Havenbaan

Gestart door Cedric, 10 januari 2011, 22:10:45 PM

swarol

Knap helemaal naar men hart, ben al benieuwd naar het volgende
Groetjes swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

trainspottingjr

wow Cedric,

dit geeft een zeer realistisch beeld weer van een haven, en de bedrijvigheid die heerst is top.

Dit draadje blijf ik zeker volgen want dit is een knap staaltje modelbouw.

Groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Stieven76

Dit is een knap baantje! Mooi gedaan hoor  ;)

Herwig

Cedrics  F-havenbaantje,  is verschenen in MSM 125 en Cedric nam ook deel aan MSM-tentoonstelling.

GVL

Mooi gedaan, die achtergrond. Eenvoudig, onopvallend maar zeer doeltreffend.

Cord

Dag Cédric,
Ik heb even terug gebladerd in dit draadje... maar ineens was er water. Meestal als ik water op een modelbaan zien dan denk ik "leuk gedaan met die siliconenkit" of "tsja, hoe zou je anders water moeten maken?" Maar dit is gewoon water!
Naast al het andere moois vraag ik me af hoe of je dat water hebt gemaakt; is dat nog uit te leggen?
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Opa-Bullcat

Hallo Cor, ik zie anders wel een beschrijviing ervan hier, iets met een haardroger enzo of bedoelde je dat niet?

Cord

Nee Hans, ik bedoel (en misschien was ik niet helemaal duidelijk): hoe krijg je die fantastische golven in het water van die Havenbaan. Hoe dan ook, dat water heeft een heel natuurlijk effect.
Groet,
Wim
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Rangeerduivel

Blijkbaar is het toch mogelijk (zoals Hans zei) om met een haardroger de golven in het opstijvende "water" te drukken.
De ene lukt het al wat beter dan de andere!

;)

Cedric

Dag Cord,
de golven zijn inderdaad met een haardroger gemaakt. Ik heb een eerste laag resin gegoten, deze vloeit helemaal open en die wordt spiegelglad (is zichtbaar op de foto enkele pagina's terug). Deze heb ik een dag laten uitharden. Bij de tweede laag heb ik na het gieten eventjes gewacht en dan met de warme lucht van een haardroger de golven 'geboetseerd'. Hier is de tijd belangrijk, doe je het te vroeg dan vloeit de resin weer vlak en wacht je te lang dan krijg je te kleine verschrompelde golven. Dus best eerst eens oefenen op een afvalstukje  ;)

Bedankt alvast voor jullie positieve commentaren !

Cord

Citaat van: Cedric op 27 maart 2014, 12:38:39 PM
Ik heb een eerste laag resin gegoten...
Ik ben (nog) niet zo thuis in de waterwereld: "resin" is een soort twee-komponenten epoxy of urethaan hars?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Herwig

Cedric,
'k Weet   niet   of je in 't Antwerpse woont of er soms langskomt? 
't Zou misschien een pluspunt kunnen vormen, als je een originele "skyline"-achtergrond,  (zelf) gefotografeerd vanuit de noordelijke haven, zou gebruiken.   Als je die foto dan onscherp laat afdrukken ("mistig"), zou zo'n exclusieve/persoonlijke achtergrond best passen bij uw kwalitatief, uitstekend gemaakt H0-havenbaantje F .


(op 't (haven-)baantje "De Petrol"  werd geen achtergrond geplaatst, alleen grijze lucht. Antwerpen-Zuid heeft namelijk niks aan de horizon, bekeken vanaf de Schelde....)

swarol

Weeral wat bijgeleerd' de golven, tof en thx
Groetjes Swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Cedric

Dag Herwig,
ik woon in de buurt van Brugge, best een eindje van Antwerpen dus  :)

Voorlopig laat ik de achtergrond zo, ik ga mss nog eens kijken voor een achtergrond voor de linkerkant van de baan, dit zullen silhouetten van industriegebouwen zijn. Hoe en wat moet ik uitvissen. Suggesties zijn altijd welkom  ::)

DIORAMABOUWER

Hallo Cedric,ik heb dit water eveneens op dezelfde manier gemaakt met 2 componenten hars van vos chemie en met een haardroger de golven erin geblazen.één groot nadeel is dat het nogal een sterk irriterende geur heeft Met dit diorama (de oostmolen)heb ik deelgenomen aan de MSM dioramawedstrijd een paar jaar geleden,gr MARC


Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942