straatverlichting van de jaren stillekes

Gestart door railman56, 13 februari 2011, 21:49:07 PM

railman56

#30
ik heb verschillende mogelijkheden uitgetest, zowel witte als gele led's als Plcc's. je moet vooral zien in wel tijdperk je deze straatverlichting wil gebruiken. door de oliecrisis midden jaren '70 van vorige eeuw zijn de oude lampen stelselmatig vervangen door  spaarlampen die toch wel een witter licht uitstralen.
wit of geel: afhankelijk van je tijdperk.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

swarol

#31
daar ik nog niet lang op forum ben, en de draadjes zowat doorlees, kwam ik hier terecht en was juist op zoek naar dit idee.

gewoon zoals eerder vermeld het tamelijk kostelijk is wil je uw straten en parken gaan verlichten,

lampen-kappe heb ik met hopen van mijn insuline-spuiten of van pluggen, maar de paaltjes kan ik nergens vinden,

die er zijn zijn dan ook meestal te dik, kan iemand me mss zeggen waar ik dat matriaal kan bekomen. zo kan ik met de winter voor de deur al wat voorbereidend werk doen 's avonds [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#32
Bij onder andere Verschooten op de melkmarkt in Antwerpen, of via webmail bij bv. PB-Messingmodelbouw (Pau)l Bellon in Ranst)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

#33
Of bij Artobi in St.Kat.Waver
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

#34
thx [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

railman56

#35
je hebt mail swa. [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

pedro

Dit is een mooi topic! Deze straatverlichting wil ik kost wat kost ook op mijn toekomstige baan. Ik heb hier thuis 3 echte armaturen liggen maar die zijn wat groot he;-).  Trouwens de fabrikant van deze armaturen is Schréder en het type PQ.

raf

ik giet mijn betonnen palen in resin en dat lukt goed
ik laat meteen 2 draden er mee in lopen om ze alsnog te kunnen voorzien van verlichting
mislukt er eentje dan word die zonder draden gezet als verbindings paal
de draden aan de palen worden wel getrokken maar voeren geen stroom

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.