Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Tim's Modelbaan :)

Gestart door TimT, 31 januari 2011, 16:22:33 PM

Metpetergaathetbeter

#15
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

"mijn vrouw zou me eens moeten horen" Verklaar u nader aub.



Johnnytrein, toch ![:I]

Mijn vrouw heeft ook een spiraal en is geen treinbaan ! [:D][:D][:D]

Groeten Peter[;)]

Kautenbach

#16
tja... ,

[:X] wat rijdt het beste [V]

ahum,[}:)] het wordt heeeeeeeeeeeel off topic..

Metpetergaathetbeter

#17
citaat:
Geplaatst door Kautenbach

tja... ,

[:X] wat rijdt het beste [V]

ahum,[}:)] het wordt heeeeeeeeeeeel off topic..

Ik werd toch om uitleg gevraagd niet ?

Groeten Peter[;)]

Kautenbach

#18
heb de rest van mijn tekst op voorhand gedeleted, was in de trand van.. welk spiraaltje windt je op .... maar dat kan beter als raadsel

Sorry Tim voor de afleiding tov je lijntje.

Heb je je sporen wel gelijkmatig omhoog lopen, als je teveel hobbels heb lopen je wagens er snel uit en ontkoppelen de koppelingen snel. Ik heb het idee dat je tpv de draadeinden de platen erg horizontaal hebt lopen, ik heb het zelf ook eens zo gehad, en bij mij liep het toen voor geen meter, goed veel proefrijden, testen zou ik zeggen. T systeem is wel mooi bij te stellen met die draadeinden.

groet, Wim

TimT

#19
Bedankt voor de leuke reacties [:D] en de interessante theorie?n over (klim )spiralen[:o)]
Als er een trein ontspoort kan ik er redelijk makkelijk aan omdat ik rondom de plaat .
Van het weekend beetje verder gewerkt en wat nieuwe aanwinsten gekocht




Vandaag even naar mijn marklin dealer en naar een beursje geweest :)









en uitbreidingset met overweg  :D





Visvervoer van de Belgische spoorwegen


[imghttp://img848.imageshack.us/img848/7488/dsc062811024x768.jpg[/img]




Werken en testen klimspiraal (nog wat afstelling nodig [:D]











En helaas toch te weinig rails :(




Metpetergaathetbeter

#20
Tim,
Nu even ernstig[^] wanneet je uw klimspiralen komen te liggen onder decor gaat het dan nog even gemakkelijk overal aan te komen zijn !
In de AMSAC hebben wij ook klimspiralen en als iets fout gaat is dat in 90% van de gevallen daar !

Groeten Peter[;)]

ysbeer

#21
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Tim,
Nu even ernstig[^] wanneet je uw klimspiralen komen te liggen onder decor gaat het dan nog even gemakkelijk overal aan te komen zijn !
In de AMSAC hebben wij ook klimspiralen en als iets fout gaat is dat in 90% van de gevallen daar !

Groeten Peter[;)]



Helemaal waar,als het niet wil dan is het daar.
In het hart van mijn spiraal kan ik alleen komen (en zitten)door plat op mijn buik onder de spiraal door te schuiven.
10 jaar geleden ging dat nog prima,maar ja iets te veel gegeten en nu wodrt het toch wel wat moeilijker (gaat nog net)
Bouw dus vooral niet te veel op en in elkaar en zorg dat je wat er boven staat met niet al te veel sloopwerk kunt op tillen.
wim

Kautenbach

#22
mooie viswagen! en nu minder serieus...wat stinkt naar (rotte) vis? en waarin zit een spiraal...(aaaaaah, ik moet naar de psych)[:I]
Idd de spiraal goed bereikbaar houden, maar zorg er, als tegenstrijdigheid, ook voor dat evt ontspoorde wagens niet naar beneden kunnen vallen, ervaring mee....[xx(]

wim

TimT

#23
voor de ge intriseerden onder ons [:D]
We zijn nu volop bezig met de klimspiraal te testen ik gebruik wagons van ls models omdat die de langste zijn in mijn collectie dan ben ik zeker dat ik geen last zal hebben dat er tegen een paal word gereden later(nog redelijk wat werk we zitten op draai 2 van de 3 )
en binnekort weer een foto update me de nieuwe aanwinsten [:D]

Groeten en veel plezier Tim

TimT

#24
Een hierbij volgt de grote update [:D]
Na het mooi instellen van de Klimspiraal is het tijd voor de nieuwe aanwinsten :)
Nmbs reeks 77 heb ik al tijdje achter gezocht :) filmpje komt binnenkort :)





Lekker mooie details vind ik zelf :p












de update komt in verschillende keren dus  :D even geduld het is al lang geleden dat ik nog ge?pdate had dus het is een groote :p

TimT

#25
Natuurlijk is de vader ook fan van het circus dus dit kon niet onbreken :p





En op ebay voor een prikje kunnen op de kop tikken





Ben wel nog op zoek naar 2de klasse wagons  :D maar dat komt wel nog met de tijd

En natuurlijk de uitbreiding voor de tgv  :D
2de klasse en bar :p en hierbij blijft de tgv zal hem niet verder uitbreiden wegens stationproblemen anders







zo dat was update 2  :P
Mvg Tim

TimT

#26




En nu de updates ivb met de baan :)

Uitleggen sporen en kijken wat we tekort hebben



Achter de aankoop met sporen was het wel wat slordig :p



Dus opruimen was het geblazen :p





Omdat ik over de klimspiraal ga heb ik samen met mijn vader een gemakkelijk oplossing gebruikt voor het stijgen op een lang recht stuk



Dit is de andere helft van een kabelgoot de rails passen er perfect in natuurlijk moet dit wel nog voldoende ondersteunt worden en hier en daar wat veiligheid maatregelen getroffen worden want als hier iets van valt  :O








Mvg Tim en tot de volgende update :)

TimT

#27
Inbouwen wissel aandrijving en aansluiten op de k83
en iedereen die me geholpen heeft  :D


[/URL]

Kabels mooi leggen is voor later heb om boekenbinders geweest voor ze dan mooi te verbergen  :D

Aansluiten eerste sein :p b





TimT

#28
Tenslotte Wat sfeer beelden  :D














Zo dat was het voorlopig mss vanavond nog een kleine update ivb met het toekomstige HST peron

Groeten Tim

vanmiegroet

#29
J kan je TGV wel nog verder uitbereiden enkel zal hij moeten doorrijden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer