Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Betonen wachthuisjes, waar ?

Gestart door marc goovaerts, 02 februari 2011, 13:04:50 PM

loebaske

Zie het...ik wist het da het enkele kilometers verder was...
maar den Paul wou frieten en heb hem dan maar zijn goeting laten doen [:D][:D][:D][:D]

marc goovaerts

Zorg bij de volgende poging om eerst de inwendige mens genoeg te versterken [;)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door loebaske

Zie het...ik wist het da het enkele kilometers verder was...
maar den Paul wou frieten en heb hem dan maar zijn goeting laten doen [:D][:D][:D][:D]



Loebaske,

Den Paul heeft toch niet teveel vettige vingerafdrukken achtergelaten op dat wachthuisje anders wordt dat nog moeilijk om in model achter te maken ! I.p.v geweatherd is het dan gevingerd ![:D]

Groeten Peter[;)]

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

marc goovaerts

Paul en Loebas,

Hartelijk dank voor jullie (scheefgelopen) initiatief. Maar nu kunnen jullie weer gerust slapen.

Mezelf vandaag omwille van het prachtweer een reisje gegeven naar Erembodegem, met de trein(en).

Dat kotje is dus helemaal opemeten en details gefotografeerd. Alleen, exact opmeten is er bij zoiets op leeftijd niet meer bij. Lagen verf, schildersmastiek, afgebrokkelde stukken... Verschillen van een hele of halve cm op dingen die gelijk zouden moeten zijn....

Maar allee, de jacht op de betonnen wachthuisjes is even gesloten. Bedankt aan iedereen die meehielp !

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Paul en Loebas,

Hartelijk dank voor jullie (scheefgelopen) initiatief. Maar nu kunnen jullie weer gerust slapen.

Mezelf vandaag omwille van het prachtweer een reisje gegeven naar Erembodegem, met de trein(en).

Dat kotje is dus helemaal opemeten en details gefotografeerd. Alleen, exact opmeten is er bij zoiets op leeftijd niet meer bij. Lagen verf, schildersmastiek, afgebrokkelde stukken... Verschillen van een hele of halve cm op dingen die gelijk zouden moeten zijn....

Maar allee, de jacht op de betonnen wachthuisjes is even gesloten. Bedankt aan iedereen die meehielp !



Marc mogen we ook van de details genieten ?
Heb ondertussen ontdekt dat jocadis ooit een betonnen wachthuisje had.
Of het nu nog verkrijgbaar is weet ik niet.
Maar zelfbouw is wel leuker vind ik.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Awel, voor HO staat het bij Jocadis nog altijd op hunne site. Van N hebben ze daar nauwelijks gehoord, geloof ik.

Ik had eerst, in samenwerking met Itchy, nog een NMBS-alfabet te vectoriseren. Da's klaar. Nu nog een poging om er een font van te maken... en dan wil ik er andere digitale experimenten mee proberen. Wait & see.

Ondertussen blijft het kotje efkes onder 'Ooit gaan we eraan beginnen', maar ik zal de klok laten luiden op het forum als het zo ver is, beloofd.

Nog vergeten in het forum te werpen:
Heeft er iemand een idee wanneer deze betonnen kotjes op de perrons het eerst verschenen ?