Wie heeft een I-Pad?

Gestart door doomslu, 23 januari 2011, 11:42:54 AM

raf

hier ook wel een tablet maar das om de hond mee te filmen
voor de rest alles op papier wat electronica aan gaat
een blad vast pakken of efkes opzoeken op internet dan is papier veel sneller
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

Hier ook al enkele jaren een tablet. Ondertussen kan zelfs mijn kleintje van net nog geen 2 jaar swypen om hem te ontgrendelen, op het YouTube icoon tabben (clicken) en een Bumba filmpje starten. Als ze er geen tussen vind dan roept ze wel  ;D

Brunel

Inderdaad nog actueel.

Maar juist oudere generaties kunnen iets aan een elektronische versie hebben. Vorig jaar mijn schoonmoeder van inmiddels 83 nog wegwijs gemaakt op de iPad. Die ziet slecht. En op de tablet kan ze nu de krantenartikels en haar tijdschriften naar hartelust vergroten en verkleinen. Dat ze ook met haar kleinkinderen kan facetimen is mooi meegenomen. Veel van haar bekenden doen dat trouwens ook. Het idee dat een smartphone of tablet niets is voor oudere generaties is echt wel achterhaald.

Puur persoonlijk. Ik heb geen papieren abonnement op Railmagazine. Een elektronisch abonnement zou ik wel overwegen. Heb ik sinds enige tijd ook op het Nederlandse Railhobby waarvan ik het papieren abonnement al lang geleden had opgezegd. Je hebt een nieuw nummer altijd als eerste, je hebt geen bewaarplek nodig en de prijs is meer in overeenstemming met het nut dat ik aan het tijdschrift ontleen.

loebaske


Ik....een simpele GSM voor SMS en te bellen, meer moet dat niet zijn en heb er ook geen tijd voor om voortdurend als een blinde rond te lopen met dat ding in men handen...

Stedahult

Hier nog één Eric, in december nog een nieuwe Nokia gekocht. Die nieuwerwetse
shit maakt het gros van de mensch alleen maar stommer. Elk moment van de dag
is men met de smartphone bezig. Ik heb een i-pad met 4G, maar die gebruik ik
overdag hooguit tijdens mijn schaft. Om te lezen heb ik nog steeds liever een stuk
papier in handen, dan een beeldscherm voor mijn hoofd. Dan maar old-school.
Mvh. Steef

bollen neus

Ik ben de gelukkige eigenaar van één vaste lijn van de telefoon, rest hoef ik hier aan niemand zijnen neus te hangen? Of toch?
Den Eric.

Frits.

Nee, wat moet ik met zo'n ding? Ik kijk liever op mijn PC scherm en verder ben ik off-line.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

stoomlokje

idem,geen GSM, alleen vaste lijn en PC
in onze jonge tijd moest men ook maar terugbellen als men je dringend nodig had.
dan bestond zoiets als gsm niet eens.

argilla

voor een elektronische versie van ons blad pleit ik al langer...... ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Herwig

#54
.../...  (tekst was te snel wég)

Herwig

#55
Zonder enige twijfel, niks liever dan een papieren tijdschrift of een boek.
In een hoekje of tuin met een boek of tijdschrift heeft veruit de voorkeur.  Aub géén scherm(pje).

(Maar opbergen/stockeren is een reëel probleem,  niet iedereen heeft een zolder .  En dan het drama als je verhuist naar een kleinere
woning zonder bergruimte.   En als je naar een WZC-studio verkast moet àlles wég, dat is pas hopeloos.)

Thommy

Citaat van: Herwig op 12 februari 2017, 12:51:00 PM
Zonder enige twijfel, niks liever dan een papieren tijdschrift of een boek.
In een hoekje of tuin met een boek of tijdschrift heeft veruit de voorkeur.  Aub géén scherm(pje).

(Maar opbergen/stockeren is een reëel probleem,  niet iedereen heeft een zolder .  En dan het drama als je verhuist naar een kleinere
woning zonder bergruimte.   En als je naar een WZC-studio verkast moet àlles wég, dat is pas hopeloos.)

ik heb de MSM reeks van blad 0 tot nu. En das idd een verdorie grote pak. Soms zou het interessanter zijn om de artikels los eruit te halen (en reclame/nieuws van de fabrikant ed weg te laten).
Nu, ik heb al jaren een iPad (2 sinds deze zomer) en daarop lees ik tussendoor de krant, maar ik heb ook een papieren versie. Mails, diverse fora als ik in de zetel zit. Maar gebruik die ook voor veel andere dingen (TV remote/opnemen/printen/... aangezien ik zowat alles draadloos kan aansturen).

maar magazines, net als de krant, graag op papier houden.
Greetz

Thommy

marctje

Smartphone (iPhone 5c), smart tv, laptop en iPad air2. Deze laatste vooral in gebruik tijdens een bezoek aan de porseleinen troon ( zonder V.I. P...).
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Diesel

In ons gezin zijn meerdere iPads, dat heb je met de jeugd van tegenwoordig.
Zelf heb ik er ook ene.  Ik lees er elke dag de GVA op, geen papieren versie dus in de bus
Een digitale MSM zou voor mijn part welkom zijn
Naast treinfanaat ook hobbyfotograaf

Cord

Bij ons thuis: iPhone, iPad, iMac, MacBook, iBook, G4, G5...
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing