Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Verkeersbordje einde perron

Gestart door marc goovaerts, 11 januari 2011, 16:20:21 PM

marc goovaerts

De eerste poging om een beeldje op het forum te plaatsen is dus gelukt. Ik heb er nog een tweede in de voorraad...

Lang geleden (ik weet niet meer wie of wanneer) vroeg er iemand op het forum naar 'het verkeersbordje op het einde van de perrons'. Dit is alvast een moderne variant, afkomstig van het station van Leuven.

Het zwart dient rondom weggesneden te worden en dan hou je een bordje met een diameter van 40 cm over.
'Bewaar als...' (jpeg), voor Photobucket het wegkuist, of stuur me een PM als je wat aan een vectori?le Illustrator/PDF-file hebt (borden in 10%, HO en N).

imghttp://i849.photobucket.com/albums/ab59/MarcGoovaerts/PerronMannekeLeuven.jpg/img

Kees-Jan

Leuk gedaan zeg.

PDF bestanden kun je in Inkscape prima omzetten naar vector bestanden. Heb dit laatst ook eens gedaan met de PDF file die hier een tijdeje geleden op het forum stond met Belgische verkeersborden.

Kees-Jan

doomslu

Dank je wel Marc, dat zijn altijd nuttige dingen.

Zouden we dergelijke dingen niet op de website van MSM verzamelen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Op onderstaande link vind je de meeste seinborden, klaar voor af te drukken.

http://users.telenet.be/spoorgroep/
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Leuk gedaan zeg.

PDF bestanden kun je in Inkscape prima omzetten naar vector bestanden. Heb dit laatst ook eens gedaan met de PDF file die hier een tijdeje geleden op het forum stond met Belgische verkeersborden.

Kees-Jan


Dit is eigenlijk een naar jpeg (pixels) omgezette vectortekening.
Vandaar het aanbod om via PM een vectortekening op maat te bezorgen. In pdf ja, niet nodig nog verder om te zetten. De vectoren zitten gewoon in de pdf.

Kees-Jan

Klopt Marc.

De PDFen van Peter zijn juist jpeg/bitmap bestanden die omgezet zijn naar PDF. Bij vergroten krijg je pixels te zien. Om te printen op papier heb je er dan ook genoeg aan maar als je decals er van wilt maken zul je het toch over moeten tekenen.

Kees-Jan

marc goovaerts

Die van Peter, inderdaad. Spijtig, anders waren ze ook makkelijker naar N om te zetten. Maar als je de mijne vectorieel wenst, volstaat dus een PM-etje (zolang we van dit forum geen bestanden kunnen up/downloaden)