Wie heeft een I-Pad?

Gestart door doomslu, 23 januari 2011, 11:42:54 AM

doomslu

Het is eigenlijk en klein beetje "Off-Topic", deze vragen, maar ik stel ze toch hier om dat het hier een POLL betreft.

Wie heeft een I-Pad (of tablet-pc)?
Wie denkt dat hij tegen het einde van het jaar er ??n gaat hebben?

Wie heeft al een tijdschrift gelezen op deze toestellen?
Wie heeft al een tijdschrift gelezen op PC?

Wat is jullie mening hierover (zelfs al heb je er nog geen gelezen)?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Luc,
citaat:
Geplaatst door doomslu

Het is eigenlijk en klein beetje "Off-Topic", deze vragen, maar ik stel ze toch hier om dat het hier een POLL betreft



I-Pad : ik heb er geen en zal er op het einde van het jaar ook geen hebben (reden abonnement MSM is veel te duur [:D][:D][:D][:D])
Ik zal steeds een papieren versie verkiezen ! Misschien als aanvulling, maar eigenlijk hebben we dit al : ons forum !

Groeten Peter[;)]

GHYSELS

Voor- en tegenstanders zullen er altijd zijn.

Al behoor ik tot de e-generatie, mij zegt het niks.

Via werk ben ik geabonneerd op magazine en ik lees vaak over artikels heen. Finaal print ik toch nog uit.

En al eens eerder gezegd in draadje; werkmagazines hebben ander aantrekkelijkheidsgehalte dan hobby. Hobby is sparen en bijhouden.. En magazine in het echt heeft nog dat extraatje als charme, lezen waar en wanneer je wil en de toegankelijkheid.

Misschien als laatste, maar voor mij een niet onbelangrijke factor: indien ik digitaal wens te zijn, is er al meer dan voldoende lectuur overal op het net te vinden. Het is net dat papierenmagazine, ik ga ervan uit dat de aanvankelijke vraag omtrent de I-pod een onderzoek is voor MSM, dat mij aangetrokken heeft.


Groeten
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Metpetergaathetbeter

Nog iets vergeten, zit nu al veel te lang op de computer, zal in geval van computer - versie mijn vrouw niet meer zien ! Ze klaagt nu al [V], wat gaat het dan worden ?

Groeten Peter[;)]

Jurgen

Ik heb er geen en ik zou ook niet weten wat ik er mee zou moeten aanvangen.

I-Phone is ook al zoiets, ik heb een gsm maar dan wel een goedkoop modelletje waarmee ik al kan bellen en sms'en. Al de rest heb ik niet nodig want ik gebruik het toch niet.

Als ik op internet wil surfen, dan doe ik dat op mijn computer.
Als ik een magazine wil lezen, dan doe ik dat in een papieren magazine.

Voor mij hoeven al die technische hoogstandjes niet, hou het maar op papier!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Steam.N

Zelf heb ik geen Ipad, en waarschijnlijk blijft dit nog een tijdje zo.

In verband met het lezen van magazines op PC (of Ipad):
is handig, als er een zoekmachine bij is: je geeft wat zoekwoorden in, en het gewenste artikel wordt op je scherm getoverd (of op zijn minst de nummer en pagina waar je het artikel kunt vinden).

Een papieren kopie heeft wel iets meer: je kruipt in de zetel met enkele kopies, en geniet van de foto's, de tips en tricks, ...
(zeker nu ik een aantal ontbrekende nummers op de kop tikte ;-))
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vanmiegroet

Kan je niet met een I-pad een modelbaan besturen?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

eric

ja, maar dat kan je met een i-phone ook

Roderik

Ik heb er nog geen! Dus in de toekomst zal dat er zeker van komen. Als Mac-fanaat mag dat niet ontbreken. Ik ga nog een versie wachten.

Ik heb al tijdschriften gelezen op de iPad en op computer.
iPad is beter dan computer. Aangezien je de iPad kan meenemen waar je wil, kan je een veel natuurlijkere leeshouding kiezen.
Het heeft zijn voordelen: (artikels zoeken, bewegende beelden, links naar internet) en 1 groot nadeel (papier voelt nog steeds beter aan)

P.S. Ik stuur (sinds Nieuwjaar) mijn baan aan met de GSM (Android-smartphone)[:D][:D][:D]. In combinatie met Sprog II en JMRI werkt dit perfect.
Always be modelling!

Paulogic

Beroepsmisvorming...

Yep geantwoord via Ipad. Ik heb er dus een en lees het forum vaker via dit speeltje
dan via pc. Ook mails en zo beantwoorden doe ik tegenwoordig vaker via deze
pad of zelfs mijn iPhone. Beroepshalve werk ik al ettelijke uren op computers
en het is dan ook eens leuk om in de zetel te zitten met mijn pad.

Magazines digitaal... Mag maar is nog steeds leuker in boekvorm. Wel ideaal om snel iets op te zoeken of het forum te lezen.

En voor de doordenkers : je kan echt overal lezen h?...    [:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Geen I-pad of tablet, wel een notebook (een kleinere, bijna-volwaardige laptop m?t klavier en touchpad). Vind ik prima om "onderweg" iets te doen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mini-bs

- Geen I-Pad (of tablet-pc)  
- ook geen aankoop volgend jaar
- ook nog niet gebruikt
- lees regelmatig tijdschriften via pc, maar eigenlijk is een afdruk toch aangenamer. Voor kranten vind ik een e-reader dan weer wel interessant, maar aangezien de meeste kranten redundant zijn hoeft het niet zonodig. [8D]
 

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic


En voor de doordenkers : je kan echt overal lezen h?...    [:D][:D][:D]




Paul,

Dat kun je ook met een papieren magazine, bovendien als je echt zonder papier zit op dat kleinste kamertje kan een papieren uitgave nog voor een oplossing zorgen (enkel als de art. je niet bevallen) ![:D][:D][:D][:D]probeer dat maar eens met I-Pad[:D]

Groeten Peter[;)]

dirkske

Dit toestel zou een ideale oplossing zijn om de scholieren te verlossen van de soms zeer zware (+/- 12kg.)boekentas.
Ik heb twee kornuiten in het middelbaar en hun boekentassen wegen dus echt veel te zwaar.
Als alle leerstof op zo een toestel zou staan gaan de ruggen veel langer mee.
Je eigen baan, je eigen wereldje!