Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Het forum werkt terug ;-)

Gestart door dgrr57, 08 februari 2011, 16:27:24 PM

trainfreak

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door railman56

inderdaad een enorm gemis
ik kreeg al ontwenningsverschijnselen
marc

Het werd bijna met de moed der wanhoop 'toch nog eens klikken ?'
Om in de toekomst wanhoop te vermijden (en voor wie zonder facebook & co leeft): Een bestandje maken met de e-mail adressen van de forumleden. En daarmee een automatische mail sturen met de reden van zo'n lange onbereikbaarheid. Daarna eentje om iedereen te melden dat het in orde is.

Marc ik heb de afgelopen dagen hetzelfde gedacht. [;)]

Maar een drieduizendtal leden mailen is niet gedaan op 5 minuutjes he...
(Als er eigenlijk nog zoveel zijn, ik heb gewoon naar het laatste userID gekeken dat 3045 is)
Spoorse groeten
Dimitri

Metpetergaathetbeter

eigenlijk is dat toch iets dat niet zou mogen ! Op z'n minst toch geen goede reklame (om het zacht uit te drukken) dat niet beschikbaar zijn van het forum ! Nu waren er enkele verzachtende omstandigheden op te noemen, maar eigenlijk kan dat toch niet ! Ik heb toch het idee (en eigenlijk ben ik het zeker omdat ik van een aantal mensen reactie kreeg) dat ik niet alleen sta met mijn kritiek. Dat veranderen of iets wijzigen aan het forum zou in het vervolg toch moeten (of toch liefst toch) gebeuren aan het begin van een werkweek en niet voor een snipperdag, weekend of vakantie van medewerker(s), terwijl anderen er ook niet zijn(beurs !).
Graag had ik hier een reactie gehad !Eigenlijk moet je in het leven (of in de werksfeer) eerlijk zijn en voor je mening uit te komen ! Vandaar mijn schrijven ! Misschien wordt dat niet altijd in dank afgenomen, maar ik vind dat dit toch moet kunnen en op deze manier kunnen wij misschien als volwassen mensen zoeken naar oplossingen die probemen in de toekomst kunnen vermijden tot tevredenheid van iedereen !

Groeten Peter[;)]

marc goovaerts

D'r verwacht dan ook niemand dat je die adressen stuk voor stuk intikt en op telkens op 'sent' drukt.
W?l dat ??n mailtje aan de database van het forum gehangen wordt.
Voor dit soort jobkes zijn er net computers uitgevonden...

trainfreak

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

D'r verwacht dan ook niemand dat je die adressen stuk voor stuk intikt en op telkens op 'sent' drukt.
W?l dat ??n mailtje aan de database van het forum gehangen wordt.
Voor dit soort jobkes zijn er net computers uitgevonden...

Tsja, als het forum niet toegankelijk is, dan heb je aan de database ook niet zo heel veel volgens mij...
Voor Phpb is het zo dat je als beheerder moet inloggen op het forum om mails te sturen naar de gebruikers.

En niet elke forumsoftware ondersteunt het om een e-mai naar all gebruikers tegelijk te turen.
Spoorse groeten
Dimitri

itchy

Oeps foutje dus. Missen is menselijk! Blij dat het terug in orde is.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
En ik die dacht dat jullie nu allemaal een week hard zouden doorgewerkt hebben aan al die onafgewerkte projecten... [:o)]
Ik wel [^] De laatste fase van de rails voor mijn railway is bezig [8D]
Maar ik heb ook nogal wat tijd gespendeerd aan ongeruste forumleden [;)] (via facebook en pm)
In elk geval: Goed dat ons forum terug werkt, en ongeschonden uit de strijd is gekomen [8D] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Super dat het forum terug werkt.  Zwaar gemis.

Ik heb me ondertussen getroost door een hele bende van de links eens af te lopen:  enkele prachtige staaltjes modelbouw ontdekt.  Heeft me wel met de voetjes op de grond gezet:  dergelijk niveau haal ik nooit.  Enfin, als we maar plezier hebben ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

eigenlijk is dat toch iets dat niet zou mogen ! Op z'n minst toch geen goede reklame (om het zacht uit te drukken) dat niet beschikbaar zijn van het forum ! Nu waren er enkele verzachtende omstandigheden op te noemen, maar eigenlijk kan dat toch niet ! Ik heb toch het idee (en eigenlijk ben ik het zeker omdat ik van een aantal mensen reactie kreeg) dat ik niet alleen sta met mijn kritiek. Dat veranderen of iets wijzigen aan het forum zou in het vervolg toch moeten (of toch liefst toch) gebeuren aan het begin van een werkweek en niet voor een snipperdag, weekend of vakantie van medewerker(s), terwijl anderen er ook niet zijn(beurs !).
Graag had ik hier een reactie gehad !Eigenlijk moet je in het leven (of in de werksfeer) eerlijk zijn en voor je mening uit te komen ! Vandaar mijn schrijven ! Misschien wordt dat niet altijd in dank afgenomen, maar ik vind dat dit toch moet kunnen en op deze manier kunnen wij misschien als volwassen mensen zoeken naar oplossingen die probemen in de toekomst kunnen vermijden tot tevredenheid van iedereen !

Groeten Peter[;)]




Overdrijven moet je nu ook niet doen h?.

Op al die jaren dat het forum in de lucht is zal dit ongeveer de 4de keer zijn dat het niet werkte. Het is volgens mij zelfs de eerste keer dat het zo lang geduurd heeft, anders is het altijd na een paar uren opgelost.

Ok, men had alles moeten op tijd nakijken, maar iedereen maakt wel eens fouten h?.

Al bij al vind ik dat het aantal pannes hier dus nog meevalt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Overdrijven moet je nu ook niet doen h?.

Op al die jaren dat het forum in de lucht is zal dit ongeveer de 4de keer zijn dat het niet werkte. Het is volgens mij zelfs de eerste keer dat het zo lang geduurd heeft, anders is het altijd na een paar uren opgelost.

Ok, men had alles moeten op tijd nakijken, maar iedereen maakt wel eens fouten h?.

Al bij al vind ik dat het aantal pannes hier dus nog meevalt.
@ Jurgen

Ik kom ten minste voor mijn mening uit ! Ik ben zeker dat anderen bij het proberen op het forum te komen en dat tekstje 5 dagen zagen verschijnen dat die ook zekere krachttermen meerdere keren gebruikten ( waarbij een bijbelse naam meerdere keren zal gebruikt geweest zijn!)[:D] Ik sprak een aantal mensen die er net zo over dachten, ik ben nl. wel de enigste die het op het forum (durft ?) te zetten.

Wat ik wilde duidelijk maken was men een beetje meer doordacht en vooruitziend te werk gegaan dan had een heleboel ergenis vermeden geworden.

Al bij al ben ik blij dat alles weer ok is en hopelijk blijft ![:)]

Groeten Peter[;)]

Gerolf

We begrijpen je ontgoocheling echt wel, Peter.
Wat er gebeurt is, is een ongelukkige samenloop van omstandigheden, en ik denk ook dat een betere voorbereiding de "down-time" zeker had kunnen verkorten. [xx(]
Na een telefoontje met de IT op vrijdag, toen ik begreep dat het niet voor het weekend OK zou zijn, heb ik ook "hogere machten aangeroepen" [;)]

Het was door een vraag vanuit de admins om ??n en ander te stroomlijnen dat men "even" de stekker er uit had getrokken en dit duurde door omstandigheden een pak langer dan voorzien.
Ik hoopte dat men nog andere zaken zou gedaan hebben (betere zoekfunctie, naam en voornaam verplicht in het profiel, ...) maar dat is helaas nog niet opgelost [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

fluppe

Ik heb ook enkele keren met Onze Lieve Heer gebabbeld terwijl het forum down was. Maar...........laat ons eens niet vergeten dat we hier nog altijd gratis op dit forum mogen h? ! Ik heb dan ook alle respect voor de mensen die dit mogelijk maken. Gaat er dan eens iets mis, dan neem ik er dat bij.
Bij deze dus, bedankt aan diegenen die hun schouders hieronder gezet hebben en gezorgd hebben dat we mogen genieten van elkaars kunnen en goede raad.
Philippe.
 

Metpetergaathetbeter

@ Gerolf,

Hopelijk blijft het bij die ene grote panne, maar aan je woorden(of schrijven) te lezen is dat nog niet zeker ! Als ik goed lees dan zeg jij zoveel als ik : bij meer doordachtheid en vooruitziendheid had een heleboel te vermijden geweest ! of lees ik dat verkeerd ?

Groeten Peter[;)]

PS ontgoocheld is misschien niet de juiste omschrijving, teleurgesteld is misschien hier beter op z'n plaats.[;)]
Ik vind het wel jammer dat sommigen nu alles weer ok is niet voor hun mening uitkomen ![V]

Paulogic

Peter, je bent niet alleen.

Ook ik heb meer dan een complete telefoonboek aan krachtwoorden
gelanceerd omdat ik het forum mistte. Yep het is dus een verslaving.
En 't is er dan nog een gratische ook.

Het had anders gekunnen maar uit fouten wordt geleerd en dat is ook
al iets.

Het is er terug en ik heb geen zware afkickverschijnselen moeten
doorstaan... deze waren wel op komst [:I][:D]

Misschien een sterkere server ??? (kan geregeld worden [}:)][:D][8D])
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Peter, je bent niet alleen.



Het is er terug en ik heb geen zware afkickverschijnselen moeten
doorstaan... deze waren wel op komst [:I][:D]

Misschien een sterkere server ??? (kan geregeld worden [}:)][:D][8D])



Paul,

Ken je die film : The salesman rings twice ! (server)[:D][;)]

Van je buurman heb ik vernomen dat je zijn hond's soepbeen in twee hebt gebeten ! (verslavingsverschijnselen)[:D][;)]

groeten Peter[;)]

D_Loc

Ondanks dat ik niet veel berichten plaats kijk ik dagelijks (meerdere malen) op het forum en moest ook wel even slikken dat het zo'n tijd uit de lucht was. Ik heb me er verder niet echt druk over gemaakt of zo maar had het wel prettig gevonden als er wat eerder melding was gemaakt op de website dat er een probleem was met het forum.
Ik ben in ieder geval blij dat het weer in de lucht is[:)]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk