Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Oever aan de Maas

Gestart door evan, 08 februari 2011, 20:30:43 PM

Jurgen

Van alle foto's die er op dit forum al verschenen zijn vind ik die laatste met de kat nog de meest geslaagde! Prachtig gewoon. [:D]

Prachtig werk dat jullie afleveren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Vandaag de globale vorm er in gezet en nu moet ik er mee stoppen anders ga ik weinig werk hebben op On Traxs[:D]

Misschien ga ik al wat rotspartij maken zodat deze gekleurd kunnen worden op de expo.  Er is nu eenmaal wat wat droogtijd vereist.

Het ziet er meer spectaculair uit:











Groetjes

Evan en Chessie[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

arnaud

Hallo

Een uurtje werk straks en al een begin van metselwerken: het doel is - zeker - de villa met "blauwe steen" te klederen:
Onderdeel van Faller basis, met een kleine hoek (helling ?) voor een wisseleeuwse sfeer (zie ook het werkelijk villa hieronder), muren van Peco



De villa zal mischien op een heuveltje staan, achter een straat, met een hellinge tuin.

Gisteren hadden wij ook een paar id?en om een mooie gemengt van bruggen, rotsen, hoever, heuvel, talud te doen...

Tot binnekort (ik wacht ook het rotswerk van Evan [;)]

Arnaud

Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

arnaud

CiteerGeplaatst door arnaud



(ik wacht ook het rotswerk van Evan [;)]

Arnaud


En daar zijn ze!
Toevalig op het zelfde moment op het forum [:D]... "ca prend forme", zoals ik zou in het frans zeggen [:p]

Tot binnekort Evan en iedereen
Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Dirky

ziet er veelbelovend uit...

@ Arnaud:
heb je het juiste bestelnummer van de NOCH muurplaten die je gebruikt voor de doorgang onder het brugje aub?

alvast bedankt!

evan

Toch al wat vorm gegeven zodat er van alle fases reeds wat te zien is.

Nu ga ik er wel mee stoppen[:D]

Hier nog even een verslagje...

Waar is dat massief nu heen?


Op de tafel dus:

Alle delen zijn uitneembaar zodat ik er gemakkelijk kan aan werken.

Ik heb er plaster cloth over gedaan om een vorm en ondergrond te verkrijgen:

De sculptamold staat reeds klaar...

Sculptamold ruw aan brengen en dan beginnen sculpteren


Het resultaat:


Wat close-ups:




De rotsen hebben reeds een kleur.  Dit werkt makkelijker en geeft het ook reeds een beeld...

Voila dit was het dan qua voorbereidingen voor On Traxs demo's.

Ik ga na het eten nog wat Wagons voor "Beautiful Britisch Columbia" vervuilen...

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ratje

Gaat er weer goed uitzien. Gelukkig heb ik nog bavetten uit mn baby periode om de kwijl op te vangen [:D]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Havoc

Evan, je moet eens de handleiding van je fototoestel lezen, meer bepaald het deel over "white-balance". Het is allemaal goed en wel om te zeggen "De rotsen hebben reeds een kleur." maar zoals ze hier op het forum uitzien... Dit zegt echt niks, de rotsen zien er mosterdgeel uit. Ik denk dat dit niet de kleur is die ze echt hebben. Goed dat ik je werk in Mechelen gezien heb om er wat van voor te stellen.

Anders raw gebruiken en de kleurtemperatuur bijstellen in je photo editor.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

De kleur die ik gebruikt heb is Stone Gray en Yellow Ocre dus ja mosterd geel kan dit ook wel worden genoemd.  Niets mis met mn fototoestel hoor[;)]
En al de rest er rond is gele styrodur die best behoorlijk veel reflecteerd[:)]

Dit is bijlange niet de definitieve kleur, maar de ondergrondkleur

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Roderik

citaat:
Geplaatst door evan

Niets mis met mn fototoestel hoor[;)]




Nog niet... euh pardon...Nog nejt! [}:)]
Always be modelling!

doomslu

En toch zit er een duidelijk kleurverschil tussen de foto's genomen op de tafel, met natuurlijk licht en die van de module, met kunstlicht.
De wit-balans, inderdaad. [;)] Is ook te corrigeren met de fotobewerkingssoftware.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

jacques timmermans

Heren,

de witbalans kun je om de beste resultaten te bereiken het beste in je fototoestel instellen: bij voorkeur daglicht. Het toestel zal dan na de opname eventuele kleurverschuivingen en of correcties t.o.v. de ingestelde witbalans uitvoeren.
Ten tweede is het aanbevolen om zo mogelijk bij elke opname (indien mogelijk in RAW formaat) een stukje karton met daarop een strookje wit, zwart en neutraal grijs papier geplakt (bv. Kodak neutral grey) mee te fotograferen. Met deze strook kan dan de (geavanceerde) foto-bewerkingssoftware van de computer de kleur- en witbalans van een foto uitermate precies instellen. Na de nodige bewerkingen aan de computer kan je dan nog altijd de bewerkte foto in het JPEG of een ander gewenst formaat opslaan.

Jacques Timmermans

evan

Voila als jullie zo gaan zitten tobben over witbalans.  Geen foto's van de tussenfases van de werken meer enkel van de eindresultaten. Wanneer ik klaar ben met modelbouwen en tijd neem voor foto's te maken.

De beste lezers van dit draadje hebben dit aan jullie te danken.

Vriendelijke groeten en bedankt.[B)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Ale manne proficiat zou ik zeggen,
Ik vind zo'n foto's anders heel leerrijk maarjaa er zijn er altijd die weer over zulke kleine dingen vallen (hier bestaat een naam voor)
Als je elke foto moet bewerken ben je meer bezig met foto's dan met je baan.[}:)]
Mvg Giel-Jan

doomslu

Ik ben er van overtuigd dat de tips over fotograferen goed bedoeld waren. Vooral als er sprake is over de kleuren, is het moeilijk oordelen bij foto's die een kleurafwijking hebben.

Ook de opmerking "Niets mis met mn fototoestel hoor" deed me twijfelen of je bewust was van de afwijking, want met het fototoestel was er inderdaad niets mis. [;)]

Nu, we laten het dan hier maar bij h?. Geen probleem.

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ale manne proficiat zou ik zeggen,
Ik vind zo'n foto's anders heel leerrijk maarjaa er zijn er altijd die weer over zulke kleine dingen vallen (hier bestaat een naam voor)
Als je elke foto moet bewerken ben je meer bezig met foto's dan met je baan.[}:)]

Ik voel me niet aangesproken hoor. Ik heb zo m?n bedenkingen bij dergelijke opmerkingen. [V]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *