Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco 2011

Gestart door Sicco, 13 januari 2011, 15:58:48 PM

Sicco

Sja, iedereen hoopt op een groene Bolle neus, de belangrijkste maar enige variant die nog niet is gemaakt... maar helaas, het plaatje toont een vlottende cabine (niet dat die geen aftrek zal vinden natuurlijk, maar de combinatie met de Fbl-wagens is onjuist)



Dat men juist een van de laatste locs die groen was met bolle neus kiest is wel wat pijnlijk ja [:D]

mark7758

Keuze is gemaakt in Frankrijk door de importeur.
Fout is reeds bekend.
Maar of ze er wat aan gaan doen???????
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brossel

citaat:
Geplaatst door Sicco
Dat men juist een van de laatste locs die groen was met bolle neus kiest is wel wat pijnlijk ja [:D]



De 5319 kreeg haar vlottende cabine per 28 november 1991 (datum indienst na revisie). Daarbij per direct met punt voor het nummer.

De 5319 was daarmee een van de laatste...beter zou inderdaad een bolle neus versie van de 5319 zijn: of een ander nummer 53. De 5306 kreeg bijvoorbeeld haar vc al per 22 februari 1979. Die is dus veel langer in te zetten.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

itchy

Is er al geweten of de I6'en, naast het ene ligrijtuig in blauw-roze, in de new look dan wel oranje-witte livrei gaan worden (her)uitgebracht?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

Volgens Roco de 64305-307 in Memling livrei en de 64308 in het paarsblauw (couchette livrei)

itchy

citaat:
Geplaatst door Sicco

Volgens Roco de 64305-307 in Memling livrei en de 64308 in het paarsblauw (couchette livrei)

Och ja Memling heb je ook nog natuurlijk. Helemaal vergeten. Bedankt Sicco.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

citaat:
Geplaatst door Sicco

Sja, iedereen hoopt op een groene Bolle neus, de belangrijkste maar enige variant die nog niet is gemaakt...
Beste Sicco, geef me hier eens wat meer uitleg, ik ben niet mee want volgens mij waren ze allemaal groen, de bolle neuzen. Welke versie is nog niet gemaakt?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Set is met de 5317 en niet de 5319.
Info Roco.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Sicco

Sja, iedereen hoopt op een groene Bolle neus, de belangrijkste maar enige variant die nog niet is gemaakt...
Beste Sicco, geef me hier eens wat meer uitleg, ik ben niet mee want volgens mij waren ze allemaal groen, de bolle neuzen. Welke versie is nog niet gemaakt?



De gewone groene (een gele band, dubbele lichten) uitvoering. Het was de meest gebruikelijke uitvoering voor een periode van 1970 tot in de jaren negentig! De gele en groen-gele variant was veel zeldzamer op een loc met originele neuzen, terwijl die wel zijn gemaakt en de gewone groene dus niet.
Deze dus: http://www.treinfoto2000.be/Locomotieven/Nohab/Reeks52/5203.jpg

Roco heeft alleen de tijdperk III-variant in het groen, met enkele lichten... en dus alle ?ndere kleurvarianten.

Sicco

citaat:
Geplaatst door mark7758

Set is met de 5317 en niet de 5319.
Info Roco.



Dank voor de info!
Verandert overigens niet veel: de 5317 met VC bestaat ook pas sinds 1989 en past dus ook niet echt meer met de Fbl's

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door mark7758

Set is met de 5317 en niet de 5319.
Info Roco.



Dank voor de info!
Verandert overigens niet veel: de 5317 met VC bestaat ook pas sinds 1989 en past dus ook niet echt meer met de Fbl's



Sicco,

Helaas moet ik je tegenspreken, ik heb die 3 sets van de Fbl meerdere malen en ik moet zeggen dat ouderaan die wagons een onderhoudsdatum staat gaande van 1987 tot 1992. Wagons waren dacht ik tot zeker 1992 in dienst ; zodoende vallen ze nog juist te combineren ( bijna 3 jaar) !

Groeten Peter[;)]

mark7758

Je heb gelijk. Maar toen reden ze meestal afwisselend met andere wagons. En niet alleen maar Fbl wagons.
Maar het blijft een leuk setje.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door mark7758

Je heb gelijk. Maar toen reden ze meestal afwisselend met andere wagons. En niet alleen maar Fbl wagons.
Maar het blijft een leuk setje.



in filmpjes zie je ze zelf rijden geconbineerd met 4 assige Duitse en Belg. Fals(erg gelijkend op Marklin NMBS uitvoering) met hier en daar zelfs nog gecombineerd met 2 assige Fcs(waarop in de filmpjes niet kan gezien worden over welke nationaliteit het gaat ; mogelijks Belg, Lux. misschien Duitse alhoewel ik het DB logo nergens kan bespeuren !)

Groeten Peter[;)]

Ps ik denk dat ik deze combinatie later zal rijden, heb een 15 Flb'en, een 20tal Bel. Fals aangevuld met Fcs'en

Sicco

En op welke relatie denk jij dan aan 53-ers met Fbl-wagens? In het verkeer met Alsdorf/Belval (via L42) dat tot 1992 reed zaten toch echt geen AFB's voor deze treinen, maar 55-ers en CFL 1800-en.

Punt is en blijft dus dat het een erg onwaarschijnlijke combinatie is [:D] Het past dus 'niet echt' zoals ik al zei.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door doomslu
Beste Sicco, geef me hier eens wat meer uitleg, ik ben niet mee want volgens mij waren ze allemaal groen, de bolle neuzen. Welke versie is nog niet gemaakt?



De gewone groene (een gele band, dubbele lichten) uitvoering. Het was de meest gebruikelijke uitvoering voor een periode van 1970 tot in de jaren negentig! De gele en groen-gele variant was veel zeldzamer op een loc met originele neuzen, terwijl die wel zijn gemaakt en de gewone groene dus niet.
Deze dus: http://www.treinfoto2000.be/Locomotieven/Nohab/Reeks52/5203.jpg

Roco heeft alleen de tijdperk III-variant in het groen, met enkele lichten... en dus alle ?ndere kleurvarianten.

Dank je voor de uitleg. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *