Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wie heeft er een trein verslaving

Gestart door Kedeng Kedeng, 13 september 2005, 20:00:13 PM

Kedeng Kedeng

Zijn hier soms mensen die een echte trein verslaving hebben?
BV een huis gebouwd als een station, verzamelen van trein onderdelen,
een spoor in de in de tuin, een trein in de tuin?

Later zou ik graag een grijze auto kopen en een gele driehoek op de
Motorkap maken zoals een Break

Gerolf

Ik zou mijn (model-)treintjes niet kunnen missen, dus ben ik verslaafd [:o)]
Trein in de tuin? In mijn achterhoofd zit wel het idee voor een grotere-schaal modeltrein, maar dat wil niet zeggen schaal 1:1...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
verzamelen van trein onderdelen,


Toen ik klein was (jong zou beter zijn, ik ben nog niet veel groter) was dat het geval. Totdat ik enkele onderdelen in ware grootte gezien heb: zuiger van een stoomloc. Dat mocht toen thuis niet binnen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

wat je noemt verslaafd...niet zo erg (driehoek op auto, station-huis, treinen in de tuin) maar ik hou ontzettend veel van treinen en als iemand het woord maar uitspreekt dan hang ik al aan zijn lippen...
...maar niet heus
retour ticket van arne

D_Loc

Ik denk dat ik wel verslaafd ben aan het geluid van de Reeks 55/CFL 1800. De interesse is gewekt tijdens een vakantie in 1980 op de camping in Kautenbach waar ik deze lokomotieven voor het eerst hoorde en zag. Het geluid van deze machines heeft een onherstelbare schade [:D] veroorzaakt.
Oh ja, als ik de trein hoorde aankomen rende ik ook nog vaak naar het spoor want daar was voldoende tijd voor als je op een gunstige plek op de camping stond. Vooral de cokestrein was een genot voor het oor, de lege trein omdat deze altijd met vol vermogen in de richting van Gouvy reed en de volle cokestrein omdat deze regelmatig met gillende ventilator van de weerstandrem langs de camping raasde. Vooral deze laatste kon je van extreeeem ver horen aankomen, dan praat ik over minuten van te voren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

eric

Ik droom er al lang van om in een oud rijtuig een modelbaan te bouwen en dit alles in de tuin te zetten .
Maar dat zal wel bij dromen blijven denk ik.

ERVIN

Verslaafd is eigenlijk nog zwak uitgedrukt!!Ik woon vlakbij het station van MOL,het gebeurt heel dikwijls,voor mijn vrouwtje teveel??,dat ik s'avonds naar tv zit te kijken of ik op mijn treinenkamer bezig ben,als ik dan een trein hoor stoppen of vertrekken,ik vlug mijn schoenen aantrek en eens ga kijken.In mijn groot verlof ben ik dikwijls om 4.00u.opgestaan om naar de ertstrein te gaan kijken die vertrok in het station!!Is dit verslaafd of ziekelijk???Ik kan er echt niets aan doen,maar heel dikwijls heb ik kippevelmomenten als ik een trein zie!!??Groetjes ERVIN.

mark7758

Verslaving?? Nou nee.
Ik werk bij het spoor,
Ik werk bij een treinenwinkel omdat ik het leuk vindt.
Ik heb modeltreinen als hobby.
Ik bouw overwegen voor museumlijnen.
En rij graag treinen.
Verslaaft??
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

pahasoft

Tja,

Verslaafd klinkt zo ...
Heb wel zeker een tik!
Treinen zijn altijd mijn grote liefde
Werk er helaas niet bij het grote voorbeeld
Heb treinen op zolder
een echt werkend nederlands dwergsein in mijn tuin

Dus.. vul zelf maar in verslaafd of niet?

M4m

Ik heb een gezonde verslaving, de laatste tijd beging ik wel af te kicken, vooral als ik de uurregeling zie van de treinen naar een of ander evenement. Om acht uur in de ochtend vertrekken is vroeg vind ik.[|)]

Met de trein al op reis geweest naar Faro (Algarve-Portugal). Om 12.15 in Brussel zuid vertrokken en om 18.00stipt op tijd de dag nadien aangekomen.
Ook al in Hongarije geweest (Mooie stations kinderspoorweg en bolle neuzen), met tussenstop in Wenen bij het terugkeren, in het station hing daar een affiche van een stoomtrein die reed (2 dagen zaterdag en zondag). natuurlijk gaan kijken en wat zie je dan; een affiche van een opendeurdag in de rijtuigwerkplaats hetzelfde weekend. Oke met het pendeltreintje dan maar mee naar die werkplaats, wat zie je op dat treintje, juist een affiche van een modelspoorclub gehuisvest in de kelders van het station en met opendeurdag dat weekend. Wenen stad ik weet amper hoe ze eruit ziet.

Ooit ook in Souffelweiersheim een modelspoorexpo bezocht (10op10 voor wie dat dorpje weet liggen). De dag nadien het spoorwegmuseum van de SNCF in Mulhouse bezocht.

In Keulen ben ik ook al een paar maal geweest (is gelukkig maar om de 2jaar want dat is ook vroeg opstaan[|)]). Volgende maal ga ik eens uitkijken of het met de ICE kan, maar gaan doe ik zeker, ik vind het een echte topper.

Ja zwaar verslaafd zou ik zeggen[:p]
Spoorse groeten, Peter

Havoc

citaat:
In mijn groot verlof ben ik dikwijls om 4.00u.opgestaan om naar de ertstrein te gaan kijken die vertrok in het station!!Is dit verslaafd of ziekelijk???


Ziekelijk, zonder twijfel. Om 4h opstaan is een klinisch probleem dat dringend behandeld moet worden. En dan zwijg ik nog als ge dat in uw vakantie doet. Om 4h gaan slapen daarentegen is normaal vakantiegedrag en behoeft geen behandeling.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

eric

Ik heb er ooit mijn sigaretten voor laten liggen.
Dus met de ene verslaving gestopt en met dat geld dat je er van bespaarde de ander verslaving (?) mee gesponserd, je verschiet ervan wat voor bedrag dit is op een jaar.
(en wat kilos dat je er van bijkomt door te stoppen met roken verschiet je ook na een paar jaar)
Maar dat pakken we er bij.


Groetjes

Eric

doomslu

Een behoorlijke brok van mijn vrije tijd gaat op aan treinen, vooral modeltreinen. Een verslaving zou ik het niet noemen.
Maar ik ben wel blij dat ik al die reakties hier zie : kan ik aan mijn vrouw bewijzen dat er nog ergere gevallen bestaan [;)]. Bedankt !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

55erke


Ik ben zoveel met modeltreinen en (echte) treinen bezig dat mijn vriendin zegt dat ek ooit nog wel eens verander in nen trein[:D][:D]

erik de noorman

Blijkt dat mijn hoofd steeds richting treinen of wat er ook mee te maken heeft draait als ik er ook maar iets van zie of hoor. Eender waar of wanneer. Ik lig er soms zelfs van wakker. Maar ik heb dat met mooie vrouwen ook. Verslaafd neeeeee.

Erik