Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Trimaxion-park, Shinsa en Bay City

Gestart door ToThePoint, 27 januari 2011, 00:21:21 AM

ToThePoint

#255
Ik heb gewikt en gewogen wat betreft het emplacement.
Ook eens gekeken op google earth ivm de stelplaats antwerpen noord.
Ik passeerde daar vanmiddag op de a12 en zag daar tussen de sporen ook groen en zelfs bomen.

Het emplacement lijkt dan wel oud en heeft vele details uit vervlogen tijd, maar het situeert zich toch vandaag.
Het bokrijk idee anex museum.
Als ik kijk naar stelplaatsen die reeds jaren er verlaten bijliggen dan kan ik enkel vaststellen dat die serieus overwoekert zijn.

Ik heb deze middag voor het werken gaan ook een geprobeert of ik van het gras wat kan wegdoen en met een harde borstel kan ik het nog uitdunnen. Toen viel ook de euro, tussen de sporen is nog niet gedaan omdat dat een invloed had op dat wat naast de sporen lag en daardoor het gras dat reeds geplant was en de lijm nog niet droog plat duwde.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#256
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
tussen de sporen is nog niet gedaan omdat dat een invloed had op dat wat naast de sporen lag en daardoor het gras dat reeds geplant was en de lijm nog niet droog plat duwde.
Sorry JP, met de beste wil - enkele keren die zin gelezen, maar ik begrijp hem echt niet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#257
citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door ToThePoint
tussen de sporen is nog niet gedaan omdat dat een invloed had op dat wat naast de sporen lag en daardoor het gras dat reeds geplant was en de lijm nog niet droog plat duwde.
Sorry JP, met de beste wil - enkele keren die zin gelezen, maar ik begrijp hem echt niet ...



LOL ja ben weer goe bezig.
Ik was aan het planten. Dat naast het spoor was net gedaan en dus de lijm nog nat. Aangezien ik met de stofzuiger werk en nadien tussen de sporen wou werken kwamen alle grassprieten naar het midden van de sporen toe.
Ik had zoiets van "nee nog te vroeg, eerst de zaak laten harden".
Een grasmaster heb ik ook, maar dat geeft hetzelfde effect en met de stofzuiger heb ik een beter en mooier resultaat. Ook werk ik met de stofzuiger veel sneller en geen gedoe met contact maken en de draad.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#258
Weer wat verder aan de details gewerkt van het MUSEUM emplacement.
Een lading tutekes en camionnekes.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jacques timmermans

#259
Jean-Paul,

van welk merk zijn de Belgische vrachtwagens voor het containervervoer?

Alvast bedankt voor eventuele info.

Jacques

ToThePoint

#260
citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Jean-Paul,

van welk merk zijn de Belgische vrachtwagens voor het containervervoer?

Alvast bedankt voor eventuele info.

Jacques



Jacques dat is van het merk "albebo".
Is wel omgeschilderd en voorzien door eigen gemaakte filmloze decals.
Origineel is dat een DB vrachtwagen.

Just opgezocht, albedo nr 22041.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#261
Bon niemand commentaar ? Ook gene overbodige ?
Dat van de kasseien weet ik al, als ik ooit eens tijd heb misschien veranderen. Voorlopig doe ik het met behangpapier.
Soit dan veronderstel ik dat ik goed bezig ben.
Jammer maar helaas geen feedback.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

#262
Bouw maar lekker verder JP.  We lezen en volgen je draadje heus wel.

Ge zijt goed bezig en het is een boeiend en gevarieerd draadje.

Commentaar:  Je plaatst niet genoeg updates[:o)][;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

#263
Natuurlijk ben je goed bezig! [;)]
Doe voort en wij kijken... [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#264
Jean-Paul, ik ben vaste abonnee van je draadje, en volg het steeds met veel interesse. Die autootjes heb je met veeel zorg geschilderd, en zeker die vrachtwagen. [:p] Hebben ze zo in deze kleuren rondgereden, of is dit dichterlijke vrijheid?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#265
citaat:
Geplaatst door Michiel

Jean-Paul, ik ben vaste abonnee van je draadje, en volg het steeds met veel interesse. Die autootjes heb je met veeel zorg geschilderd, en zeker die vrachtwagen. [:p] Hebben ze zo in deze kleuren rondgereden, of is dit dichterlijke vrijheid?



Een ervan heeft in MSM 61 gestaan.
De andere ergens tegen gekomen, maar weet niet meer waar.
De vrachtwagen met huis aan huis remorque is ooit als zelfbouw beschreven in MSM, maar ik vond een kant en klare versie.
Die was echter van de DB en heb die maar omgekat naar NMBS. Of de NMBS ooit mercedes vrachtwagens heeft gehad veronderstel ik van niet. In het museum van Eindhoven van DAf staat uiteraard een NMBS DAF zelflosser van de NMBS. De nummer en te volgens kentekens heb ik van daar gepikt om op de mercedes toe te passen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#266
citaat:
Geplaatst door evan

Bouw maar lekker verder JP.  We lezen en volgen je draadje heus wel.

Ge zijt goed bezig en het is een boeiend en gevarieerd draadje.

Commentaar:  Je plaatst niet genoeg updates[:o)][;)]



Ja momenteel is het modelbouw werk op de allerlaatste plaats. Vanaf volgende week terug knutsel tijd.
De ijsfabriek en vrachtwagens staan het eerst op het programma.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#267
Wie wil de set M6 nr 43013 van LS models zien rijden op matige snelheid en geduwd door de HLE 1304 door een S bocht bestaande uit 2 fleischmann engelse wissels ? Klik HIER

De andere sets (43012 en 43017) die door de lok gaan getrokken worden worden pas in september geleverd. De trein is dus terug opgeborgen in de doos. Als de ganse trein volledig is word net zoals met de I11 stroomdoorvoerende koppelingen bevestigd en sluit en kopseinen vanuit de lok aangestuurd. Geen extra decoder in de 2 stuurstandrijtuigen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Pol

#268
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Bon niemand commentaar ? Ook gene overbodige ?
Dat van de kasseien weet ik al, als ik ooit eens tijd heb misschien veranderen. Voorlopig doe ik het met behangpapier.
Soit dan veronderstel ik dat ik goed bezig ben.
Jammer maar helaas geen feedback.



Die kasseien ... zou je die niet kunnen invoegen zoals laatst werd beschreven in MSM? Op die manier zouden ze wat minder uitstekend zijn. 't Is maar een idee. Misschien lijkt het resultaat nergens naar, maar ik zou het durven proberen?![:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

ToThePoint

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI