vandaag een diesel reeks 72 van Jocadis te vinden. Hij heeft het eerste rondje al proefgereden en het mag gezegd worden; rij-eigenschappen en detaillering zijn erg goed. Op de volgende foto's de 7214 tijdens zijn eerste rangeerklusje op het nieuwe gedeelte van mijn baan.

Zijaanzicht, vooral de in verhouding met de motorhuif kleine cabine is erg apart vind ik:



Het zicht op de cabine; met het fraaie "vlindermotief":



Al met al ben ik weer een erg mooie machine rijker, waar ik hopelijk nog veel zwaar rangeerwerk mee mag verrichten...[:p]

Groetjes Len[;)]

Old diesels never die...

railtravelmanager

sinds enkele maanden in dienst op de baan een Roco D 333.107 een Spanjaard [:)] rijdt superzacht en trekt aardig

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Binco

WAAAAW Len,
Prachtig dieseltje [:p]


bollen neus

Hoi Stephen ik denk dat je "Erwin" bedoelt [:)]?

Binco

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Hoi Stephen ik denk dat je "Erwin" bedoelt [:)]?


Nee hoor, ik heb het op die prachtige 72 van "Arbeco" -> Len [:p]
Echt geweldig machien is dat man
[:)][;)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Heel, heel erg trots ben ik op mijn nieuwe aanwinst, welke ik vandaag in ontvangst mog nemen. Eindelijk eens een rangeerloc toe mogen voegen aan mijn verzameling, en wat voor ??n... Tussen al het "grote" geweld van de lijndiesels is sinds vandaag een diesel reeks 72 van Jocadis te vinden. Hij heeft het eerste rondje al proefgereden en het mag gezegd worden; rij-eigenschappen en detaillering zijn erg goed. Op de volgende foto's de 7214 tijdens zijn eerste rangeerklusje op het nieuwe gedeelte van mijn baan.

Zijaanzicht, vooral de in verhouding met de motorhuif kleine cabine is erg apart vind ik:



Het zicht op de cabine; met het fraaie "vlindermotief":
Al met al ben ik weer een erg mooie machine rijker, waar ik hopelijk nog veel zwaar rangeerwerk mee mag verrichten...[:p]

Groetjes Len[;)]






Echt lelijk vind ik hem niet,en luister het is jou keus,en wat jij mooi vind is niet mijn zaak.
Maar ik vind die koppelstangen op de wielen niet meer van 2011,met schoefjes in de wielen
Zelf Marklin heeft dit nu eindelijk verlaten.
En als hij nu 60 euro kosten,vooruit dan maar.
Maar je weet zelf hij kost veel en veel meer.

Maar nog eens,als jij hem mooi vind wie ben ik dan.

wim


Jurgen

citaat:
Geplaatst door Peter

Staan die rijtuigen niet bij Olaerts op de planning? Ik dacht van wel. Dan heb je voor die prijs super M4 rijtuigen voor een veel goedkopere prijs, want die van Lima en Oskar waren zeker niet slecht toen ze op de markt kwamen, maar je mag ze natuurlijk niet meer vergelijken met de L-rijtuigen van Olaerts of Goovers en de I-11 enz. van LSM



Ik dacht dat Olaerts ze niet zou produceren omdat LS en B-Models ze op de planning staan hadden. Maar ik kan ook mis zijn natuurlijk.

Bij LS staan ze in ieder geval op de uitleverlijst voor de komende 2 jaar. We zullen zien wat de toekomst brengt, maar ? 500 voor een setje van 4 rijtuigen is voor mij te veel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Ging Olaerts geen M2 rijtuigen doen?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Kees-Jan

Klaar:



Samen met de 6212 [;)]

Kees-Jan

Peter

Mooie lok Kees, alhoewel de kleurstelling niet direkt mijn smaak is.

De 72 reed hier vroeger regelmatig voorbij. Het was en blijft een prachtig model van een speciale lok.

citaat:
Ik dacht dat Olaerts ze niet zou produceren omdat LS en B-Models ze op de planning staan hadden


Er zou nog een derde met die rijtuigen op de markt komen.
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Cargo

De 72 vind ik nog steeds de meest indrukwekkende rangeerloc ooit! [:p]
Spijtig hoe de enige overlevende telg van zijn familie staat weg te roesten op de terreinen van TW Antwerpen.. [V]
Wat die 6255 betreft: vind ik echt geslaagd Kees!!! [:)]

Kees-Jan

Vooruit de CFL Phaedra:



Kees-Jan

TimT

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Klaar:



Samen met de 6212 [;)]

Kees-Jan


Die heb je zelf gemaakt of is die al uit bij een fabrikant ? :o

Kees-Jan

Hallo Timt,

Zelf omgespoten. Sja en als de vraag groot genoeg is zal er best wel een fabrikant mee komen denk ik [;)].

Kees-Jan

janjozef

dat blauw gedrocht is niks voor mij, geef mij maar de groene versie

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem