Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Havenbaan

Gestart door Cedric, 10 januari 2011, 22:10:45 PM

Steam.N

#30
Cedric, indrukwekkend!  Water, gebouwen, locs, algemene sfeer ...
Doe zo voort, en blijf wat fotos tonen!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#31
Knappe sfeer Cedric!

Het komt goed over[:p]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#32
Wow!!![:0]

Metpetergaathetbeter

#33
Cedric,

Fraaie dingen die jij daar showt ! In het bijzonder de loskraan is bijzonder goed geslaagd ![:p], trouwens de rest getuigd ook van veel vakmansschap ![:p]

Groeten Peter[;)]

Cedric

#34
Ik zal met deze baan aanwezig zijn in Mechelen 2012, heb dus nog ruimschoots wat tijd om alle detaillering in orde te brengen[:D][:)],

tevens zal er ook nog een stapelsysteem voor de modules gemaakt moeten worden en zou ik graag de achtergrond nog wat verfraaien, alleen weet ik nu nog niet echt hoe[:I], we zien wel...[:p][}:)]

PeterVG

#35
Met genoegen volg ik de afbouw van dit baantje.  Tijdens de volgende modelspoorexpo in Mechelen breng ik zeker een bezoekje.  Het gekozen thema is er eentje wat me uitermate boeit.  Je modelbouwwerk is prachtig uitgevoerd.
Net zoals jij zat ik met veel vragen over hoe ik een achtergrond kon maken voor mijn modulebaantje.  Na meer dan een maand knutselen heb ik een acceptabele oplossing gevonden.  Wellicht niet helemaal bruikbaar voor jouw thema maar mogelijk vind je inspiratie op mijn blog.
http://hamsart.blogspot.com/#!/2012/01/wolken-voor-hamsart.html

Cedric

#36
Peter, ik heb je blog al enkele weken geleden bij mijn favorieten geplaatst[:D][:D], heel erg mooie foto's die je daar plaatst. Ook je methode voor achtergrond is heel interessant, later zou ik graag nog een baan maken met als voorbeeld dieseltractie in de Ardennen (tijdperk IV), ik denk dat ik dan zal werken volgens je methode.

Voor de havenbaan zou ik graag iets maken met silhouetten van fabrieksgebouwen op de achtergrond, in donkergrijs geschilderd tegen een lichtgrijze achtergrond.

PeterVG

#37
Die optie zou ik ook kiezen cedric voor de Antwerpse haven.  Een goede keuze lijkt me de achtergrondfiguren uit te snijden uit grijs papier.  Deze op dun karton kleven en aanbrengen ongeveer een centimeter voor je achtergrond van lucht.  Zo zou ik het doen bij jouw baan.
Bedankt voor de mooie woorden over mijn blog.

doomslu

Even het stof van dit draadje blazen om te zeggen dat deze baan "Kaai F" op de expo zal te zien zijn.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cedric

Het is al een tijdje stil rond dit baantje. Heb afgelopen jaar enkele kleine aanpassingen gedaan, ook aan elektriciteit en een XPressnet Connector voorzien. Verder ben ik ook beginnen kijken om een evt achtergrond. Ik heb redelijk wat geëxperimenteerd en ik moet eerlijk zeggen dat het niet makkelijk is om iets te vinden waar je direct een goed gevoel bij hebt.

Dit is mijn voorlopig resultaat (foto is wel een beetje donker):


Op internet heb ik de skyline van Antwerpen opgezocht, deze afgedrukt en uitgeknipt. Dan dit in het zwart gespoten en met rubbercementlijm vast geplakt. Voordeel van die rubbercementlijm is dat ik die achteraf nog makkelijk kan weghalen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Cedric

Verder heb ik ook nog een nieuwe goederensleep gemaakt op basis van Kibri maaidorsers.

Beelden zeggen meer dan woorden...













Bij vragen of opmerkingen, vuur maar af  ;) :D

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#43
aan Cedric,

Even ter info:  met deze foto van de "Antwerpse skyline"  als achtergrond, situeer je uw (aantrekkelijke) F-havenBAANTJE meteen op de Antwerpse LINKERoever.  Meer bepaald op/in Sint-Anneke (waar geen haveninfrastructuur is, maar flats en andere woningen).

Vanop die LINKERoever  "staat"  de Boerentoren (KBC-torengebouw) namelijk    rechts    van de Kathedraaltoren, zoals op uw achtergrond. Deze foto werd dus gefotografeerd pakweg ter hoogte van het Fr. Van Eedenplein, of ongeveer in die omgeving.

Maar:  indien bekeken/gefotografeerd van uit de haven op de RECHTERoever ,  zouden die 2 torens ànders  "staan"  , ten opzichte van elkaar.

Is    niet   verschrikkelijk essentieel, ....                                                           Groeten,  Herwig.


trainspottingjr

wow Cedric,

dit geeft een zeer realistisch beeld weer van een haven, en de bedrijvigheid die heerst is top.

Dit draadje blijf ik zeker volgen want dit is een knap staaltje modelbouw.

Groetjes
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW