Modelspoormagazine gaat maandelijks!

Gestart door nico, 29 oktober 2004, 13:28:23 PM

nico

Het huidige november-december nummer van Modelspoormagazine was het laatste in zijn soort.
Vanaf volgend jaar zal MSM immers maandelijks verschijnen.
Uitzondering op de regel vormt het gecombineerde juli/augustus-nummer dat een extra dik vakantienummer zal zijn.
Laat jullie reacties horen, want dit is een primeur voor het forum!


n/a

[:p]SUPER[:p]
Twee maanden wachten op mijn lijfblad heb ik altijd al veel te lang gevonden. Bovendien komen alle buitenlandse bladen ook maandelijks uit. Schitterend idee dus. Ik kijk er al naar uit!

dikken

positief, maar hopelijk lijdt de kwaliteit er niet onder.

gaat spoorwegjournaal dan ook maandelijks. Ik vind de afwisseling tussen de twee ideaal!

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

nico

Spoorwegjournaal blijft tweemaandelijks verschijnen, daar zijn dus geen wijzigingen gepland. Nu wat de kwaliteit betreft: het is uiteraard niet de bedoeling dat de inhoud van het blad erop achteruit gaat door een frequentere verschijning. De redactiekern is om die reden de laatste maanden overigens gevoelig uitgebreid. Verder is het ook zo dat Modelspoor Magazine vroeger zo'n beetje tussendoor gemaakt werd door een paar enthousiastelingen binnen de uitgeverij (en daarbuiten uiteraard). Sinds 1 oktober is dat veranderd en hou ik me nog uitsluitend met Modelspoor Magazine bezig. Of dat bevorderlijk is voor de kwaliteit is natuurlijk een andere vraag..., grapje. Overigens zijn we steeds op zoek naar goede, nieuwe medewerkers. Wie zijn kans wil wagen mag altijd een mailtje sturen naar nico.monnoye@metamedia.be

Thommy

Schitterend, dit vind ik eigenlijk wel prachtig nieuws.  Was idd erg lang om 2 maanden te moeten wachten op dit blad.  
zolang de inhoud er niet op achteruit gaat, is dit echt gewoon een ideaal blad die echt wel opgaat naar de kwaliteit van Engelse bladen over modelbouw (vooral zelfbouw en bouwen van modellen)

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

Jurgen

Gaan de volgende nummers dan ook nog even dik blijven, of worden ze gewoon de helft dunner? [:p]
Nee, serieus, ik vind het een goed idee. Maar hoe zit het met de prijs? Gaat die nu verdubbelen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nico

De prijs per nummer blijft hetzelfde (het aantal pagina's per nummer ook overigens!), maar de prijs van een jaarabonnement of een tweejaarsabonnement stijgt uiteraard omdat er nu 11 in plaats van 6 nummers per jaar zulen uitkomen. Omgerekend per nummer zal een abonnee wel meer voordeel halen. Je moet daarvoor de banner op de startpagina even checken. Voor een abonnement van 1 jaar bespaar je 17,50 euro, voor een abonnement van twee jaar zelfs 40 euro. Tot voor kort was de besparing voor een jaarabonnement 7 euro dacht ik. Abonnees doen zich dus meer voordeel per nummer. Nu is het wel zo dat iemand die op dit ogenblik een jaarabonnement heeft (voor 6 nummers dus), nu 6 maand vroeger een uitnodiging in de bus zal krijgen om zijn abonnement al dan niet te verlengen omdat het door de frequentere verschijning uiteraard sneller zal verlopen. Ik hoop dat dit een ietwat duidelijk antwoord op je vraag is?

loco

Ik vind het een goed idee om naar een maandelijkse uitgave te gaan. Het zal wel een hele klus worden om de kwaliteit van elk nummer op een hoog pijl te houden en voldoende variatie in elk nummer te brengen. Het laatste nummer vond ik persoonlijk wat minder in vergelijking met de voorgaande nummers. Waarschijnlijk als gevolg van de inspanningen die gelijktijdig voor Modelspoor Expo moesten geleverd worden.

Loco
_________________________

Breng ook eens een bezoek aan www.de-pijl.be

mark7758

Perfect. Met die kwaliteit moet het lukken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

tonycabus

D?t noem ik nog eens goed nieuws![:o)]
Nu inderdaad maar hopen dat het redaktieteam versterkt wordt met vers bloed.
Kwaliteit en originaliteit kunnen dan gehandhaafd blijven.
Gefeliciteerd met die beslissing, Nico en Dirk!
Op mijn steun kunnen jullie alvast rekenen.
Tony
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

dwizeno

Ik heb hier eerlijk mijn bedenkingen bij.  Ik geloof dat het moeilijk zal zijn om de kwaliteit van msm hoog te houden bij een dergelijke frequentie.  Ik hoop maar dat men niet gaat vervallen in het aanbieden van een hele hoop reclame waar wij dan nog eens allemaal extra voor gaan betalen (zie veel andere bladen en dan niet speciaal modelspoor bladen).  

Ik hoop dat er nu wat ruimte zal zijn om schaal-N (en andere schalen) wat in beeld te brengen, daar is tot nu toe ongelooflijk weinig aandacht aan besteed.

Ik ga nog een jaartje wachten om mij te abonneren was dat eigenlijk wel van zin maar eerst even afwachten wat er met de inhoud gaat gebeuren...
 

nico

Vervallen in een hoop publiciteit en weinig redactioneel zal niet gebeuren denken we, wel integendeel. Op een kleine markt als de Belgische zal bijna niemand van de bestaande adverteerders opteren om zijn publiciteitsbudget te verdubbelen zodat ie nog altijd in in elk nummer staat. Het omgekeerde zal eerder het geval zijn, dat wil zeggen minder reclame per nummer en er stond al niet bepaald veel in (maximum 9 pagina's per nummer van 84 pagina's). Om kort te gaan: vanaf volgend jaar gaan we dus minder publiciteitsinkomsten hebben.
Wat betreft schaal N, we zouden er graag wat meer over brengen, maar het aanbod aan banen en materiaal is niet zo groot als dat van H0. We hebben onlangs wel nog een reportage gebracht over het fiNe scale baantje Spaubeke. Wat de aandacht aan nieuwe modellen in de nieuwsrubriek betreft heb je gelijk, daar zou zeker meer aandacht aan schaal N besteed moeten worden.

erik de noorman

Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom sommige vragen hebben bij het maandelijks laten verschijnen van modelspoormagazine. Ik denk dat de mensen van msm wel zakelijk genoeg zijn om te weten dat de kwaliteit van het blad niet mag dalen door het maandlijks te laten verschijnen. Ik vind soms ook het ene nummer al beter dan het andere
maar dat heeft niets met de kwaliteit van de artikels te maken. Het onderwerp ligt me soms gewoon niet. Voor begingelingen zijn sommige onderwerpen al te ver gevorderd voor andere gaan ze niet ver genoeg.
Wel graag wat meer treinbanen aub.

Erik

dwizeno

Erik,

Ik geef je volledig gelijk, mijn 'betoog' was dan ook meer om de redactie van msm te laten weten dat er een aantal lezers zijn (ik zal wel niet de enige zijn zeker) die kwaliteit boven kwantiteit stellen.  
Zolang msm minstens de huidige kwaliteit behoud is er ook geen vuiltje aan de lucht he.  MSM is een kwaliteitsblad en de redactie zal dat hopelijk zo ook wel willen houden.

Bedankt voor jullie blad MSM, ik lees het met plezier en ondanks dat ik me nog even niet ga abonneren zijn jullie mij nog niet als lezer kwijt hoor ;)