Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Control Unit 6021 of IB

Gestart door n/a, 12 september 2005, 15:16:36 PM

n/a

Hey iedereen,

Ik kan eigenlijk geen keuze maken: wil digitaal met M* gaan rijden en is het nu het beste om een startset met de control Unit 6021 te kopen of is het beter om toch een IB aan te schaffen? (meerprijs ongeveer ?350,-) Wie weet de verschillen tussen deze apparaten of heeft de ene ingeruild voor de andere en waarom??

Alvast bedankt voor jullie reacties
Arko

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

citaat:
Geplaatst door Wim

citaat:
Geplaatst door Baanwachter

Hey iedereen,

Ik kan eigenlijk geen keuze maken: wil digitaal met M* gaan rijden en is het nu het beste om een startset met de control Unit 6021 te kopen of is het beter om toch een IB aan te schaffen? (meerprijs ongeveer ?350,-) Wie weet de verschillen tussen deze apparaten of heeft de ene ingeruild voor de andere en waarom??

Alvast bedankt voor jullie reacties
Arko



Arko,

De allerbeste keus is in dit geval de Intellibox. De 6021 is uit productie, dus wordt niet meer gemaakt.
Voor de vele voordelen en verschillen kijk je het best op www.uhlenbrock.de er is ook een verwijzing naar een engelstalige site als duits een pobleem is, of download de nederlandstalige handleiding.
Eigenlijk is het geen vraag, of probleem meer, ga voor de Intellibox.

Wim.





n/a

citaat:
Geplaatst door Baanwachter

Hey iedereen,

Ik kan eigenlijk geen keuze maken: wil digitaal met M* gaan rijden en is het nu het beste om een startset met de control Unit 6021 te kopen of is het beter om toch een IB aan te schaffen? (meerprijs ongeveer ?350,-) Wie weet de verschillen tussen deze apparaten of heeft de ene ingeruild voor de andere en waarom??

Alvast bedankt voor jullie reacties
Arko



Startset met een 6021 dan moet je denk ik goed zoeken wil je er nog 1 vinden. Ze zullen er wel zijn hoor. Beter is het kopen van een startset met een mobile station. Dan kan je later nog kiezen of je een IB wilt aanschaffen. Een mobile station is aan te sluiten op een IB. Hiervoor moet je wel een apart aansluitelement kopen kost je 40 a 45 euro.
Wil je alleen digitaal rijden of ook rijden via een computer?

Alleen digitaal rijden dan is een mobile station of 6021 een goed begin. Wil je meer denk aan een IB of het Centraal station als hij ooit uitkomt. Al schijnen er al meer dan 1000 te zijn gemaakt. Maar ja de software he. De nieuwe versie IB kost je rond de 380 en 440 euro. Het central station ergens tussen de 440 en 499 euro.

Brunel

Enigszins off topic.
Maar het gaat echt om een softwareprobleem Davy? Waar kunnen we daar meer over lezen? Zo'n spookapparaat is toch wel boeiend.
on topic

n/a

Thnx allemaal,

Heb alles is goed doorgelezen en spaar gelijk maar door voor een IB. Een mobile station is mij te beperkt en het central station is me allemaal te vaag vooral, als ik het goed begrepen heb, omdat M* het protocol geheim wil houden.

svvander

Goede keus Arko!

Heb ik ook gedaan en geen spijt van gehad.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Hallo Arko,

Heb zelf reeds een paar jaar geleden de IB box aangeschaft en heb geen spijt van mijn toenmalige aankoop. Het grote voordeel is ook dat Uhlenbrock regelmatig updates ter beschikking stelt die je on-line via hun website kunt downloaden zodat hij steeds uptodate blijft.
Of je de versie met de infrarood besturing kiest of de gewone is iets dat je zelf moet beslissen. Mijn baan is overzichtelijk genoeg (ong.5 x 6 meter) om het met de gewone te doen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Arko,

Of je de versie met de infrarood besturing kiest of de gewone is iets dat je zelf moet beslissen. Peter



Arko,

Ik zal zeker dan gaan voor de versie met infrarot. Dan heb je gelijk recht op een gratis upgrade naar swv 2.0.

Mvg
Wim

n/a

Bedankt Wim,

Dan ga ik voor die uitvoering!

n/a

citaat:
Geplaatst door Wim
. . . .  Dan heb je gelijk recht op een gratis upgrade naar swv 2.0.

Wim,
Beetje off-topic maar wat is de grote plus van SW versie 2.0? Welke bugs zijn er weg dan wel welke nieuwe mogelijkheden zijn er dan bijgekomen?

n/a

Funky,

Geen idee, want versie 2 is nog niet beschikbaar, het enige wat ik zeker weet is dat het aantal functies  voor DCC is uitgebreid van 8 naar 12 functies, en dat de IB als slave van een andere IB kan worden gebruikt.

Wim.

n/a

Dag Wim,

Ben je zeker dat een IB als slave van een andere IB kan gebruikt worden ? Waarvoor dient dan de IB Control ?

Ik bezit 2 IB (??n is echter stuk en moet nog hersteld worden) en ik was van plan een IB Control aan te kopen, maar als je zeker bent dat 2 IB met elkaar kunnen communiceren zonder herrie, dan hoeft de Control niet langer. Hoe herkent de IB dat hij slave is van een andere ? Heb jij het al eens geprobeerd ?

Ben uiterst nieuwsgierig !

Met intelliboxe groetjes,
Jean-Pierre

pahasoft

Hallo Jean-Pierre,

Heb jij het bericht van Wim goed gelezen? Het gaat komen in V2.0 en nu dus nog niet. Zie site: //www.uhlenbrock.de