Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

vuur aan wielen???

Gestart door ERVIN, 12 september 2005, 17:45:59 PM

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door matti



Dit laatste komt voor als de treinrem tijdens het rangeren boven de 5 Bar is gevuld, een baanlocomotief kan niet boven de 5 bar geven en dus blijven de remmen vast .   [8]



Hallo Matti,

Als de remproef wordt uitgevoerd zoals het hoort moet de rangeerder dit toch opmerken en kan hij de wagens toch spuien.

Groeten Mr tsjoektsjoek.




Wat baten biels en rail als de trein niet rijden wil ?

mark7758

Op de NS 1600 zit een vulstoot. Gelijk met jullie spuien zoals op de reeks 55. Op de 77er zit er een vulknop die de druk verhoogd naar 5.4 Bar. Als er dan nog een rem blijft hangen is de rem defect.
Tijdens de grote remproef moet dit naar voren komen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

DelticPower

Mark7758 schreef
citaat:
Op de NS 1600 zit een vulstoot. Gelijk met jullie spuien zoals op de reeks 55. Op de 77er zit er een vulknop die de druk verhoogd naar 5.6 Bar. Als er dan nog een rem blijft hangen is de rem defect.
Tijdens de grote remproef moet dit naar voren komen              


Hoi Mark, op de 1600 zit tevens een "lagedruk overlading" deze verhoogd de druk ook tot 5,4 Bar. ( Remschakelaar langs de rijcontroler) Vroeger stond in de voorschriften dat de mcn tijdens de rit in bogen buiten moest kijken naar eventuele vaste remmen.

Groeten Jan