Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Smalspoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Rochevalien, 13 september 2005, 21:52:13 PM

argilla

tuurlijk wel.
Op dit ogenblik de rails leggen en verweren. Is niet vanzelfsprekend daar de module uit 2 delen bestaat. Heb veel probs gehad met die pecowissels. Uieindelijk alle afbuigende en rechtdoor secties geisoleerd
 Als ballast een mengeling van: fijne straalgrid ( gelijkt sterk op H0 ballast in afmeting niet in kleur) zwart ( leisteen Ardennen 85%in hoeveelheid) grijs van H0 ballast en dan de odeur goedje dat de Aldi een tijdje geleden verkocht om in de stofzuiger te doen tegen vuile geurtjes. Is juist de maat van 0 ballast. Heeft een licht oker geel oranje kleurtje en het riekt lekker ook ( kijk eens aan zeg iets nieuw ruikende ballast !!!!! [:(])
Zoek nu nog een truck. Heb reeds een T1 van VW in 1/43 gevonden bij Schuco junior Line via Verborgh.
Verder de tunnel ingangen bezig systeem LePlat.Daar begin ik mee  nu maandag namiddag. Eerst tekening op ware 1/43 schaal copie en dan op karton kleven. Dasklei uitrollen een tekeningkje derop en uitsnijden en kerven maar. Hopelijk heb ik met de steen afmetingen 5 mm 6 mm  en enkele supers genoeg om de tunnelingang een realistische steen look te geven.
Dit alles schijnt niet veel in omvang te zijn , maar ik kan  U verzekeren vooralleer je een goed eindresultaat bekomen hebt zijn er vele mislukkingen aan vooraf gegaan. Veel rails gelegt en herlegt terug opgebroken bogen uittesten . De rails mogen niet perfect
liggen : hobbelig , enfin zoals het in werkelijkheid op die lijntjes
was.
Als er vragen zijn stel ze gerust[8D][:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door argilla
Als er vragen zijn stel ze gerust[8D][:D]



Zijn er al foto's[?][:D],

Roch

Rochevalien

H?? Argie,ga jij dit://http://photobucket.com/albums/a179/Rochevalien/?action=view¤t=fdh20050008_1.jpg// ook nog maken op je diorama-baantje?Dat hoort w?l bij zo'n "steam donkey" vind je ook niet? er staat er hier trouwens eentje bij maar wel in HOe natuurlijk.

Gerrit

argilla

dat zal ongeveer zo zijn ja. Maar de "donkey " is wel stoom ( zie eerdere foto's steam donkey)
[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

vanmiegroet

en fot's waar blijven die ?
Ik wil weten hoe je het doet
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Ruben, dit is een draadje van ruim vier jaar oud.
ik waardeer je interesse, maar de kans op een zinvolle reactie is wel erg klein [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw