Betonen wachthuisjes, waar ?

Gestart door marc goovaerts, 02 februari 2011, 13:04:50 PM

marc goovaerts

Bedankt voor het aanbod Jan en voor de moeite Gerolf,

Maar ik meet het toch graag eens op aan alle kanten (en liefst in de realiteit).
Ik prijs me al gelukkig dat ik het ellips-verhaal in MSM begrepen heb waarvan dit nog eens een mooie illustratie is).

Wanneer ik, ondanks mijn medisch verbod op alcohol, nog eens goed zat wil worden probeer ik ook de andere formule in MSM te doorgronden...

Thommy

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Bedankt voor het aanbod Jan en voor de moeite Gerolf,

Maar ik meet het toch graag eens op aan alle kanten (en liefst in de realiteit).
Ik prijs me al gelukkig dat ik het ellips-verhaal in MSM begrepen heb waarvan dit nog eens een mooie illustratie is).

Wanneer ik, ondanks mijn medisch verbod op alcohol, nog eens goed zat wil worden probeer ik ook de andere formule in MSM te doorgronden...



indien je echt de maten moet weten, Oostkamp is op een steenworp van mij en ik wil gerust wat gaan meten voor je.
Greetz

Thommy

marc goovaerts

Bedankt voor het aanbod Thommy,

Het is geen kwestie van leven of dood.  

En ik bedoel echt het betonnen geval, zoals op Gerolf's foto.
Oostkamp heeft een pracht van een wachthuis'je' (foto gevonden op Wikipedia), maar aan zo eentje zal ik pas kunnen beginnen als ik ooit het materiaal en de kennis krijg om zelf te etsen (wegens het smeedwerk).

Wanneer we zo ver zijn, neem ik contact met je op !


ToThePoint

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Bedankt voor het aanbod Thommy,

Het is geen kwestie van leven of dood.  

En ik bedoel echt het betonnen geval, zoals op Gerolf's foto.
Oostkamp heeft een pracht van een wachthuis'je' (foto gevonden op Wikipedia), maar aan zo eentje zal ik pas kunnen beginnen als ik ooit het materiaal en de kennis krijg om zelf te etsen (wegens het smeedwerk).

Wanneer we zo ver zijn, neem ik contact met je op !





Das nog is een wachthuisje voor mij.
Iemand enig idee wanneer het opgetrokken is ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

chef garde

Het station is gebouwd in 1886 en beschermd monument, het wachthuisje zal wellicht ook ongeveer die periode zijn.  

Binnenkort wordt daar een 3de en 4de spoor gelegd.  Had men dat 20 jaar geleden gedaan, was het nog enigszins aanvaardbaar want dan was er tenminste nog goederentrafiek die goederentrafiek kon genoemd worden.  Nu kreeg dat stuk spoorlijn in "Het grote treinverslag" van 2009 (Laatste Nieuws) een groene kleur en een stiptheid van 90%.  Er is veel passage op dat stuk, maar er wordt daar bitter weinig vertraging gemaakt.  

De keuze voor een 3de en 4de spoor komt maar een paar enkelingen tegoed, want meer sporen betekent meer rijpaden en de rest is kassa kassa.  Keerzijde zijn de talloze onteigeningen, meer lawaaihinder en meer trillingen voor zij die kunnen blijven.  Alsook de sloop van historische gebouwen, zijnde Drongen (1920), Hansbeke (1920) en Beernem (1900).  

Gezien Oostkamp beschermd is zal het moeten afgebroken worden en elders weer opgebouwd worden (bibliotheek).  Daarover zijn nog geen concrete plannen, dus de kans bestaat nog steeds dat dit bouwwerk mooi gestapeld zal worden in ??n of andere hangaar ...

Enfin, deze info heeft niks met dit draadje te maken, enkel met het feit dat het mij enorm frustreert dat men landschappen en dorpskernen zomaar drastisch veranderd en historisch erfgoed zomaar kan slopen/verplaatsen uit puur winstbejag, terwijl daar niemand tegen protesteert.

Je kan het nog steeds gaan fotograferen, in Oostkamp, na 2014 is het daar weg.


dgrr57

Of doen zoals in Groenendaal :


ToThePoint

Nieks nieuws onder de zon Patrick.
Men heeft ooit het stationsgebouw van Antwerpen dam 35m verplaatst in de jaren 1900 (juiste datum ontsnapt me).
Maar het blijft indrukwekkend.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

In het boek "Reizigers worden verzocht (om) in te stappen" zijn foto's van de verplaatsing van het stationsgebouw van Antwerpen-Dam.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

In het boek "Reizigers worden verzocht (om) in te stappen" zijn foto's van de verplaatsing van het stationsgebouw van Antwerpen-Dam.



Kweet ed. Heb die boek ook.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Tot mijn spijt moet ik constateren dat de betonnen shuilhokjes in "De Hoek" er helemaal niet meer uit zien zoals oorspronkelijk neergezet. Het dak is vervangen door golfplaten, de ramen zijn vervangen door gesloten betonnen platen,... een beetje triestig, maar met de GEN-werken zullen deze betonnen hokjes weldra volledig verdwenen zijn.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mdvholland

Ha allen,

Ook ik zou graag zelf zo?n klassiek, prachtig-lelijk betonnen abri nabouwen en heb daarvoor afmetingen nodig.

Dank voor de ellipsen foto, Gerolf.

Volgens wiki staat er hier nog een:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Erembodegem

In Bambrugge staan er nog twee:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Bambrugge
De interieurfoto met tegels (zijn die bij u ook 30x30 cm?) helpt met inschatten van de maten.

Maar wellicht dat iemand uit de buurt er even langs kan met een meetlat?

Matthijs

doomslu

Loebaske! Paul! Jullie worden gevraagd...
Meet dan ook dat modern fietsenstallinske een op. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Stappeke achteruit.. twee stappekes vooruit... we gaan er nog geraken ! [:D]

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door doomslu

Loebaske! Paul! Jullie worden gevraagd...
Meet dan ook dat modern fietsenstallinske een op. [;)]

Die mannen reageren niet. Doen alsof hun neus bloedt. ze wonen daar nochtans in de buurt. Sloebers! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *