tramlok Brutus spoor 1 live steam

Gestart door eddy, 30 januari 2011, 20:22:45 PM

Gerolf

#30
De charmes van zelfbouw [:D] [:D] H??l herkenbaar [:o)]
Voor mijne rollercoaster heb ik elk onderdeel gemiddeld twee maal mogen maken. Voor sommige stukken was dat x4, x5, ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

#31
Alleee mannen , niet overdrijven.Ik vind trouwens dat het laatste onderdeeltje(s) van Eddy er h??l goed uitzien. Er zit geen braam meer aan , mooi overal afgeschuind .Het komt in orde tegen de opendeurdag in september.[;)]
 

Havoc

#32
Dat doen we zeker niet Dirk. Het werk van Eddy ziet er prima uit. Enkel erop wijzen dat het geen schande is van een scrapbak te hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ardjoena

#33
Da was toch om te lachen Johan ,ik heb ook zo nen bak , daar maak ik de kleinere treintjes uit[:o)]
 

Havoc

#34
Het zegt wel genoeg dat jij nu in h0 moet werken. Ik ben in 3.5" bezig met wat er in mijn scrapbak ligt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eddy

#35
De gasklep is klaar.


En inderdaad dit is mijn eerste project,wat voor een draaier frezer dit allemaal maar poepsimpel is,voor mij niet hoor.Het is ongeveer 40 jaar geleden dat wij als elektriekers een of twee uren draaien moesten volgen,dik tegen onze goesting.En nu doet ge het met plezier.En inderdaad iets zelf maken ,wat het dan ook is geeft meer voldoening dan het kant en klaar te kopen in de winkel.En nog een voordeel de schrootprijzen zijn hoog,nadeel de materiaal kosten zijn natuurlijk ook duurder.
groeten eddy

eddy

#36
Morgen naar Dirk om mijn eerste les ketel lassen,en normaal van deze onderdeeltjes zou Brutus kunnen rijden.


groeten eddy

Havoc

#37
In gang geschoten precies. Ziet er allemaal heel goed uit. Veel geluk met het brazeren van de ketel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ardjoena

#38
Baddeke zuur laten staan voor de mono XL ketel Johan ?? [:o)]
Dirk
 

Havoc

#39
Zet maar weg dat zuur, mijn ketel zal voor de winter zijn vrees ik. Die branders vallen tegen.

Hoe is het afgelopen met Eddy zijn ketel? Of is hij er nog mee aan het rondrijden in het donker om zijn lantaar te testen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ardjoena

#40
Ketelke klaar ,Eddy naar huis met nieuwe tekeningen,wie weet...
Wat valt er tegen aan de branders?

Dirk
 

eddy

#41
Weer wat verder, dankzij de hulp van grootmeester Dirk.Ketel en appendages zijn met zilver gelast.Nu nog de leidingen voorzien en we kunnen testen[?][?]


groeten eddy

Gerolf

#42
[:0] Ziet er piekfijn uit, man [:p]
"Ketel en appendages zijn met zilver gelast" is dat lassen of solderen? Waarom zilver?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

#43
Eigenlijk is het solderen , maar met een temperatuur van 650?-750?.
Het is dus "hardsolderen" In de soldeerstaafjes zit ongeveer 25-35% zilver , vandaar de benaming. Het is v???l sterker dan gewoon soldeer en bestand tegen hoge temperatuur.De prijs is natuurlijk ook evenredig maar je kan er zuinig mee werken.Voor zo een keteltje heb je ongeveer 1 staafje van 1,5mm en 300mm lang nodig. Juiste prijs weet ik niet meer .... 3-4? ???
Dirk
 

eddy

#44
@Gerolf,
De tekeningen opsturen??

groeten eddy