Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 101

Gestart door eddy, 13 februari 2011, 20:34:32 PM

railman56

#30
mooi, zeer geslaagd, zeker het filmke is een absolute meerwaarde.
gelukkig staan er niet alle reportages op anders koopt niemand nog MSM [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

loebaske

#31
Meer dan een pluspunt zo een extra reportage, want tenslotte kan men niet alles publiceren en kost ook geld, en zo iets extra op het internet kost niet veel en is maar tijdelijk, meer dan welkom en mercikes...

marc goovaerts

#32
Vandaag vastgekregen.
Een heel mooi nummer, op het niveau van het uitzonderlijke nummer 100. Voor ieder wat wils en veel variatie. Voor mij persoonlijk wordt het snoepen van Gerolf's artikel. En dikwijls herlezen. Waarna er waarschijnlijk wel nog wat vraagskes zullen volgen onder 'Aanvulling op...'

Toch twee dingen die van mijn lever moeten:

- 'Het model van het jaar' lijkt me elk jaar weer goedkope bladvulling, zeker door twee volle pagina's te vullen met modellen die al lang en breed besproken en getoond zijn. Behalve dat ze de prijs verdiend hebben, valt hier iedere keer nauwelijks een letter meer interessants te rapen.

- Pagina 13 (what's in a name ?): Dat Guy Van Meroye de mensen wil bedanken die zo lief zijn hem te helpen met zijn rubriek 'Nieuw' is niet verbazingwekkend. Dat MSM hen hiervoor gratis wat publiciteitsruimte zou verlenen kan iedereen begrijpen. We appreci?ren dan ook allen de rubriek waar ze aan meehelpen.
Maar het camoufleren van publiciteit door het gebruik van lettertype en lay out van het tijdschrift zelf, daar bestaan in Belgi? zelfs wetten tegen. Die gepareerd kunnen worden door er bijvoorbeeld eerlijk en duidelijk het woord 'Publireportage' bij te zetten...
Want meer bevat deze pagina niet.

Michael

#33
Luc de aanvulling op de site van MSM is een schot in de roos, dit soort info die niet in het tijdschrift past zien we graag op de site van MSM, lekker informatief en voorzien van foto's.
In de toekomst graag meer van dit soort acties.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

#34
Drie reacties. Hm, toch nog eens nadenken alvorens hier mee door te gaan...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#35
@luc,

Ik heb net de xtra op de site ns doorgelopen.
Het meeste staat al in de MSM101, maar er staan wel een aantal fraaie xtra foto's bij.

Wat me opviel is dat PIKO wel een fameuze stand heeft tegenover enkele jaren terug.  

MTH brengt ook Europese voorbeelden op de Markt.  Knappe modellen en ik ken ze reeds van de Amerikaanse markt.  Ik hoop alleen dat ze ondertussen een beter kwaliteitscontrole hebben, want daar waren geregeld technische problemen met nieuwe modellen.

Leuke aanvulling...

Grts[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marc goovaerts

#36
citaat:
Geplaatst door doomslu

Drie reacties. Hm, toch nog eens nadenken alvorens hier mee door te gaan...


Allee kom, vier. Uit vele pogingen op dit en het TMM-forum zou je ondertussen toch al moeten weten dat veel treintjesliefhebbers liever de 'silent majority' vormen, Luc. Vragen naar interesses (bv in te produceren N-modelletjes onlangs) geven de indruk dat er aan de andere kant slechts een kekhof te vinden is...
Niet iedereen voelt zich nu eenmaal geroepen om in de pen te kruipen. Een teller op het aantal doorklikkers zal je waarschijnlijk een beter - en positiever - beeld geven.

Je kan ook meer 'traffic' genereren door in MSM deze mogelijkheid in een afzonderlijk tekstkadertje te plaatsen. Nogal wat mensen hebben de gewoonte om de inleiding bij artikels over te slaan 'om direct naar het onderwerp te gaan'.

En... soms tonen jullie dingen die verder totaal onvermeld blijven. Zo ben ik zelf nieuwsgierig naar de eerste foto bij Artitec.
Geen zin in SS-ers, maar het gebouw op de achtergrond interesseert me wel. En ik vind het zelfs op de site van Artitec niet terug.

Waarmee ik op een extra tip kom: Het (voor mij) onvolprezen 1zu160.net geeft heel wat up-to-date info onder 'Neues'. En iedere keer dat ze een nieuwtje hebben, plaatsen ze op het einde van het item een rechtstreekse link naar de website van de producent. Misschien een ideetje. Maakt het minder ??nrichting en statisch.

dgrr57

#37
citaat:
Geplaatst door doomslu

Drie reacties. Hm, toch nog eens nadenken alvorens hier mee door te gaan...

Luc, zou ik voortgaan op het aantal reacties die ik krijg, zou ik mijn site al lang gesloten moeten hebben [:(][:(][:(]
Maar het is inderdaad veel werk voor weinig belangstelling reactie [:(][:(]
Dus .... [;)]

Gerolf

#38
Zet een (eventueel verborgen) bezoekersteller op die "extra" pagina. Dan heb je een re?el beeld [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#39
@Patrick, ik weet het wel. Ik heb zelfs aan jou gedacht toen ik dat schreef. Ik weet dat je dikwijls ontmoedigd bent door het aantal reacties. [;)]

@Marc. Bedankt voor de tip. Wat het gebouw van Artitec betreft: dit diorama stond op de stand, samen met nog enkele andere. Helaas heb ik geen verdere uitleg verkregen. Alle aandacht ging naar de treinen...

@Gerolf, meer dan 300 keer bekeken, toch niet slecht. Maar daarmee weet je nog niet wat men er van vindt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

#40
citaat:
Geplaatst door doomslu
@Gerolf, meer dan 300 keer bekeken, toch niet slecht. Maar daarmee weet je nog niet wat men er van vindt.
Als het er volgende maand m??r zijn wel [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#41
Luc, die aanvulling is perfect zeg.[:D]
Ik zou als er meer info nodig is als dat in het blad past dit voortdoen hoor. Geeft ook een mooie impressie van Neurenbergs Messe.

Overigens doet de Model Railroader dit al zo'n twee jaar, ook met artikels. Als je dus meer info wenst zul je even naar de site moeten. Ze verwijzen niet in de inleiding maar aan het eind van het artikel naar de site. Dat wordt altijd wel gelezen.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

just4fun

#42
citaat:
Geplaatst door doomslu

Drie reacties. Hm, toch nog eens nadenken alvorens hier mee door te gaan...


Je mag er nog eentje bijtellen.
Alleen druk ik dat af, dan kan ik (met in m'n ene hand een glas wijn, in de andere de printversie) in m'n zetel uw artikel lezen.
Alleen zal het niet voor direct zijn, want ben nu aan de laatste artikels in nr 100 bezig. 'k Weet het, ik ben een trage!
Paul

mini-bs

#43
heb het extra luik ook al 2x gelezen, vooral om grotere foto's dan in 't boekje te zien. mooie aanvulling, bedankt !
 

fluppe

#44
Luc, dit extra luik is inderdaad een schot in de roos. Houden zo !

groeten,

Philippe.