2005 knalt tegen omgevallen boom

Gestart door itchy, 01 februari 2011, 01:28:44 AM

C.B.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Laat ons hopen dat OMC nu voor ??n keer eens niet gelijk heeft h? , en dat mijn favoriete electrische loc nog h??l veel jaren te zien mag zijn op de sporen.[;)]



Maar voor diegene die ermee moeten rijden is het een bak vol met veel te veel lawaai (en ook afgeleefd).[:D]
Groetjes.
Claudio.

OMC

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Laat ons hopen dat OMC nu voor ??n keer eens niet gelijk heeft h? , en dat mijn favoriete electrische loc nog h??l veel jaren te zien mag zijn op de sporen.[;)]



Jeej, ik heb ongelijk (hoewel ik eigelijk toch gelijk had met de kastrevisie om het moeilijk te maken) [:D][:D]

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

citaat:
Geplaatst door Re460

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Laat ons hopen dat OMC nu voor ??n keer eens niet gelijk heeft h? , en dat mijn favoriete electrische loc nog h??l veel jaren te zien mag zijn op de sporen.[;)]



Maar voor diegene die ermee moeten rijden is het een bak vol met veel te veel lawaai (en ook afgeleefd).[:D]



Idd ja, als de "ventilateur" eens aanschiet [:D]

Probeer het zelf: http://www.youtube.com/watch?v=LyRGtxv4GZs en draai vooral je volume open, rond 0:45 snap je wel waarom sommigen er niet graag mee rijden [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

Mij moet je niet overtuigen , ik weet er alles van.
Na een rit Antwerpen - Zeebrugge - Antwerpen was ik content dat ik eraf kon.[:)]
Je hebt lawaai afkomstig van de ventilators (zorgen voor de koeling van de tractiemotoren en elektronica.)
Dan heb je nog het lawaai van de "draaiende omvormer".
(dit is een alternator die zorgt voor de voeding in de lok).
Dit samen met een niet goed isolerende achterwand in de stuurpost is het niet echt geweldig stil tijdens het rijden.[:D]
Groetjes.
Claudio.

Michiel

Een eeuw geleden stonden de machinisten nog buiten met vrieskou, onder een afdakje stoom en roet te happen met een machine dat meer lawaai maakt dan 10 van deze moderen dingetjes. [:o)]

Maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het met de reeks 20 niet beter kan. Een beetje cabine-isolatie lijkt me toch een stuk goedkoper dan alle reeks 20 loks te verschoten en er nieuwe voor te moeten kopen. Ik hoop ook dat deze reeks 20 nog een lang leven beschoren is. Als reeks 23 nog rond rijdt, waarom de reeks 20 al afschrijven. Die goede oude Belgen moeten gewoon blijven rijden!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

itchy

Ouwe Belgen? Ze zijn amper 35 jaar oud! Daar kunnen toch zeker nog 5 jaartjes bij, niet? Trouwens welke loks zouden de 20ers vervangen?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

trainfreak

In de reeks 23 heeft men ook al serieus geschrapt hoor.
Ik denk dat ongeveer de helft van de reeks sinds de nieuwe dienstregeling van december aan de kant staat.

En een zes-assige loc kost meer in onderhoud, en brengt ook meer schade toe aan de sporen.
Spoorse groeten
Dimitri

itchy

citaat:
Geplaatst door trainfreak

In de reeks 23 heeft men ook al serieus geschrapt hoor.
Ik denk dat ongeveer de helft van de reeks sinds de nieuwe dienstregeling van december aan de kant staat.

En een zes-assige loc kost meer in onderhoud, en brengt ook meer schade toe aan de sporen.

Deze mannen volgen de inzet van de 23ers op de voet: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=8007
Over die schade aan de sporen: strikt genomen is dat toch de NMBS haar probleem niet? Of moeten ze meer betalen aan Infrabel voor een HLE 20 dan voor pakweg een HLE 13? En hoe zit het dan met al die Class 66'ers van de privemaatschappijen?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

conducteur

Die 'oude knarren' rijden wel dagelijks nog h?, de nieuwe 18 mogen niet rijden. Die staan (nog altijd) in de fabriek bij Siemens.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

TreinTeLaat

De reeks 23 toont aan dat oud materieel degelijk materieel is !!
De 23'ers rijden nog dagelijks terwijl de Traxx'en (reeks 28) veel computerproblemen hebben....

De 20 zal nog wel blijven, tot misschien de reeks 18 de dienst zal overnemen...

Wat ik niet begrijp is dat de NMBS een hele hoop 23'ers uit dienst neemt terwijl ze overal komen klagen van 'tekort aan materieel'...

mark7758

De 23 is van de NMBS en niet B-cargo.
Dus NMBS heeft loc's over. En B-Cargo heeft te kort.
Dat het 1 groot bedrijf was. Dat is niet intressant.
Het is net Nederland.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door mark7758

De 23 is van de NMBS en niet B-cargo.
Dus NMBS heeft loc's over. En B-Cargo heeft te kort.
Dat het 1 groot bedrijf was. Dat is niet intressant.
Het is net Nederland.

De NMBS loc's over [?] Dat is dan nieuw [:D]
Een a twee keer per week is mijn trein afgeschaft wegens gebrek aan een locomotief [:(][:(][:(][:(]
Leg dat maar uit [:(]

itchy

Dat vind ik ook vreemd... wat wel zo is, is dat NMBS Logistics (nieuwe naam voor B-Cargo...) een groot deel van de 77/78ers heeft overgenomen evenals de 57ers, de rest moet gehuurd worden van NMBS (zeker de 12/20/21/23/26/27, van de 28/29 ben ik niet zeker).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

B-Cargo

De 28'ers worden door Cobra ingezet en van B-Technics gehuurd. Technics leased ze op zijn beurt bij Alpha trains. Momenteel zet Cobra 31 locs reeks 28 in. Heel binnenkort een 32ste loc. 77'ers zet Cobra niet meer in, te duur! Hierdoor rijdt de trafiek Yves Gomezee<=>Millingen sinds 13/12 ook met 28'ers in treinschakeling tussen Monceau en Aachen. De vedeling van het dieselpark is ook grondig door elkaar geschud. Er zijn een heel deel 77'ers ATB/PZB die nu gewoon dienst doen in de grafieken RI (rangeerdienst). Geen enkele 77'er ATB/PZB wordt nog in regelmatige dienst ingezet in het grensoverschrijdend verkeer. Sinds vorig weekend rijden we weer Tongeren<=>Aachen met 77'ers om zo onmiddellijk de aansluiting van Tongeren te bedienen. Voor hoelang, dat is een andere vraag..
Gisteren nog een 23 kunnen inzetten om een sterk vertraagde 'Volvo' trein af te halen in FNND en naar Gent over te brengen. Meer bepaald 2360 die daarna naar Merelbeke mocht omdat de deur naar de stuurpost niet meer gesloten bleef.. erg onaangenaam met deze temperaturen. Laten we zeggen dat die locs toch wel aan hun pensioen toe zijn. En de 20'ers staan wel erg vaak defect aan kant.. Nooit echt betrouwbaar geweest.