Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Groetjes uit Duitsland

Gestart door MacJohn, 08 januari 2011, 16:25:47 PM

MacJohn

Na al lang meelezen heb ik mij nou geregistreerd en wil me even voorstellen:
Geboren in het hoge noorden van Duitsland ben ik naaar verschillende verhuizingen nu terechtgekomen in Krefeld, een Duits stadje in de buurt van D?sseldorf.
In 1958 kreeg ik mijn eerste M?rklin baantje cadeaux, de befaamde stoomlok BR 89 met de catalogus-nummer 3000 en drie goederenwagons. Al deze heerliijkheid mocht alleen gedurend de kerstdagen uit de doos, maar ik heb er eindelose mooie herinneringen aan.
Later, na mijn vertrek van tehuis, hadde ik alleen een kleine vitrinekast in de woonkamer(s), waar mijn locos in stonden, er was geen ruimte voor een modelbaan.
In 1990 dan was er nu toch kans op de zolder en ik begon an een eigen layout. Er kwamen de eerste digital-locs erbij en de heele besturing vond plaats met behulp van een oude Apple-computer. Ook uit gebrek an ervaring was deze modelbaan geen highlight. Daarom werd ik lid van een modelspoorvereiniging en vanaf daar liep het wat beter.
Maar dan heb ik de hele boel toch weer afgebroken, ook, omdat wij een keer meer verhuizden. In onze niewe woning kwam eerst de vitrinkast in de woonkamer weer an de beurt, maar inmiddels zijn de planningen bijna rond voor een niewe modelbaan. Het thema is een grensstation met treinen uit Duitsland, Nederland en Belgie in der jaren 70-90. Het wordt weer M?rklin met een Uhlenbrock Intellibox bestuuring. Of er weer een Appeltje aan de baan komt is er nog niet zeker.
Deze dagen loopt er weer een rail-kringetje rond de kerstboom, om mijn niewste aanwinningen te laten lopen. Maar die verdwijnt just als vroeger vlug na kerst weer in de doosjes...

ERVIN

#1
Welkom hier op het forum MacJohn , ondanks je uit Duitsland komt , beheers je " onze " taal wonderlijk goed!![;)]

Veel plezier , en hopelijk mag 2011 een nieuwe start zijn voor je baan.

Sicco

#2
Inderdaad, daar kunnen velen van ons nog een spreekwoordelijk puntje aan zuigen [:D]

Je thema spreekt mij erg aan, ik ben benieuwd naar de vorderingen!

MacJohn

#3
Bedankt voor het vriedelijke welkomen. Ik heb enkele jaren in Zeeuws Vlanderen gezeten en wel in der buurt van Terneuzen. In die tijd moest ik proberen, deze taal onder mijn knieen te krijgen.
Uit die tijd komt ook de belangstelling voor des SNCB en de NS.

adrievans

#4
citaat:
Geplaatst door MacJohn

Bedankt voor het vriedelijke welkomen. Ik heb enkele jaren in Zeeuws Vlanderen gezeten en wel in der buurt van Terneuzen. In die tijd moest ik proberen, deze taal onder mijn knieen te krijgen.
Uit die tijd komt ook de belangstelling voor des SNCB en de NS.



Dan is het helemaal geweldig dat je zo goed nederlands spreekt.
Die zeeuwen zijn voor een echte nederlander al bijna niet te volgen.[8D]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

#5
H??l welkom, Johan !
@Adrie: [:D] [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#6
Welkom op het forum Johan,

@Adreivans:
citaat:
Die zeeuwen zijn voor een echte nederlander al bijna niet te volgen
Hela, hela niks slechts over de Zeeuwen h?. Heel mijn familie langs moeders kant is van Axel, Vogelwaarde, Zaamslag enz. en ik versta hun veel beter dan een Amsterdammer of Rotterdammer[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#7
Johan,
hartelijk welkom hier op het MSM-forum ! Je thema zal een heleboel mensen  hier aanspreken (waaronder mij ). Bovendien spreek je de nederlandse taal op een bijzonder hoog niveau en kijken wij zeer uit naar je te bouwen baan en de vorderingen daarvan !
Groeten Peter [;)]

MacJohn

#8
citaat:
Geplaatst door Peter

Welkom op het forum Johan,

@Adreivans:
citaat:
Die zeeuwen zijn voor een echte nederlander al bijna niet te volgen
Hela, hela niks slechts over de Zeeuwen h?. Heel mijn familie langs moeders kant is van Axel, Vogelwaarde, Zaamslag enz. en ik versta hun veel beter dan een Amsterdammer of Rotterdammer[:)]



Dan ken je zeker ook Zaamslagveer. Daar heeft destijds mijn huttje gestaan...  [:)]

Peter

#9
citaat:
Dan ken je zeker ook Zaamslagveer

Waar de verleiding groot is om er over de rijksweg toch maar door te scheesen, maar waar je toch o zo makkelijk een bekeurig krijgt voor te hard rijden. (Voor niet ingewijden: Zaamslagveer ligt aan de rijksweg die de beste verbinding vormt tussen Hulst-Zaamslag-Terneuzen)
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

#10
ook van mij een hartelijk welkom in ons midden, en nog veel plezier met onze mooie hobby.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Pol

#11
Ik ben vroeger als jonge gast nog wel eens in Krefeld geweest. Een oom van me is Duits en woont in Goch, niet zo ver van de Nederlandse grens.

Je thema spreekt mij ook wel aan trouwens; ik hoop dat je snel foto's post van waar je mee bezig bent!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Trierer Luc

#12
Gr??en aus Trier[:D]
2R digital Roco MM + versterker 10764

doomslu

#13
citaat:
Geplaatst door Trierer Luc

Gr??en aus Trier[:D]

Gr??en aus Grevenmacher. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *