Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Goederenkoer op de RhB (Bernina)

Gestart door minibaan, 01 februari 2011, 23:04:59 PM

minibaan

Hallo! Ik heb me op internet suf gezocht naar foto's hoe een goederenkoer (meerbepaald Holzverlad) er que bestrating uitziet langs de Berninabahn: asfalt, beton, grind, kassei??? Deze zomer ga ik het ter plekke uitzoeken, maar mocht iemand me nu reeds op weg kunnen zetten zou ik dat reuzefijn vinden... alvast dank bij voorbaat!
 

loco

Beste Eddy
In het zomernummer van MSM heeft een stukje Rhetische bahn in model gestaan van Frans Oleo. Hij is zeer goed ge?nformeerd over deze baan, maar net jouw stukje Holzverlad heeft hij niet nagebouwd. Je mag hem altijd contacteren en een bezoek brengen. Zijn emailadres staat achteraan in het artikel vermeld, en hij woont in het Leuvense (Bertem)  Moest je het zomernummer niet hebben, wil ik je wel zijn persoonlijk emailadres geven.

prulleman





hier goederenkoer van Poschavio in 2009

minibaan

Ik heb Frans intussen gecontacteerd om hem mijn vraag voor te leggen. Hij heeft me tips gegeven en mijn Holzverlad is aangelegd! Ik zou eens met hem moete afspreken voor een bezoekje... In ieder geval dank!
 

ysbeer

Probeer mijn zoon eens.
Email staat op de site
zie onder

wim