Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

piko 2011

Gestart door wisselstromer, 30 december 2010, 01:18:21 AM

Chris

Nope, expert model.

ERVIN

Dat expert-model , is er dan zulk een groot verschil qua detailering t.o.v een hobby-model??

Zit daar dan ook een betere , krachtigere motor in??

PeterBrz

Alles blijft toch van de kleur afhangen voor het wel of niet kopen  van het model (voor mij althans)..

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Alles blijft toch van de kleur afhangen voor het wel of niet kopen  van het model (voor mij althans)..



Als het maar niet Kawasaki groen wordt [:p].

Ben er wel benieuwd naar en zal er zeker een paar aanschaffen. Ik kijk dan weer anders naar het model: Hoe makkelijk is het te (de)monteren?

Kees-Jan

TimT

iemand toevalig al een foto van de reeks 28 denk dat hij al bestelbaar is ? :
:D zou hem graag eens zien voordat ik hem koop :D
want ik sta te twijfelen tussen de Marklin en de piko versie :D

Kees-Jan

De 28 is er nog niet maar ik kan wel zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit van de vernieuwde uitvoering. Onlangs een CFL loc omgebouwd naar HiSpeed NS en moet zeggen dat zowel details als zeker rijeigenschappen zeker niet onder doen voor de Marklin.

Kees-Jan

janjozef

maar zijn het piko prijzen gebleven ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kees-Jan

Ja. De CFL loc heeft een prijs van rond de 85 euro voor 2 rail. De reeks 28 zal er niet ver vanaf zitten. Er bij vermeld dat de Piko wissellende LED verlichting heeft waar ik bij de Marklin uitvoering niet zeker van ben. Jammer van de Piko vind ik de panto's die erg grof zijn en de opgedrukte remschijven op de wielen. Maar goed de lage prijs moet ergens vandaan komen.

Kees-Jan

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

<snip>Er bij vermeld dat de Piko wissellende LED verlichting heeft waar ik bij de Marklin uitvoering niet zeker van ben.<snip>

M?rklin: Metalen uitvoering met veel ge?ntegreerde details. Met Digital-decoder en speciale motor. 4 assen over cardan aangedreven. Antislipbanden. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting, traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme LED's. 4 mechanisch functionele dakstroomafnemers. Lengte over buffers 21,7 cm.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

<snip>Er bij vermeld dat de Piko wissellende LED verlichting heeft waar ik bij de Marklin uitvoering niet zeker van ben.<snip>

M?rklin: Metalen uitvoering met veel ge?ntegreerde details. Met Digital-decoder en speciale motor. 4 assen over cardan aangedreven. Antislipbanden. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting, traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme LED's. 4 mechanisch functionele dakstroomafnemers. Lengte over buffers 21,7 cm.



Het is wel alleen maar witte frontseinen h?, geen rode sluitseinen!
Bij Piko weet ik het niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kees-Jan

Ah okay. De Piko heeft wel de rode sluitseinen waarbij de Marklin dat dus niet heeft (net als bij de eerdere Martix uitvoeringen) van de hobby 185.

Als de nieuwe Marklin dan technisch gelijk is aan de oude zou ik dat jammer vinden daar de op de printplaat meegebakken hobby decoder in de Trix versie van een mindere kwaliteit is (mijn mening want ik heb ze vervangen voor lopi's en zimo's).

De details op beide loc's: hopelijk heeft de Marklinkap aan de zijkanten geen gedrukte vlakken maar echt diepte. De Piko heeft het in iedergeval wel.

Verder even afwachten dus wat het wordt. Beide modellen hebben in ieder geval een goede demontage factor [:D] (ik haat gelijmde delen).

Kees-Jan

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Verder even afwachten dus wat het wordt. Beide modellen hebben in ieder geval een goede demontage factor [:D] (ik haat gelijmde delen).

Kees-Jan




Voor de M?rklin variant zal je geduldig moeten zijn tot volgend jaar, volgens de productielijst komt hij pas in 2012!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

allee dan zal er mogelijk nog wat modern belgisch materiaal bijkomen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Piko heeft net twee modellen van een diesellok van de voormalige DR uitgebracht, het betreft de 118.5 (4-assige) en de 118.4 (6-assige), beide zeer mooi afgewerkt en perfekte rij-eigenschappen. En....voor de prijs van 74,99 en 79,99 euro (aanbevolen prijs) Hoe doet Piko het toch?
Kees-Jan heb je ze al gezien?
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Hallo Peter

Die 118's rijden hier al rond terwijl de Gutzold nog steeds met gebroken tandwielen stil staat.......

Ergens tussenijn foto's staat ie wel. De loc trekt een sleep van vijftien hoge boord wagens met gemak.

Kees-Jan