St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

Michiel

Ik heb mijn videocamera terug van onder het stof gehaald, en een filmpje gemaakt van de eerste rit over mijn pizzabaan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky


ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

... en de eerste trein heeft haar rondjes met succes gereden. Uiteindelijk is het zelfs gelukt om de langste N-schaal rijtuigen van 17cm over het krappe spoor in te zetten. Dus, korte 2- en 3-assers hebben de ruimte. [8D]

Nu nog de baan digitaliseren, en dan kunnen ook mijn gedigitaliseerde treinen ingezet worden.




'k Lever gene rommel zene. LOL
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

[:D][:D][:D] 't Was louter kwestie van oppoetsen, raillasjes wat bijplooien en gebruiken. Ik ben er erg blij mee! Heb je nog zo van dat N-spul liggen waar je vanaf moet? [8)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Durango

[:D][:D]Leuk die combinatie van een Amerikaanse diesel met duitse wagens.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

Die Amerikaans-Duitse samenstelling is eigenlijk een combinatie van testmaterieel. De E8 locomotieven dienen om de schoonmaaktrein te trekken omdat het ideale roestrijders zijn; onstopbaar op vuile sporen, en loodzwaar: trekt dus alles. Ik heb er zo 2 aangeschaft voor 15 euro. En de lange rijtuigen dienen om de vrije ruimte te testen. 2 oudjes gekocht voor 1 euro. Samen is het een ideaal testtreintje op mijn minibaantje. tja, ik doe het met de middelen dat ik heb. 't Is niet veel. maar het werkt! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

amest

plezant baantje, tof om te volgen.
groeten,

Arvid

Michiel

Vandaag niet veel tijd over om te knutselen. Ik heb wel de blokken en stopsecties uitgezet. 40cm wordt de maximale treinlengte inzetbaar op dit minibaantje. En 40cm in schaal N lijkt me meer dan lang genoeg. Het treintje op de foto hieronder is ongeveer 40cm. Niet slecht dacht ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

[:D][:D][:D] 't Was louter kwestie van oppoetsen, raillasjes wat bijplooien en gebruiken. Ik ben er erg blij mee! Heb je nog zo van dat N-spul liggen waar je vanaf moet? [8)]



Meer dan je vermoed.
Het N materiaal is voor het achterste deel van de grote baan.
Ik kocht ooit een N baan van 11m op 1,5.
Kunt al raden hoeveel flex spoor daar afkwam.
De profi N spoor die ik je gaf komt uit een partij die ik 2de hands kocht voor 50 euro.
Daarin zaten 2 transfo's met schakelkast (analoog)
Een heleboel wissels, recht spoor en gebogen. Ook nog een heel deel N schaal huisjes.
Maar aangezien ik geen fleischmann profi rails gebruik wegens te veel rol-lawaai producerent en niet echt conform de railformaat norm. Ga ik ooit de pofi rails van de hand doen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Meer dan je vermoed.



We gaan mogen aanschuiven [;)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Meer dan je vermoed.



We gaan mogen aanschuiven [;)]



Veel plezier dan, geduld is een schone deugd.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

citaat:

Veel plezier dan, geduld is een schone deugd.


Kweet het, tot voor kort was ik ook getrouwd.... [;)]

Michiel

Een bezetmeldmodule werd in elkaar gesoldeerd. Acht bezetmelders goed voor 4 blokken op 1 printplaat. De print wordt onder de bodemplaat vast gevezen. Er naast werd de klein diodebrug geplaatst, waarlangs de ongedetecteerde spoorsecties worden gevoed. Alles ligt klaar om te beginnen met de bekabeling...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Ik heb ook al eens zitten denken om zo iets klein te maken (maar dan in ook in H0) heb me dus geabboneerd  via mail op dit en op dat van Evan.
Heb een vraagje Michiel: Waarom zet je die 4 extra diode's ? Het zal waarschijnlijk iets te maken met die anderhalve volt die de diode's nodig hebben, maar wat is het praktische nut daarvan? En vooral: die weerstand daar tussen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Hoi Rian,

Betreffende die diodebrug: die wordt gebruikt om de bezetmelders betrouwbaar te laten werken, ook als een locomotief maar met een paar wielen in de bezetmeldsectie staat.

Die weerstand is een groot mysterie. Ik heb de vraag al aan verchillende kenners gesteld, maar niemand weet het fijne ervan. Nochtans zie je die weerstand regelmatig opduiken. Zonder weerstand werkt de schakeling even goed. Maar een weerstand kost amper een centiem, en kwaad kan het evenmin. En ik blijf de weerstand gebruiken (en op foto zetten) in de hoop dat ooit iemand het mysterie ontrafelt. [:D] Dus, Rian, bedankt voor je terechte vraag. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)