Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2011

Gestart door Driesel, 16 januari 2011, 15:46:02 PM

Driesel


mvdr1

Hallo

De aanbevolen verkoopprijs is ook niet mis ...

Marc

SNCB-SBB fan

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door mvdr1

Hallo

De aanbevolen verkoopprijs is ook niet mis ...

Marc




Inderdaad, die prijs is niet mis. En eerst ook eens zien of het model zelf dat waard is.
Bij de prijsstelling zal een of andere marketingpuber al dadelijk zijn nota voorbereid hebben met 'Ziet u nu wel dat er geen interesse is !'....

janjozef

nu is 199?, als hij iets meer aanpassing gekregen heeft dan de kleur, geen overdreven prijs

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Dat is erg lang geleden dat we bij de stomers nog eens iets echt Belgisch nieuw mochten verwachten. Ibertren heeft deze T13 al eens gebracht als Pruis (ook interessant Belgisch voor de periode 1919-1930) en in DB versie, maar nooit als echte Belg. Hopelijk breng Fleischmann dit type 99 niet in hun onbegrijpelijke zwarte Euro-livrei, want daar zijn ze goed in. Maar mochten ze dit model werkelijk in NMBS-groen (of BSS bruin) brengen, dan zal dit waarschijnlijk de DB-versie zijn in een ander kleurtje. Dat doen ze ook in het algemeen voor de DR en Pruisische versies van de DB modellen.

De inzetbaarheid van dit model is voor velen ook al niet evident, omdat maar 18 eenheden van deze locomotief vrijwel uitsluitend in het Henegouwse als rangeerloc werd ingezet en al in 1934 werden geschrapt.

Hoe dan ook, een leuk vooruitzicht vind ik persoonlijk. Maar het is nu bang afwachten of deze versie er werkelijk gaat komen, want de laatste aangekondigde Belgische producties werden een paar maanden later al van de kalender gehaald.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
nu is 199?, als hij iets meer aanpassing gekregen heeft dan de kleur, geen overdreven prijs
Helemaal mee eens. De N-ers hebben in dat geval geen reden om te klagen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

citaat:
Geplaatst door Michiel

Dat is erg lang geleden dat we bij de stomers nog eens iets echt Belgisch nieuw mochten verwachten. Ibertren heeft deze T13 al eens gebracht als Pruis (ook interessant Belgisch voor de periode 1919-1930) en in DB versie, maar nooit als echte Belg. Hopelijk breng Fleischmann dit type 99 niet in hun onbegrijpelijke zwarte Euro-livrei, want daar zijn ze goed in. Maar mochten ze dit model werkelijk in NMBS-groen (of BSS bruin) brengen, dan zal dit waarschijnlijk de DB-versie zijn in een ander kleurtje. Dat doen ze ook in het algemeen voor de DR en Pruisische versies van de DB modellen.

De inzetbaarheid van dit model is voor velen ook al niet evident, omdat maar 18 eenheden van deze locomotief vrijwel uitsluitend in het Henegouwse als rangeerloc werd ingezet en al in 1934 werden geschrapt.

Hoe dan ook, een leuk vooruitzicht vind ik persoonlijk. Maar het is nu bang afwachten of deze versie er werkelijk gaat komen, want de laatste aangekondigde Belgische producties werden een paar maanden later al van de kalender gehaald.


Dan krijgen de N-ers eens iets en dan zijn ze nog niet content [:D]
Ze maken hem ook in HO, en die zou wel eens op mijn baan kunnen belanden...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Tja, we zijn het ondertussen al zo veel jaren gewoon om in een tweedehandswereld te moeten leven dat we waarschijnlijk gierig geworden zijn [;)]

janjozef

Die kans is redelijk groot denk ik[:D], het beste ermee ik hoop voor jullie dat hij komt
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door Michiel

Dat is erg lang geleden dat we bij de stomers nog eens iets echt Belgisch nieuw mochten verwachten. Ibertren heeft deze T13 al eens gebracht als Pruis (ook interessant Belgisch voor de periode 1919-1930) en in DB versie, maar nooit als echte Belg. Hopelijk breng Fleischmann dit type 99 niet in hun onbegrijpelijke zwarte Euro-livrei, want daar zijn ze goed in. Maar mochten ze dit model werkelijk in NMBS-groen (of BSS bruin) brengen, dan zal dit waarschijnlijk de DB-versie zijn in een ander kleurtje. Dat doen ze ook in het algemeen voor de DR en Pruisische versies van de DB modellen.

De inzetbaarheid van dit model is voor velen ook al niet evident, omdat maar 18 eenheden van deze locomotief vrijwel uitsluitend in het Henegouwse als rangeerloc werd ingezet en al in 1934 werden geschrapt.

Hoe dan ook, een leuk vooruitzicht vind ik persoonlijk. Maar het is nu bang afwachten of deze versie er werkelijk gaat komen, want de laatste aangekondigde Belgische producties werden een paar maanden later al van de kalender gehaald.


Dan krijgen de N-ers eens iets en dan zijn ze nog niet content [:D]
Ze maken hem ook in HO, en die zou wel eens op mijn baan kunnen belanden...


Hoi Rian, je bent wel snel met jou besluit. Ik schijf nog: "...leuk vooruitzicht...", en een paar practische opmerkingen om het model te plaatsen. Ik lig al op de uitkijk hoor. Nu, nieuw ga ik haar niet kopen, want ik ga haar toch ombouwen en omschilderen. Maar, ik niet content??? Dan ben je wat te snel met je conclusie! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Minitrix 2011 kondigt een aantal (her?)producties aan van Belgische Silowagens (zie pagina 46) En, als de Franse versie van de BR 50 is aangekondigd, mogen we misschien stilletjes hopen op een Belgische variant de komende jaren?
http://medienpdb.maerklin.de/produkte/pdfs/Trix_NH-Prospekt_2011.pdf
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel


http://www.fleischmann.de/fileadmin/downloads/PDFs/news/FM-N-NH2011_DE_Web.pdf
Naast de stoomloc T13 zijn er nog andere Belgische nieuwtjes bij Fleischmann: op pagina 67 twee Belgische rongenwagens, verhuurd aan een Duits priv?-bedrijf.

Op pagina 75 twee Spa-wagentjes voor tijdperk III

Driesel


Rocky-Rail voorziet weer enkele interessante nieuwtjes voor de moderne N-banen :

http://img831.imageshack.us/img831/5127/photovxw.jpg