St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

evan

Aha the result!

En het is nog goed raak ook.  Als die lijm droog is kan je wel best die kleine bramen nog wegprutsen, maar dat komt wel goed.  

Urbanie en Germaine,  Afblijven he!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Thnx Evan, ik ging die scherp uitstekers er inderdaad afbreken als het helemaal droog is. En dan krijg je er waarschijnlijk ook nog een mooi breukvlak. We wachten geduldig af...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Wadist Gemaine, zedde kwoet op mah?
Neie Urbanie, 't zaaikt en ?k ston druug. En gah?

Vandaag vooral wat randjes en kantjes bijgewerkt. Kleuren worden later gegeven, als de lijm droog is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Germaine en Urbanie zijn precies nogal curieuzeneuzen zeg...
(bij ons noemen ze dat kom?res)[:D][:D]

Leuk Michiel, lijkt zo stilaan te gaan 'leven'.
Ik ben al verliefd op die kasseien. Lijken mij prima geslaagd.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Ziet er al ferm uit, Michiel. Dat gaat de goeie kant op [8D]
Goed dat Urbanie en Germaine wat toezicht houden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Die twee, Germaine en Urbanie, steken hun neus overal tussen! Ik kan niets fout doen, of ze hebben er commentaar op. En dan kwebbelen ze er uren over door. Het houdt niet op. Maar als ik dan dreig dat ze terug in het doosje gaan, dan zijn ze wel even stil. Maar niet voor lang! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Lijken mij prima geslaagd.


Inderdaad, en dat in N.
Knap gemaakt.
Paul

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Michiel

Die twee, Germaine en Urbanie, steken hun neus overal tussen! Ik kan niets fout doen, of ze hebben er commentaar op. En dan kwebbelen ze er uren over door. Het houdt niet op. Maar als ik dan dreig dat ze terug in het doosje gaan, dan zijn ze wel even stil. Maar niet voor lang! [:D]



Den ene heeft een kat die de natte neus overal insteekt en de ander Germaine en Urbanie he.
Ge kunt misschien een viskraam installeren voor de viswijven ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

"'Avond Dames, mag ik u erop wijzen dat de weg wat verder versperd is?"
Germaine, wah zeit'm? Wah zeit 'm?
Moh, Urbanie, da's pertang kleir: slimmerikke emme zein piijt verleure, en a zukt 'm na.


Om te zeggen dat ik wat kleur heb aangebracht. Rots en weg "blenden" nu meer, maar de kleur is me nog net iets te bruin. Ik zou het graag nog iets grijzer krijgen, maar dat is voor later. Morgen ga ik lucifers splitten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

En hier gaan we voor een nieuwe manier van stripverhaal.
Diodrama's... [:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

Is dat gemaakt van " gewone" tegel-lijm , amaai mooi resultaat Michiel!![;)]

Michiel

Dat is inderdaad gewone tegelijm. Nogal ruw van korrel, vooral op schaal N, maar voor de rest toch wel vrij modelleerbaar. Ik ben vooral geinteresseerd om te zien of tegelijm meer barst- en schilferbestendig is dan gips. De 2 werden op dit baantje gebruikt. Op termijn zien we wel wat het geworden is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Na avonden bij kunstlicht te hebben gewerkt, ben ik nu toch even naar buiten gegaan om foto's te nemen van mijn baantje bij daglicht. En dat valt gelukkig niet tegen...





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Dat valt zelfs heel goed mee !

doomslu

Valt inderdaad h??l goed mee.
Voor Germaine en Urbanie was 't te koud buiten, zeker? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *