Wie heeft er een trein verslaving

Gestart door Kedeng Kedeng, 13 september 2005, 20:00:13 PM

tonycabus

Ik zeg maar zo: ik zeg niks [:D][:D][:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Steven86


Johnnytrein

Verslaafd neen echt niet, bezeten min of meer wel. Ik was in een ver verleden zelfs organisator van een treinbeurs.Om toch meer met treinen bezig te zijn. Momenteel ben ik op zoek naar een nieuw ontwerp. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

Volgens mijn vrouw is het makkelijker te concureren met miss world dan met de treintjes, dus verslaafd ja, maar wel nog redelijk normaal. De voorkeur gaat uit naar stoomtreinen. Dat blijft dan meestal bij foto's (mag altijd toegestuurd worden) En ook enkele onderdelen van de spoorwegen zoals kepie's, lampen e.d. Natuurlijk spendeer ik alle vrije tijd aan mijn modeltreinen. Toch deze die door mijn ega niet wordt opge?ist.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

Verslaafd? Nee niet echt... ik heb vele hobby's en interesses... de meeste beoefen ik zo intens mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik er andere belangrijke zaken voor laat of dat ik er dan ziek van wordt indien ik het niet gedaan heb. Snapt 'm? Da is toch de uitleg die in de Vandale staat voor verslaving: "gewoonte die tot als gevolg heeft dat alle andere, soms belangrijkere zaken, moeten wijken. Men denk steeds aan hetzelfde en indien met dit niet doet, kan ziekte ontstaan..." (is niet overgenomen uit het woordenboek hoor, gewoon ff uitgevonden).

Maar dus niet verslaafd. Ziekelijk, nog veel minder. Ik hou van mijn treinen, ik zou ze nooit willen weg doen als het niet moest. Maar om er dag en nacht mee bezig te zijn... nee dank u. Heb andere zaken in het leven. (Vriendin, nieuw huis met veel werk, werk zelf, zaalvoetbal, vissen... all? vanalles en nog wa).

Transport in het algemeen heeft me altijd ge?nteresseerd. Als klein manneke mijne fietske, kilometers mee rondgecrost. Verschillende versleten (en echt wel versleten he!). Op mijn 12de wou ik piloot worden (agent en brandweerman had ik toen al gehad [:D]), dus dan waren het vliegtuigen. Op mijn 14de waren het zeilboten. Dan op 16 mijn brommerke.. da werden brommerkes en dan moto's. Dan auto's (ben dan ook maar in de branche gaan werken). Maar vooral tijdens al die jaren, vanaf ik een jaar of 5 was, mijn treinen. Ik was zot van mijn Lima-trein. Die heeft denk ik zoveel kilometers op mijn ovaaltje afgelegd dat er in het tapijt eronder, zwarte plekken waren uitgebrand van de vonken die van de wielen sprongen. [:p][;)]

Wa ni wil zeggen dat ik er anders ni mee bezig ben. Heb veel dat ik met de wagen aan het rijden ben met de vriendin erbij en dat ik opeens roep: "Kijk ne 77!" en dan bekijkt die mij zo van: Hallo wa krijgen we nu?
Ne goeie partner doet veel aan een hobby, ik spreek uit ervaring.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

matti


    Eens kijken : ik werk bij de spoorwegen
                  ik zit in het bestuur van MSC het Spoor VZW
                  ik ben aktief medewerker bij stoomcentrum Maldegem
                  en ik schrijf artikels voor MSM .

 Het is maar wat je een verslaving noemt, he . Bij mij is het gewoon mijn leven . [8D]

     PS: 17 en 18/09 en 24 en 25/09 opendeur bij MSC Het Spoor VZW .
Komt allen kijken naar ondermeer Kapelleke In Den Bos, Zelebeke en veel meer .

         [8]

jean-luc

Verslaafd ??? Ik ???
Toen ik drie was nagelde mijn pa die sporen op een plank "want de kleine speelde altijd met de trein van grote broer", van ons huis bouwde ik eerst de treinkamer, mijn vrouw kent alle Belgische stomers en diesels uit het hoofd, onze tuin staat halfvol spoorwegornamenten, onze kinderen weten heel goed wat een dwarsligger is, we staan met treinen op en gaan ermee slapen, maar verslaafd ... nee hoor.
Ik zou eerder zeggen "gezond" stapelgek van treinen.

wisselstromer

mijn ma zegt da ik aan treinen verslaafd ben

klopt dit??

ik verzamel al van mijn 6de (vrij) veel modletreien omdat pa er toen al mee bezig was en sindsdien heb ik het virus zeer goed te pakken
ik ben nu 26 en na 20jaar hebbe n ik en pa een verzameling van 70loks en bijna 400wagons waarvan er 70% van "mij" zijn

maar een verslaving zou ik het niet noemen

een passie mss??

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

argilla

verslaafd ??? hoe kom je derbij.
Elke minuut vrije tijd gaat naar treinen boven op de zolder. Mijn vrouw is het beu om telkens de trap te moeten doen om iets te vragen of te zeggen.
Vraagt de installatie van een intercom-systeem
Maar verder verslaafd .........niet speciaal [:D][:D] Ik moet niet naar een zelfhulp groep gaan !! ( AMG anonieme modelspoorgroep)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

marimon

Verslaafd aan modeltrein??? Maarnee, w?l aan mijn vrouw. Die stuurt mij 's avonds altijd naar de zolder als er een dom programma begint op tv. En vermits ik de meeste programma's dom vind .... .[:D]

Groeten,
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Bert

Treinen zitten altijd al in mijn hoofd en als ik een beetje vrije tijd heb dan ben ik bezig met treinen.[8D]

Tom

Volgens mijn ouders ben ik verslaaft maar zelf vind ik dat ik gezond bezig ben met mijn hobby.
Tom

eric

Iemand die verslaafd is, ontkent dat altijd.
Dus, IK BEN NIET VERSLAAFD.

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Hoezo verslaafd  [?]

- Heb een verzameling geerfd op mijn 6de verjaardag [:D] .
- Heb jaren aan de drukste spoorlijn in de vlaanderen gewoont [8D] .
- Heb jaren met de trein naar school geweest [:)] .
- Heb mij legerdienst vervuld in een badplaats en moest om die reden ook de trein [:p] nemen.
- Heb eerst geprobeert bij een lokale modelspoor vereniging, maar daar ontspoorde [B)] het.
- Ben reeds 25 jaar lid [^] van een Europeese Modelspoorvereniging.
- Schuim alle rommel- en andere markten af op zoek naar meer informatie over de Belgische en Luxemburgse spoorwegen [:I].
- Tracht steeds een vakantiereis inverband te brengen met een spoorweg / maatschappij [8)] .
- Etc............................

Dus, ik ben weldegelijk verslaafd aan de spoorwegen [:0] .

Is er een dokter op het forum die een antistof geeft [?], dan zal dit zeker mijn vriendin gelukkig maken.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?


En ik werk in de luchtvaart industrie.
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Tom

Zou er een trein verslaafden dokter bestaan om mensen te laten afkiken?
Tom