Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rust ??

Gestart door Peter, 16 september 2005, 11:20:13 AM

janjozef

Sorry het enige waar ik met plezier op afkom is een pensioenFEEST

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

obicham

pensioen wat is dat ?
Als ik Pensioen zou krijgen zullen ze wel met een spuitje naast me staan, je bent nou niet meer nuttig , slaap lekker.[xx(]

Kan die ander mijn rollator gebruiken

Gerolf

citaat:
Geplaatst door obicham

pensioen wat is dat ?
Als ik Pensioen zou krijgen zullen ze wel met een spuitje naast me staan, je bent nou niet meer nuttig , slaap lekker.[xx(]
Kan die ander mijn rollator gebruiken
Waneer ik ooit op pensioen ga, zou ik niet graag dit soort reacties krijgen [:(!]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

Ik vind ook dat die reactie niet kan ?HOU HET TOF?

En Peter geniet van je pensioen  (van iemand die er nog heeeeeeeeel lang moet op wachten[V])

tonycabus

Wel Obicham, in mijn ogen is pensioen nou net het ogenblik waar de hard werkende Vlaming naar verlangt om eindelijk....nog harder te gaan werken, aan zijn hobby's..!
Da van da spuitje zie ik niet zitten, man!

Maar goed, zoals je zelf zegt: het verstand komt met de jaren, ik wens jou er nog vele toe[;)] in goede gezondheid, want je zal misschien wel tot wat hogere leeftijd moeten werken als wij.
Je bitterheid kan ik dus enigszins begrijpen!
Maar ik neem aan dat het een "uitschuiver" van je was... Overkomt iedereen wel eens[xx(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

martintje

citaat:
Geplaatst door tonycabus

... in mijn ogen is pensioen nou net het ogenblik waar de hard werkende Vlaming naar verlangt om eindelijk....[xx(]



Een harderkende ollander toch ook mag ik hopen??
Al mogen de gepensioneerde van mij best wel doorwerken, ik heb altijd geleerd eerst de oude op te maken voor je aan de nieuwe begint [:D]
Veel plezier met je (vrije) tijd, en kom maar op met de foto?s van de produkten die voortkomen uit je vrije tijd...

gr
Marty
Mvg Marty

janjozef

Inderdaad Tony voor mijn nog 12 jaar voor ik 60 ben. Ik weet nu al duizenden zaken die tot dan moeten blijven liggen omdat ik nu geen tijd heb. Waarschijnlijk zal ik binnen 12jaar(of langer hopelijk niet) ook geen tijd hebben.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Ik heb hier het verzameld werk van Shakespeare liggen voor als dat komt. Te hopen dat de muizen het niet vinden voor ik het kan beginnen want het moet hier nog bijna 20 jaar liggen. Dat als we tegen dan niet moeten werken tot ons 75.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Havoc

... Dat als we tegen dan niet moeten werken tot ons 75.



Laat zijn h? [:(!]. 'k Moet nu nog 36 jaar, 9 maanden en 26 dagen gaan tot mijn 60 [^]. Als er dan nog eens 15 jaar bijkomt... Dat overleef ik nie.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Hoe dichter het naar nieuwjaar gaat,(de dag waarop ik met pensioen ga)
hoe meer ik eigenlijk gemengde gevoelens heb. Ik weet....je hebt er lang naar uitgekeken, doen wat je wil, enz. maar je moet er ook wat voor afgeven. (stress, reizen, veel menselijke kontakten enz.) T'zal een aanpassing zijn, een nieuwe dagvulling te moeten zoeken. Onze hobby is mooi maar niet voor dag in dag uit 12 uur per dag. Mijn echtgenote kennende zal ze er wel voor zorgen dat ik niet vastroest.
Maar toch....
In elk geval mag ik dankbaar terugkijken op een goed gevulde loopbaan en het geluk op pensioen te kunnen gaan. Sommigen halen dat niet.
Dus niet kniezen, kop op en........knutselen!!!!!
Groetjes
Peter [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

citaat:
een nieuwe dagvulling te moeten zoeken


Als ik die gepensioneerden bezighoor, dan is dat geen probleem. Integendeel zelf. Die klagen nog meer over te weinig tijd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

obicham

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Havoc

... Dat als we tegen dan niet moeten werken tot ons 75.



Laat zijn h? [:(!]. 'k Moet nu nog 36 jaar, 9 maanden en 26 dagen gaan tot mijn 60 [^]. Als er dan nog eens 15 jaar bijkomt... Dat overleef ik nie.



Ok ik was mischien een beetje te hard , maar ik merk aan de andere citaten dat er nog wel een paar andere ook bang zijn dat het die kant op gaat.
Wil echter helemaal niet zeggen dat ik het onze geluksvogel niet gun dat ie eindelijk de laatste werkdag 1-1-2006 (das wel de manier om een nieuw jaar te beginnen) mag gaan maken.

Ze gaan hier al naar de 67 voor pensioen en gaan nou ook nog eens denken hoe ze aan de AOW (soort dop voor gepensioeneerden) kunnen gaan knabbelen.


rgp

Dag,

Dat we langer moeten werken en minder pensioen zullen krijgen, ... hebben we uiteindelijk aan onszelf te danken[:(!]

In weerwil van alles is er nog steeds werk voor een paar tienduizenden werklozen, maar als men (in Belgi? toch) bijna ongestraft werk mag weigeren, de controle op de werkzoekenden onbestaande wordt, dan heeft men veel geld nodig om dit systeem in leven te houden.  En dat kan alleen maar door diegene die nog werken[V]

Schaf den dop "ad eternam" af, controleer dagelijks de werkloze (dat is niet asociaal, een werkende wordt ook dagelijks gecontroleerd), schaf de mogelijkheid tot weigeren van werk af omwille van de afstand, de uren (sommigen kloppen ook 200km H/T om te gaan werken, of beginnen om 6u 's morgens), en je zult zien dat we "plots" veel minder doppers gaan hebben.  Resultaat meer werkers = meer inkomsten; minder doppers= minder uitgaven = rechtvaardigere staat.

Aan alle "echte" werkzoekenden tenslotte wens ik het beste en dat ze snel werk mogen vinden dat ze graag doen.

Roland

Havoc

citaat:
Wil echter helemaal niet zeggen dat ik het onze geluksvogel niet gun dat ie eindelijk de laatste werkdag 1-1-2006 (das wel de manier om een nieuw jaar te beginnen) mag gaan maken.


Dat gaat niet! De eerst januari is een officiele feestdag, dan mag je niet gaan werken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
De eerst januari is een officiele feestdag, dan mag je niet gaan werken.
Vertel dat maar aan de politie, luchtverkeersleiders, verplegers [;)], ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw