Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Aloha!

Gestart door Dominique, 23 februari 2011, 18:12:53 PM

Peter

Ik kan de uitleg van Luc alleen maar onderschrijven. Wat sommige winkeliers vertellen is inderdaad gezwam. Een aantal van hen zijn trouwens 'doosjes verkopers' en hebben geen flauw benul van het binnenwerk van een lok of van technische vragen.
Er zijn natuurlijk ook een paar echt goede winkeliers die je een zeer goede uitleg zullen geven. De namen van hen komen hier op de diverse forums regelmatig voor.
Voor mij is het grote nadeel van M?rklin het drierail systeem, met die puntkontakten in het midden, die je met de beste wil van de wereld niet onzichtbaar kan maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

gjvdz

Hoezo je kan Marklin alleen besturen met zijn eigen systeem?
Wat dan van de IB, comander en de ecos???
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Niet dat ik hier tegen iemand zijn schenen wil stampen, er zijn vele waarheden bij maar het is duidelijk dat iedereen zijn eigen mening heeft[:D]
wat maar goed is ook maar ik wil wel zeggen, ik denk niet dat er velen zijn die met alle systemen ervaring hebben dus dit is een louter persoonlijke keuze.
Mvg Giel-Jan

Michiel

Luc, ik vind dat je jouw pleidooi werkelijk perfect verwoord hebt, en dat het een meer centrale plaats verdient op dit forum om alle (her)beginnners te informeren en begeleiden bij hun intrede in deze mooie hobby. [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Michiel

Luc, ik vind dat je jouw pleidooi werkelijk perfect verwoord hebt, en dat het een meer centrale plaats verdient op dit forum om alle (her)beginnners te informeren en begeleiden bij hun intrede in deze mooie hobby. [^]

Dank je. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Er wordt hier niet gesproken over de waarde van aangekocht materiaal op langere termijn. Hoe zit dat tussen Marklin en 2-rail? Een eerlijk antwoord a.u.b.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

citaat:
Geplaatst door Geert

Er wordt hier niet gesproken over de waarde van aangekocht materiaal op langere termijn. Hoe zit dat tussen Marklin en 2-rail? Een eerlijk antwoord a.u.b.

Geert


Oordeel zelf in de volgende MSM, met de jaarlijkse verkoopscijfers.

Het zijn vooral messing modellen die geld waard zijn.

Ik ben trouwens bezig om alle cijfermateriaal sind 2005 samen te vatten. Geef me nog wat tijd... ik kan zo meteen niet antwoorden. Echt niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kusttrein28

Welkom

Hopelijk wordt je pakket vlug geleverd!
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!