Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoormagazine gaat maandelijks!

Gestart door nico, 29 oktober 2004, 13:28:23 PM

bartie

Beste Ronald,

Als 'M?rklinist' die in het nieuwe digitale systeem van M?rklin stapt, ben ik het toch niet eens met uw mening aangaande het artikel over het oude digitaal systeem van M?rklin.
Ik denk dat dat er een hoop mensen die nog het oude systeem kopen via e-bay bijvoorbeeld (waar dit regelmatig aangeboden wordt voor een redelijke prijs) daar veel aan hebben.
Het voordeel van een abonnement is dat je minder betaald dan losse nummers en dat je niet telkens naar de winkel moet gaan om te kijken of het er al is.
En nu dat MSM maandelijks gaat verschijnen zal ook het wachten op een volgend nummer (ook al is dat soms met enkele dagen vertraging) minder erg zijn.
MSM heeft ondertussen wel bewezen een kwalitatief goed magazine te kunnen maken en verdient dan ook alle krediet wanneer zij het initiatief nemen om maandelijks te gaan.
Bart.

bartie

Oeps,het had Roland moeten zijn i.p.v. Ronald. Excuses hiervoor.
Bart.

locomotion

Nico,

Soms is het beter van niet te reageren. Zeker als je geraakt wordt door misplaatste uitlatingen van een of ander gefrustreerd forumlid die meent het beter te moeten weten.
Niet reageren lost vaak meer problemen op dan in de tegenaanval te gaan. Je hoeft je immers niet te verantwoorden want zovele andere lezers staan wel 100% achter het MSM-verhaal. Zwijgen is in dit geval wel de beste verdediging. Dat is mijn mening.

MSM heeft de voorbije jaren, alleen al door het uitgeven van een modelbouw-tijdschrift, meer gedaan voor de Trein Modelbouw dan wie ook in Belgi?. Dat gaan we waarschijnlijk van dit forumlid niet kunnen zeggen.
Het is jammer, maar er zijn er altijd die menen misbruik te mogen maken van een forum. Een ongezouten mening geven mag gerust, maar een persoonlijk dispuut gaan uitvechten (waarvan ik de ware achtergronden trouwens niet ken) getuigt van veel pretentie en weinig tact. Misschien meent hij dit zich te mogen permiteren omdat hij zogezegd 19 abonnementen afneemt. Laat hem de abonnementen maar afzeggen, er zullen er snel 18 nieuwe volgen. Eentje minder, en daar hoef je echt niet wakker van te liggen.

Locomotion



diesels

Hallo,

Een vraagje, puur uit interesse. Is MSM van plan ook in de toekomst alleen over Belgi? te blijven schrijven? Ik bedoel, ik vind het al bewonderenswaardig dat het zes keer per jaar kan, laat staan straks elf keer. Nu ben ik zelf Belgisch modelspoorder dus er is ook in de verste verte niets mis mee natuurlijk, maar aan de andere kant zou ik het ook wel leuk vinden als invloeden van buiten Belgi? te zien zouden zijn. Zo vind ik de modelbouw uit Engeland vaak erg inspirerend.

groetjes Sicco

Peter

Hoera, MSM komt maandelijks. Dit is wat je noemt nog eens goed nieuws.
Wel ben ik het niet eens dat sommige leden vinden dat ons Belgisch onderwerp te snel uitgeput zou zijn. Niets is minder waar, kijk in dit verband maar eens naar buitenlandse magazines die reeds meer dan 40 jaar bestaan. Trouwens er komen altijd nieuwe dingen op de markt die meestal beter zijn dan wat we hadden (we zwijgen hier over TTM) die moeten besproken en toegepast worden. Ik vind dat wie over buitenlandse treinen wil lezen, zich beter(ook) op een buitenlands blad aboneerd. Buitenlands in MSM kan volgens mij enkel indien het een onderwerp is dat toepasbaar is op wie Belgisch rijdt.
Maar ja, ieder zijn opinie natuurlijk, en ik leg mij dan ook bij voorbaat neer op wat de redaktie en/of de meerderheid beslist
Peter [:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Dat MSM al veel gerealiseerd heeft, weten we allemaal. Maar misschien zijn zij ook de reden waarom er de laatste tijd zoveel Belgisch materiaal op de markt komt. En wat mij betreft mag dat toch wat minder worden, of de prijzen (van de modellen) moeten zakken. Het geld groeit mij namelijk niet op de rug. [:D][8D]
Maar MSM mag natuurlijk wel blijven doorgaan. Mijn abonnement is alvast verlengd voor 2 jaar. [^][^][:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Bartie,
dat er aandacht aan besteed wordt is logisch, alleen stel ik mij de vraag of het zo gedetailleerd moet zijn, en (maar dat zal de toekomst uitwijzen) gaat men dat ook doen bij al de andere systemen; vb Lenz en Zimo ?  ik vrees ervoor.
Uitvechten, niks daarvan.  De expo in de Nekkerhal, zoals IEDERE expo kan steeds bijgeschaafd worden.  Ik heb daar willen aan meewerken, maar dat was blijkbaar niet nodig.
Voor de Belgische Treinwereld gedaan:
1? Als er vandaag een "Model van het jaar" is, dan komt dat omdat ik in 1991 aan die "kar" getrokken heb als werkleider van de modelbouwcommissie van FEBELRAIL (na te vragen bij Philippe Callaert= mijn opvolger)
2? Als vandaag Vlanderen de NEM in het Nederlands heeft, dan komt dat omdat aan Belgische zijde ik een paar jaar om de zes maanden naar Roosendaal ben gereden om samen met leden van de NMF aan te werken.
3? Als op de ter ziele gegane MOMA clubs vergoedingen hebben verkregen, dan komt dat omdat ik 's avonds in Brussel ben gaan discussi?ren met de organisatoren.
Tenslotte de 19 abos worden opgezegd via de huidige weg, ik heb nooit gesteld dat ze niet hernieuwd worden; ze zullen alleen via de modelbouwzaak komen.
Roland

n/a

Onze Vader, die U aan't ophemelen zijt...

n/a

En ik heb de stoomlocomotief uitgevonden...

tonycabus

Lach niet!
Ikke de hydrostatische recuperatierem. Maar ze lachten me uit.
Maar ga eens kijken op
http://www.parrypeoplemovers.com
D???r zit ze nu mooi in!

1)Wat je nooit eens probeert zal je zeker nooit kunnen!
2) Alle mislukkingen zijn er gekomen door ??n keer te weinig te proberen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Hallo,

als iemand zicg verdedigt, dan is de reactie maar flauw
1) navragen bij Philippe Callaert
2) navragen bij FEBELRAIL, Isi Lauwers, Jef Engels
3) navragen bij CFC, Jacques Leplat, ATA

En nu positief

Roland

loco

Aan Tony, Nico, Roland en Matisse

De ene heeft de hydrostatische recuperatierem uitgevonden, de andere het model van het jaar en nog iemand anders de stoomlocomotief.
Proficiat allemaal.
Wat voor mij echter telt is dat Modelspoormagazine een gat in de Belgische markt heeft gevuld waar wel degelijk behoefte aan bestaat en waar de doorsnee modelspoorder blij mee is. Al de rest is voor mij momenteel bijzaak.

Een locmotief uitvinden, een verkiezing organiseren, een hydrostatische recuperatierem ontwikkelen, .... het heeft allemaal groeipijnen gekend. Ook een tijdschrift opstarten en onderhouden kent ook zijn ups en downs.

In elk geval heeft MSM de modelbouwhobby in Belgi? een nieuwe impuls gegegeven. Dat is al te merken op de verschillende modelbouwtentoonstellingen die ik het voorbije jaar bezocht heb. De kwaliteit van de modelbouw initiatieve gaan er zienderogen op voorruit, ... enz. Ook dit forum zal zijn bijdrage leveren tot een verbeteerring van onze hobby.

Ook het model van het jaar betekende een impuls, ondermeer om kwaliteitsvolle producten op de markt te brengen ... En inderdaad die hydrostatische recuperatierem wordt nu ook gebruikt. Jammer van die stoomlocomtieven, daar is niets van overgebleven.

Mensen, geef MSM de kans om te groeien. Ze zullen fouten maken, dat zal wel. Maar vergeet dan niet ook de goede dingen te vermelden. Reken hen niet af op gemaakte beloften, onvolmaakte artikels, administratieve fouten, ... enz. Daar wordt niemand beter van.

We kunnen er immers allemaal wel bij varen. En daar wil ik ook mijn positieve bijdrage voor leveren.

Loco


tonycabus

Niemand zei "niet waar", Roland, er werd alleen blijkbaar ff gegrinnikt ...
Positief ben je alleszins zelf al geweest met je voorstel ivm de solidariteitstest/rekordpoging.
Dat wordt gewaardeerd!

En ja, Loco! ??k jij hebt gelijk: laat ons dus nu maar ophouden met proppen schieten. Het is geen lager middelbaar meer. We zijn toch met een "grote mensen hobby" bezig, niet?

Excuus voor mijn uitschuiver. Maar 't was wel de gelegenheid om de "uitvinding", in feite een verbeterde "Gyrobus" (zie museum Groenenhoek) die men mij ontfutseld heeft, even onder ogen te brengen. Ik heb er geen bal aan verdiend maar het milieu is er flink mee gebaat: 90% minder emissies.
Had ik Roland toen maar gekend, wie weet was de bal dan anders gerold?

Samen een hobby "beleven" onder impuls van een blad waarvan de redaktie zich uitslooft om er iets goeds van te maken, en waarvan de resultaten imho steeds zichtbaarder worden, zoals ook loco in zijn betoog zegt.

We kunnen mekaar maar beter de hand reiken. Op een of ander moment heeft ??n van ons de ander nodig.
En zonder hem iets gevraagd werd kwam Roland aanzetten met zijn voorstel.

Een bewijs dat we maar beter naar mekaars kwaliteiten kijken dan naar mekaars gebreken.(die worden meestal overschaduwd.)


Tony

Wat je nooit eens probeert zal je zeker nooit kunnen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Vorige vrijdag op 11/02 wil ik het magazine kopen in de winkel van februari nl nr 34 en het is al niet meer verkrijgbaar want het nummer 35 ligt al in de winkel. Is dit de bedoeling om iedereen te verplichten een abonnement te nemen .
Waar gaat dit naartoe als een nummer bijna een volle maand op voorhand in de winkel ligt, Waar kan men zich aan houden om dit te voorkomen want een nabestelling is terug durder of kan men het aanschaffen op een beurs.
Graag wat reacties want ik vindt dit toch jammer voor een goed magazine[}:)]

karthuizer

citaat:
Geplaatst door spoor009

Vorige vrijdag op 11/02 wil ik het magazine kopen in de winkel van februari nl nr 34 en het is al niet meer verkrijgbaar want het nummer 35 ligt al in de winkel. Is dit de bedoeling om iedereen te verplichten een abonnement te nemen .
Waar gaat dit naartoe als een nummer bijna een volle maand op voorhand in de winkel ligt, Waar kan men zich aan houden om dit te voorkomen want een nabestelling is terug durder of kan men het aanschaffen op een beurs.
Graag wat reacties want ik vindt dit toch jammer voor een goed magazine[}:)]




Dit is met alle magazines zo hoor bij de krantenboer, enkel de laatste uitgave is beschikbaar. Bij cornucopia in gent kun je alle nummers bestellen zonder meerprijs. Bij MTE in het Station van Blankenberge heb ik vandaag gezien dat ze er ook bijna alle nummers nog verkopen

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..