Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

piko 2011

Gestart door wisselstromer, 30 december 2010, 01:18:21 AM

loebaske

Eindelijk een fabrikant die heeft ingezien dat men modellen heeft in hun gamma die best naar de B kleuren kan uitgebracht worden, en idd. Piko is niet vergelijkbaar met LS of zo...maar men portemonee die weet wel het verschil.
Heb container wagons van Piko en er is tot nu toe nog niemand die me gezegd heeft...(kijk, deze is speelgoed van Piko) in een ram zie je het verschil bijna niet, de reactie is meer "een mooie stam" wagons.
En denk dat er zovelen zijn die het helelmaal niet weten wat er allemaal in die stam bevind [;)][;)]

Jurgen

't Is simpel, iemand die er helemaal niets van afweet die denkt alleen aan M?rklin of Fleischmann. Een zeldzame keer zal eens iemand aan Roco denken, maar daar blijft het dan ook bij.
Ikzelf heb ook een tankwagen van Piko en moest die tussen mijn andere wagens staan, ik zou het verschil zelf niet eens zien. Voorlopig staat hij gewoon in de doos omdat er nog DC-wielen onder staan en hij ontspoort op mijn M?rklinbaan.

Piko hoeft dus heus niet onder te doen voor de grote (lees bekendste) merken. Laat die 28 dus maar komen! Het valt buiten mijn tijdperk, maar wie weet koop ik hem toch in een zotte bui omdat hij mooi en goedkoper is dan de LS modellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Heb ??n goederenwagon van Piko (SNCF) en die mag best tussen de Roco's staan hoor qua afwerking.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door itchy

Heb ??n goederenwagon van Piko (SNCF) en die mag best tussen de Roco's staan hoor qua afwerking.

de huifwagens (voor vervoer van coils) zijn eigenlijk de mooiste die momenteel op de markt zijn (meer detaillering dan de rest)[:p]
Groeten Peter[;)]
PS kosten vaak evenveel of zijn duurder dan de rest !

loebaske

Volledig met je eens Peter, als je die wagons van Os-kar vergelijkt is dit zekers speelgoed, als je de prijs kwaliteit vergelijkt...amaaaai
Niets, maar dan ook NIETS aan ondelen is aanwezig terwijl men stukken van mensen vraagd voor wat speelgoed....laat ook dit speelgoed van Os-Kar links liggen[;)][;)]

itchy

Dit is de Piko. Mooi wagonnetje. Rond de 20 euro betaald.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

66tallguy66

Ik ben ook bijzonder opgetogen om een betaalbare versie van de Benelux trein te mogen begroeten. Uit eerdere reacties blijkt dat er een Nederlandse en een Belgische versie uitkomt. Weet iemand of die Nederlandse versie ook on Belgie gereden heeft ? Is er ook sprake van een "dummy" versie ? Want uit mijn kinderjaren meen ik me te herinneren dat deze trein dikwijls 4 delig heeft gereden. Het zou leuk zijn om dit te kunnen realiseren in miniatuur.

Sicco

Het was de beneluxtrein, dus ze reden beide in Nederland en Belgi?...

Jurgen

De nieuwigheden kan ik op de website niet terugvinden, maar wel hier. Klik gewoon op "Nieuwigheden Piko 2011" en je kan het bestand openen van hun HO catalogus.



Zie ik het goed of komt de reeks 28 met een geluidsdecoder?



EDIT: link vergeten toe te voegen. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Willems

Ik denk dat bij heel veel mensen nog steeds het PIKO syndroom uit de voormalige DDR zit, een x tal jaren geleden is de ommezwaai voor Piko gekomen en zijn ze een betere kwaliteit gaan leveren, het merk werd ook iets duurder maar de kwaliteit toen en nu is een wereld van verschil.
momenteel is Piko ook de G spoor kant op gegaan en daar zijn nog kinderziekten in, zo blijkt de verendruk op de stroomafnemer bij een vuile(buiten) baan niet toereikend maar de uitvoerings is best goed en voor een prijs dat er zelf nog gemakkelijk en betaalbaar gesuperd kan worden.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

janjozef

Met haar laatste belgische stomers heeft piko laten zien dat er wat de afwerking betreft nog wat achterstand is. Daar tegenover staat wel dat ze met de prijs/kwaliteit ver voor liggen op alle anderen. De beneluxen die op komst zijn zullen zeker op mijn schap komen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Olivier77

Beste Jurgen,

Onder Piko wagens kun je zonder problemen Marklin wielen plaatsen.
Deze hebben dezelfde afmetingen.

Mvg

Olivier  
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Olivier77

Beste Jurgen,

Onder Piko wagens kun je zonder problemen Marklin wielen plaatsen.
Deze hebben dezelfde afmetingen.

Mvg

Olivier  




Weet ik, maar ik heb geen extra wielen. Het is er nog steeds niet van gekomen om er eens te gaan halen, vandaar dat mijn tankwagon nog steeds in de doos staat.
Maar ooit... [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Chris

Sterker nog, Piko ruilt gelijkstroom wielen gratis om naar wisselstroom wielen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Chris

Sterker nog, Piko ruilt gelijkstroom wielen gratis om naar wisselstroom wielen.



Ja, maar ik heb hem 2dehands gekocht. Anders had ik het bij de aankoop wel gevraagd. [:)]

Maar misschien kunnen we nu terug on-topic gaan, naar de nieuwigheden dus. [;)]

Hoe zit het nu met die reeks 28? Komt hij nu wel of niet met een geluidsdecoder? Volgens de catalogus wel, maar om 1 of andere reden vind ik dat vreemd. Ik dacht dat het een hobby-model werd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.