Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wie heeft een I-Pad?

Gestart door doomslu, 23 januari 2011, 11:42:54 AM

Steam.N

Twee weken geleden heb ik onverwacht een Acer A500 gekocht.  Prima ding:
-  Surfen (MSM forum afsnuisteren) in de living, en niet in de treinkamer
-  foto's (handig als ik aan het knutselen ben, en voorbeelden nodig heb)
-  muziek (allemaal direct bij de hand)
-  boeken lezen (en veel geld en ruimte besparen, want ik ben een echte lees-veelvraat)
-  en wie weet ooit mijn treintjes aansturen ...

Bestaan er voor Android al goeie aanstuurprogramma's?  
Iemand al ervaring met de software ontwikkeling op Android?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Jean, het enige wat ik tot nu toe gevonden heb, maar nog niet mee gewerkt heb, is een SRCP client.  Ik werk zelf met een Galaxy SII en wacht nog even om een Galaxy Tab aan te schaffen.
Qua softwareontwikkeling zijn er diverse (gratis) mogelijkheden maar ik heb het er niet voor over om (terug maar eens) een andere taal te leren.
Groetjes, Peter


swarol

omdat men vrouw zo een verwoede lezer is heb ik er haar een gegeven, verjaardags cadau ikke goede punten [:D], en iser heel content van.

is een simpel model van van den borre, 79 euro, heeft 2gib, kan er boeken, foto's en films op bekijken.

heb haar al laten zoeken of er boeken van treinen op de i-pad zijn, maar ze heeft nog niets tegengekomen.

zou wel handig zijn.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Peter, inderdaad weer de zoveelste taal, een nieuw platform met weer andere speciallekes:  ik heb het ook zo wat gehad.  
Het zou tof zijn als koploper of andere software op android zou draaien ...
Dromen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

citaat:
Geplaatst door Steam.N
Dromen ...



Inderdaad [;)] dat vrees ik ook [|)][|)]

Die SRCP lijkt me wel wat.  Ik heb overal in het huis toegang tot mijn Wifi en Koploper ondersteunt het via LocoNet (zo naar de IB).  Ik denk dat ik mij daar eens ga in verdiepen in plaats van me (met veel vallen en opstaan) weer eens om te scholen naar een andere 'taal'.

Ik ben altijd al een beetje tegen de gevestigde (en doorgaans dure) software geweest dat ik bewust niet voor Apple heb gekozen en me in het alternatieve circuit van Android heb begeven.  Helaas is de 'Market' nog een heel stuk kleiner dan de 'Store' [:(]

Heeft er iemand ervaring met de toepassing van M* voor de I-Phone - I-Pad?
Groetjes, Peter


sn00zerman

Even dit topic nieuw leven inblazen :-)


RocRail heeft volledige SRCP ondersteuning ondertussen, en draait ook prima op Android toestellen. (En op de "echte" IPAD ook uiteraard)

Ik heb hier een 7-tal verschillende Android toestellen, en programmeer er zelf ook op :-)
Google AppInventor is gratis, en basic4android (www.basic4android.com) kost rond de 40 euro ...


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


PeterC

Gelukkig heb ik sedert eind vorig jaar nu ook een Galaxy Tab zodat ik met mijn tijdelijke handicap toch nog wat kan typen...
In Elektor is de laatste maanden (en nu ook weer deze maand) al heel wat aandacht besteed aan het programmeren voor Android zodat ik mij er misschien ook eens ga aan wagen...
Groetjes, Peter


Steam.N

Blij je terug te zien tokkelen, Peter.  Snelle beterschap.
Interesse om je Android ontwikkelingen heb ik zeker, voor mijn Acer 500 [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

citaat:
Geplaatst door Steam.N

... tokkelen...



...zoals een kind uit de tweede kleuterklas (met 1 vinger) [xx(][xx(]

Bedankt Jean!
Groetjes, Peter


loco

Mijn voorkeur gaat uit naar een tablet en ik zal er waarschijnlijk ook ??n aanschaffen. Probleem is dat vele apps intussen geschreven worden voor IPads. Jammer. Ik heb al heel wat tijdschriften op mijn huidige laptop staan. Al was het dat ik ze zelf inscan en daarna via de pdf zoekfunctie snel het gewenste kan terugvinden. Erg handig. Het inscannen is een zware klus.
Maar een tijdschrift lezen op een laptop of tablet zie ik niet echt zitten, tenzij de layout met de schermresolutie en mogelijkheden en beperkingen rekening houdt en niet zuiver een kopie is van het tijdschrift op papier. Daarnaast zijn er maar enkele tijdschriften on-line beschikbaar. Bvb Railhobby. En daar heb ik ook een abonnement op en niet op de papieren versie.


Frank_N

Heb er geen. Weet ook eigenlijk niet wat het is.
Geef mij maar een boek, tijdschrift.
Kan nog veranderen, maar toch.......
Groet van Frank

Huugooke

Als ze minder dan honderd euro kosten misschien.
Intussen is de bijgedachte ontstaan (die in de poll niet echt geformuleerd is) dat tijdschriften binnen afzienbare tijd vooral elektronisch zullen verspreid worden.
Gemakkelijk voor de uitgever, handig voor de lezer, minder papier in huis, gemakkelijker om iets op te zoeken.
Werkloosheid voor de drukker en al zijn personeel, de papierfabriek en zijn leveranciers, de krantenwinkel en de distributie.
Nog meer recessie.
Loop ik te hard van stapel? Lees eens een krant.

PeterC

citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN

...Geef mij maar een boek, tijdschrift.
Kan nog veranderen, maar toch.......



Net of ik mijn vrouw bezig hoor [^][^][^]...

Een boek is wel nog altijd plezant om vast te hebben, te voelen (ruiken!) maar ik zit vaak in tutorials/datasheets/handleidingen van meer dan 1000 pagina's te 'bladeren' en dan lees ik ze toch liever op mijn tablet dan de kilo's papier door mijn printer te moeten jagen en dan die kilo's te moeten meesleuren om ze 'ergens' te kunnen lezen.  Dan spreek ik nog niet van de plaats dat al dat papier inneemt...

Bij mijn laatste gsm die ik kocht zat een handleiding van drie heel kleine paginaatjes: hoe je hem open maakt en hoe je de batterij en de simkaart plaatst.  Voor de rest TUP (trek uw plan [;)]).  De handleiding (269 pagina's) moest je gaan downloaden en op de gsm zelf lezen...

Groetjes, Peter


Brunel

Grappig draadje dit bij nalezen vier jaar verder.  :)
Ik heb niet eens een papieren krant meer.

stoomlokje

vier jaar verder maar nog altijd actueel.
Voor mij ook niets van die I-pad en andere rommel , geef mij maar een papieren versie , is tenminste overzichtelijker en altijd inkijk-baar. ;D
Met een gewone pc werken is al moeilijk genoeg ( sorry, ben nog van de oudere generatie toen PC's nog voor de gewone mens niet -of amper beschikbaar waren  en GSM's al helemaal niet bestonden) ;D ;D
Tegenwoordig zie je de mensen op straat alleen nog rondlopen met hun snuit richting I-pad of gsm of hoe dat ook allemaal genoemd wordt. :-[ >:( >:( , staat er dan per ongeluk een paal in hun route , lopen ze er gewoon tegen. :P :P