platte wagons beladen

Gestart door stevend, 04 januari 2011, 12:55:38 PM

stevend

Voor platte wagons te beladen zijn tal van mogelijkheden te zien.
Toch vind ik nergens wagens die beladen zijn met maaidorsers.
Ikzelf ben woonachtig in Zedelgem waar er een fabriek is van dergelijke machines. Dus het idee rijpte!
Wat de maaidorsers in schaal ho betreft, die zijn allen m'n tijdperk niet .Of toch een, maar die is te duur (60 ? per stuk).
Dus dan maar zelfbouw!
Met wat "nuttige" bouwdagen zijn staan we al zo ver.

IMGhttp://i882.photobucket.com/albums/ac27/steven-d/P1030714.jpg/IMG

Nog schilderen in de gele kleur, en nog een 10 tal te gaan!:p

eddy

Ziet er goed uit.[:p][:p]Nu nog sjorren.
groeten eddy

gjvdz

Mvg Giel-Jan

Thommy

citaat:
Geplaatst door stevend

Voor platte wagons te beladen zijn tal van mogelijkheden te zien.
Toch vind ik nergens wagens die beladen zijn met maaidorsers.
Ikzelf ben woonachtig in Zedelgem waar er een fabriek is van dergelijke machines. Dus het idee rijpte!
Wat de maaidorsers in schaal ho betreft, die zijn allen m'n tijdperk niet .Of toch een, maar die is te duur (60 ? per stuk).
Dus dan maar zelfbouw!
Met wat "nuttige" bouwdagen zijn staan we al zo ver.



Nog schilderen in de gele kleur, en nog een 10 tal te gaan![:p]




heeft me ook gefascineerd daar ik er nog gewerkt heb, in de repair hakselaar [:D]. Maar bestaan idd niet in 1/87ste. Ik heb ff zitten denken om die van Siku om te bouwen. Kosten nog niet zo veel (zijn en blijven speelgoed)en modellen zoals de hakselaar zijn eigenlijk zowat hetzelfde qua opbouw.

Nu het spoor dat in CNH ligt, wordt niet meer gebruikt. EN er werd mij verzekerd dat niets van CNH-machines nog per trein werd vervoerd binnen Europa, mss in de USA/UK voor de Case machinen.
Greetz

Thommy

stevend

Bedankt voor de lovende woorden![:D]

Ik heb inderdaad het model van siku aangekocht, wel de maaidorser.
Maar deze was te modern en te groot. Omgerekend is z'n maaibreedte
meer dan 8 m, wat m'n model nodig heeft is 3.8m. Eigenlijk was alles
buiten proporcies!
Maar door het model van siku volledig te demonteren zie je wel mogelijkheden om zelf een te bouwen.
Ben nog aan het zoeken hoe hij precies op die wagon stond, het kan dus gebeuren dat hij enkel de zanten zal krijgen en de banden los voorin de wagon. Want ik kom nu NET onder de rijdraad ! Namelijk 5.6 cm.
Maar we zien wel!
De "maaibek" zit ook al in een "??n of andere" vorm van afwerking.

Mvg Steven

Thommy

citaat:
Geplaatst door stevend

Bedankt voor de lovende woorden![:D]

Ik heb inderdaad het model van siku aangekocht, wel de maaidorser.
Maar deze was te modern en te groot. Omgerekend is z'n maaibreedte
meer dan 8 m, wat m'n model nodig heeft is 3.8m. Eigenlijk was alles
buiten proporcies!
Maar door het model van siku volledig te demonteren zie je wel mogelijkheden om zelf een te bouwen.
Ben nog aan het zoeken hoe hij precies op die wagon stond, het kan dus gebeuren dat hij enkel de zanten zal krijgen en de banden los voorin de wagon. Want ik kom nu NET onder de rijdraad ! Namelijk 5.6 cm.
Maar we zien wel!
De "maaibek" zit ook al in een "??n of andere" vorm van afwerking.

Mvg Steven



op een camion gaan ze weg zonder voorwielen, dus ik gok dat je in die richting moet zoeken. Staat dan op een soort "statief".

nu, ik moet zeggen dat ik het allesinds tof gevonden vind en er wel dingen in herken [:D]
Greetz

Thommy

pabe

Dag Steven,

kijk eens op dit Duitse Forum, daar heeft een modelbouwer een hele rits wagens verouderd, maar ook ertussen ga je zien dat hij met een sleep platte wagens met maaidorsers bezig is.  Al zijn paginas overlopen, want het staat er op verschillende plaatsen al naargelang de werken vorderen.

www.stummiforum.de
dan kies je: 'Rumeshalle'
en dan zoek je in de topics naar: 'Gealterde loks + Wagen und ihre Ladung    ( de autor is  '216' )

Eventueel deze directe link proberen:
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=19373

success,  Paul


stevend

H? Paul, schitterende link ![8D]
Maar die maaidorsers  zijn voor mij veel te modern.
Die wagons die gebruikt worden in die forum zijn "laats" en worden uitgebracht door hobby-trade.
Alvast bedankt voor je info[;)]