Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 101

Gestart door eddy, 13 februari 2011, 20:34:32 PM

ToThePoint

#15
citaat:
Geplaatst door GHYSELS
ik veronderstel dat er hier geen vrouwen op het forum zitten, dus we mogen een beetje stout zijn...



Kzou daar maar niet zo zeker van zijn.
Vermoed dat er vrouwen zijn die ook met modelspoor bezig zijn en op het forum zitten.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#16
Er zitten dames op het forum, maar het is een minderheid. Te beschermen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#17
Ik denk dat onze vrouwen werkelijk zorgen maken over onze als modelspoorliefhebbende man. Een mogelijk relaas van de vrouw:

- als we naar het strand gaan, neemt 'm foto's van... de kusttram!
- als we gaan winkelen, staan we langer voor de vitrine modelspoorwinkel dan die van de lingerie
- als ik naakt in bed stap, leest ie liever eerst zijne MSM uit.
- als ik om een kusje vraag, draait 'm altijd EERST zijne trafo dicht.
- en als ik 'm dan vraag wie eerst komt: de trein of ik, dan twijfelt 'm! [:0]

Bon, ik stel het me zo voor, h?. Pure inbeelding, maar wie weet! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

#18
de grote pluspunten vd hobby voor de vrouw:

We zijn erg goed voorspelbaar, ze wetren waar ze aan toe zijn;
We investeren in een collectie, die niet zelden steeds meer waard wordt (althans dat kun je zo voorleggen aan de vrouw) in plaats van veel geld aan elk jaar niewe voetbaleschoenen/kantine/contributie betalen;
we zitten thuis op zolder ipv "ergens anders"
ze mogen echt wel ook het MSM lezen !!
en, ze hebben heeeeeeeeeeeeeeeel lang geen last van ons, want we zijn elke maand op dezelfde tijd erg druk met het lezen vd MSM.

Arbeco

#19
Het kan nog anders hoor....
Als ons favoriete tijdschrift in de bus is gevallen, en ik kom thuis van mijn werk, zit mij vrouwtje er als eerste in te kijken! "Omdat er van die schattige landschapjes in staan". Nee echt, ik heb met mijn vrouw niet te klagen, ze gaat komend weekend dan ook mee naar de Modelbouwshow in Goes, waar ze ook de baan weer voor een gedeelte zal bedienen. En heb ik thuis weer wat gefabriekt, dan ziet ze het als eerste en geeft haar mening. Ze staat ervan te kijken hoe wij modelbouwers het toch allemaal voor elkaar krijgen....
En nu op naar nr. 101!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Metpetergaathetbeter

#20
citaat:
Geplaatst door GHYSELS

gezien het jeugdig publiek hier ook, ga ik een beetje opletten wat ik schrijf als reactie op:
"GHYSELS,

Toch maar eens naar de dokter gaan want ik heb de indruk dat uw hormonengehalte wel een beetje laag staat ! (dromen van modelspoor !)
Daar moet toch iets aan te doen zijn !"

Komaan, de keuze tussen modelspoor en de/je vrouw is toch logisch:
- als de treinen gaan crashen, heb ik een noodstop. Wanneer vrouwen crashen moet je ondergaan of vluchten
- met je treinen kan je spelen en aan sleutelen zoveel je maar wil, bij de vrouw ..... [}:)]
- je kijkt steeds uit naar de nieuwe MSM en/of aankomend model, na X-aantal jaar ben je uitgekeken op je vrouw
- treinen worden waardevoller naargelang ze ouder worden, vrouwen net andersom
- heb graag dat ze naar mijn baan komen zien, maar niet te graag naar mijn vrouw.

Doe ik verder?

Is een grapje h? mannen! (ik veronderstel dat er hier geen vrouwen op het forum zitten, dus we mogen een beetje stout zijn...)



Ik heb zo sterk de indruk dat je vrouw niet leest wat jij op het forum zet ![}:)]
Groeten Peter[;)]

janjozef

#21
moest ik dat schrijven en mijn vrouw leest het [xx(]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

GHYSELS

#22
Is uit wraak omdat ze me niet begrijpt waarom ik zo intensief bezig ben met modelspoor[;)]

"Zalig zijn zij die onwetend zijn van geest."

Hoe dan ook, waar ik ook ga of gelet op de namen op het forum, het blijft mijn inziens een hoofdzakelijk door mannen beoefende wereld h?.

Is het gebrek aan fantasie? Geduld? Inleving, of is het een overblijfsel van het dogma als poppen zijn voor vrouwen, treinen voor jongens?

ok, draadje heet MSM 101, dus iets over schrijven ook: Stond blijkbaar vandaag een dag te vroeg in de winkel voor de nieuwe MSM
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

didier1990

#23
beste

heb de nieuwe msm nr 101 vandaag aangekregen goed vroeg [:D]

marimon

#24
Yes, 'k heb hem ook in de brievenbus gekregen.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Geert

#25
Bij mij ook binnen, maar wel geen 101 blz... [8D]

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

bellejt

#26
lag zojuist op de deurmat

Metpetergaathetbeter

#27
Ook bij mij in de brievenbus gestopt vandaag !

Groeten Peter[;)]

JurgenM

#28
Ook in Nederland is nummer 101 vandaag in de brievenbus gevallen. Ziet er weer geweldig uit! Dank aan de mannen van de redactie!

Groet,
Jurgen

doomslu

#29
Voor hen die MSM 101 al hebben, maar ook voor hen die er nog zitten op te wachten: bij wijze van proef hebben we een uitgebreide reportage over de N?rnberger Messe op de website geplaatst, met veel ongepublicieerde foto's (zie homepage).

Ik ben benieuwd wat jullie van dergelijk initiatief vinden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *