CV's

Gestart door argilla, 15 september 2005, 12:24:56 PM

argilla

bij de laatste ( ??) nieuwe loc van Roco reeks52 heeft men ook sound.
Kan men de volume control CV voor het dieselgeluid ; de volume setting ( harder of zachter) aanpassen ? zo ja wat is hiervan het CV-adres ? Kan men dit ook met de tweetonen hoorn fiksen ?? lang en de twee korte ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Ik zou bijna zeggen RTFM. Maar dat doe ik niet, ik zeg het netter, lees de meegeleverde gebruiksaanwijzing even rustig door. Of kijk even naar CV7 en CV8 wat het merk en type is van de decoder, en probeer dan eens via de site van de decoder maker de instellingen te downloaden. Je zult begrijpen, dat als wij het type en merk van de decoder niet kennen, wij ok geen sluitend antwoord kunnen geven.

Wim.

svvander

RTFM = Read the f***ing manual.. is het juist? [8D]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

pahasoft

Hoi Sven,

Inderdaad dat klopt wat jij tikt. Alleen *** moeten nog worden vervangen door iets niet netjes [:D]
Als iemand het toch niet zegt waarom dan wel getikt? Het is dan toch maar gezegd...[:0]

argilla

De vragen die jullie opwerpen; wel het antwoordt ligt in de vraag die ik stelde.......lees aandachtig de vraag Wim dan zie je welk merk de loc is en kan je ook het merk van de decoder te weten komen . Daar heb ik geen cv 7 of 8 voor nodig. RTFQ Wim [:D]
Was het maar waar dat de manuel hierover iets zegt. Anders was die vraag hier niet geteld , wel ??
En het kan zijn dat ik niet veel ken van CV's en digitaal , maar zo te zien ben ik niet alleen.
Niet iedereen is een digi-nerd zoals jullie.
Sorry maar de toon van jullie opmerkingen bevalt me niet. Ik vroeg hulp geen verwijten of sarcatische opmerkingen over mijn gebrek aan digitale kennis.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

citaat:
Geplaatst door argilla

De vragen die jullie opwerpen; wel het antwoordt ligt in de vraag die ik stelde.......lees aandachtig de vraag Wim dan zie je welk merk de loc is en kan je ook het merk van de decoder te weten komen . Daar heb ik geen cv 7 of 8 voor nodig. RTFQ Wim [:D]


Argilla, als het inderdaad zo simpel was dat je aan de hand van het lok merk, kan bepalen welk type decoder er gemonteerd is, dan was het antwoord simpel.
Het kan namelijk een Lenz Decoder zijn, een Esu decoder, of zelfs nog andere merken kunnen in aanmerking komen, het is maar net wat Roco erin heeft gestopt. En daarvoor heb je CV7 en CV8 nodig. Of gewoon de beschrijving van de lok. En als wij het dan ook weten, kunnen wij net als jij opzoek naar een gebruiksaanwijzing op het web.

Oftewel wij kunnen hier geen antwoord opgeven zonder te weten welke decoder er gemonteerd is.

Wim.




svvander

Nu, inderdaad, de vraag mag gesteld worden. Ik weet er ook niveel van. Maar ik kan me inbeelden dat Wim of iemand anders, door een gebrek aan info, ons niet kan verder helpen.

Laten we het gewoon vriendelijk houden.[;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

argilla

vragen zijn simpel , antwoorden meestal niet
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Brunel

Sound zal in de regel ESU Loksound zijn.
Weten we nog niet veel, omdat er verschillende versies zijn, maar je kan eens beginnen op de site van ESU en daar de Loksound handleidingen opzoeken. Als de lok recent is, zal het wel versie 3 of hooguit 2 zijn.
En dan maar hopen dat Roco geen eigen variant heeft laten ontwikkelen. [:D]