Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

2005 knalt tegen omgevallen boom

Gestart door itchy, 01 februari 2011, 01:28:44 AM


vanmiegroet

Tegen 130 per uur?
Dat klopt niet met de schade.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

chef garde



ERVIN

Dat moet een serieuse smak geweest zijn , gaan ze hem terug herstellen of worden deze locs ook stilletjes afgeschreven??

itchy

Hela hola, de reeks 20 is nog niet afgeschreven h? !!! Het is trouwens de enige 6-asser die nog in dienst is. Ik denk wel dat die nog hersteld gaat worden. Er zijn in het verleden al lelijker toegetakelde gevallen gereanimeerd geweest...
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dat moet een serieuse smak geweest zijn , gaan ze hem terug herstellen of worden deze locs ook stilletjes afgeschreven??

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

trainfreak

Om tegen 130 km/h tegen een boom te rijden ziet die loc er toch zeer goed uit hoor...
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

En niemand die zich zorgen maakt om de boom... [:(] [:D] [:D]
Misschien was het ook niet zo'n heel fors exemplaar, zodat de schade nog meevalt?

Het voorval dateert trouwens al van 13 januari. Ik had er nog niks van gehoord...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bert Ossevoort

Misschien zijn we hier toch niet zo ramp geintereseerd ,dat het nieuws wat later komt ,
het zelfde als het ongeluk in pepinster
http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=661086

van afgelopen 28 01 2011 ,geen bericht en geen bericht,
van de trein ramp in duitsland met meerdere doden afgelopen zondag avond ,
maar zelf vindt ik dat een goede instelling ,laten we het maar bij de positieve dingen houden ,
wat de boom betreft ,hoe is het met de bestuurder ,veel belangrijker toch ?!
Bert.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Misschien zijn we hier toch niet zo ramp geintereseerd ,dat het nieuws wat later komt ,
het zelfde als het ongeluk in pepinster
http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=661086

van afgelopen 28 01 2011 ,geen bericht en geen bericht,
van de trein ramp in duitsland met meerdere doden afgelopen zondag avond ,
maar zelf vindt ik dat een goede instelling ,laten we het maar bij de positieve dingen houden ,
wat de boom betreft ,hoe is het met de bestuurder ,veel belangrijker toch ?!
Bert.



Dit nieuwsbericht heb ik gezien op VTM hoor. Ook op de sites van HLN en GVA was een artikel te lezen.

Het artikel van die boom heb ik ook nergens gezien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

citaat:
Geplaatst door itchy

Hela hola, de reeks 20 is nog niet afgeschreven h? !!! Het is trouwens de enige 6-asser die nog in dienst is. Ik denk wel dat die nog hersteld gaat worden. Er zijn in het verleden al lelijker toegetakelde gevallen gereanimeerd geweest...
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Dat moet een serieuse smak geweest zijn , gaan ze hem terug herstellen of worden deze locs ook stilletjes afgeschreven??





Heel lang gaan deze locs toch niet meer in dienst blijven, het onderhoud aan deze locs begint budgettair door te wegen. En vooral doordat het 6-assers zijn kan een onderhoud wel flink wat geld kosten. Bij de 2005 zal waarschijnlijk eens kastrevisie er nog wel afkunnen al weet je nooit wat er beslist wordt.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

Laat ons hopen dat OMC nu voor ??n keer eens niet gelijk heeft h? , en dat mijn favoriete electrische loc nog h??l veel jaren te zien mag zijn op de sporen.[;)]

Poyaud

2005 staat reeds te Salzinnes voor herstelling.Er lagen zelfs nog stukken boom en takken in de stuurcabine...

PeterBrz

citaat:
Geplaatst door Poyaud

2005 staat reeds te Salzinnes voor herstelling.Er lagen zelfs nog stukken boom en takken in de stuurcabine...



"vind ik leuk!" [;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

...
wat de boom betreft ,hoe is het met de bestuurder ,veel belangrijker toch ?!
Bert.

Tuurlijk Bert. Het was maar een grapje h?. [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *