Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

groeten uit Temse (B)

Gestart door GHYSELS, 14 januari 2011, 18:36:39 PM

GHYSELS

Hallo allen,

Eindelijk gevonden waar ik allang op zoek naar ben...

Reeds sinds mijn eerste set van Lima als 6-jarige een grote interesse gehad in modelbaan, -bouw en -treinen. Maar dit ging allicht zoals bij velen met de nodige trial and errors. Je weet wel, dit door gebrek aan tijd, geld, een geschikte stek en uiteraard kennis. Reeds vele malen (her)begonnen maar steeds me laten vangen door de grote boosdoener: gebrek aan GEDULD.
Ondertussen zijn we 32 jaar verder en heb ik met veel vallen en opstaan dan toch een digitale baan weten opzetten met een fantasierijke scenery, 4 tot 5 rijdende treinen, maar alles nog vrij basic: Geen electronische snufjes of automatische instrumenten, geen geregelde treinprogramma's, single tracks, door gebrek aan expertise voor het maken van verwering die plastiekachtige landschappen en om destijds te winnen aan snelheid en door gebrek aan kennis, gebouwd op een voorgemodelleerd landschap van Noch.
Hier hoop ik, naast de artikels in het magazine, ook wat bij te leren en contacten te leggen. Wel merk ik dat hier echte (kritische) experts zitten en hoop ik echt dat dit geen drempel is. Aansluiten in een club is nu nog niet aan de orde, ook omwille van deze drempel.
Mijn baan is bijna af en ik zie het niet helemaal zitten om die up te graden tot een "correcte" en "vol geautomatiseerde" baan. Misschien vind ik hier een gelijkgestemde die me kan inleiden en, al is het een vage wens, we ooit samen een project uitwerken dat wel correct is. Maar ook hier zal ik het vereiste geduld moeten uitoefenen....


Een impressie van mijn baan vindt u hier:
http://www.youtube.com/watch?v=HFNgJ1CykRE


Tot hoors
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

bollen neus

#1
Hallo Tom, welkom op het forum en hopelijk vind je wat je zoekt, en Kemzeke is zeker niet ver van Temse. Tof filmke.[:)]

Ludwig

#2
Hoi Tom, welkom op ons forum.[;)]
Zo te zien heb je al heel wat plezier gehad aan je hobby en dat is toch nog steeds het belangrijkste denk ik.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

vanmiegroet

#3
Ha, nog een modelspoorder in mijn buurt.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

GHYSELS

#4
Amaai, op een uur tijd werd mijn kennismaking reeds 28 keer gelezen, waarvan 3 vriendelijke reacties en al 2 mensen uit te buurt gevonden. Dat belooft... en smaakt naar meer.

Tom
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

railman56

#5
welkom in ons midden Tom
dat hier krakken zitten doet niets ter zake. iedereen mag de lat zo hoog leggen voor zichzelf zoals hij/zij dit wensen. laat dit zeker geen domper zetten op het plezier dat modelbouwen is. haal voor uzelf het nuttige uit al de informatie en beleef het op U eigen manier. overigens niet slecht bezig zo te zien [;)]
nog veel genot
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

vanmiegroet

#6
@ ghysels, Van waar exact ben je in temse ( de buurt).
Voor de info, ik ben een rasechte Zelenaar.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

#7
Tom,
Welkom hier op het forum !
Zoals enkelen reeds schreven je amuseren dat is het belangrijkste !
Groeten Peter[;)]

gjvdz

#8
Ook van mij een warm welkom gewenst. Ook voor mij is Temse niet zo ver[:)]. Veel plezier met het lezen van de draadjes en hopelijk steek je er iets van op h
Mvg Giel-Jan

GHYSELS

#9
En ja, de belichting lijkt me een vaak onderschatte factor. Als ik het verschil zie tussen banen in het echt en wat een geroutineerde fotograaf er kan met maken. Vaak treedt er een grote teleurstelling op bij het zien van je eigen genomen foto's: onder- of overbelicht, scherpte en die accenten die er bvb in MSM bij alle getoonde banen zo knap uitkomen. Bij mij komen vooral de fouten er dan "knap" uit [^]
Wou er een tweetal foto's bijvoegen zoals het helaas altijd is, maar html geeft lege img codes aan
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

doomslu

#10
Tom, plaats tussen de img-codes het webadres van jouw foto. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

#11
Welkom, Tom [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#12
Welkom hier Tom[:)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

#13
Tom, van harte welkom op het MSM forum!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

#14
ja ook welkom Tom

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem