MSM 88,89,91,92,93,99 Belgische bovenleiding

Gestart door 66tallguy66, 24 december 2010, 15:41:15 PM

66tallguy66

Hallo iedereen;

Vandaag zet ik mijn eerste schuchtere stapjes op het MSM forum :)
Als auteur van de artikelen-reeks over zelfbouw Belgische bovenleiding, zoals deze in MSM is verschenen, ben ik immers zeer benieuwd naar reacties; zowel positieve als negatieve. Ook tips om een en ander aan het systeem te verbeteren, of uit te breiden,zijn altijd welkom. Indien iemand van jullie bijkomende vragen heeft rond dit bovenleiding systeem, zal ik deze graag trachten te beantwoorden. Geef me dan wel even de tijd...want ik zit niet dagelijks op dit forum rond te snuffelen...:D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

welkom in ons midden
mooie reeks over de bovenleiding
ikzelf heb er nog nooit ??n gebouwd en in de nabije toekomst ook nog geen plannen....zodus voorlopig geen vragen
marc

(enkele fouten rechtgezet)
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

gjvdz

Ik ga ze wel zelf bouwen in 1 van mijn stations [8D]
Ik ga proberen het zwitserse bovenleidingssysteem na te bouwen op basis van wat ik van jou artikelen gelezen heb[;)]
Mvg Giel-Jan

eddy

He,die nicnaam ken ik ergens van,en ik denk ook het manneke dat erachter zit.
Welkom Peter.[;)]

groeten eddy

vanmiegroet

Wel heel leuk maar voor mij nog iets te moeilijk kwaa solderen.
Misschien moet ik in plasticard bouwen want dat kan toch enige vorm van succes te bieden.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

66tallguy66

Tja, ik kon niet achterwege blijven h? [:)]

citaat:
Geplaatst door eddy

He,die nicnaam ken ik ergens van,en ik denk ook het manneke dat erachter zit.
Welkom Peter.[;)]

groeten eddy


conducteur

Mijn thema is TPIII, met de nadruk op stoom en diesel, ik ben nog in de planningsfase van mijn baan, maar probeer telkens als ik een plan teken, een kort stukje hoofdlijn te tekenen zodat ik ook met elektrische machines zou kunnen rijden. De zijlijn moet en zal wel de 'hoofdgedachte' achter de baan worden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mini-bs

Wel, voor mij was vooral het laatste artikeltje uit de reeks het interessantste. Dat malletje gaat zeker (na-)gemaakt en gebruikt worden zodra er bvl nodig zal zijn. Zeker de realistische lengte tov commerci?le producten is doorslaggevend.
De uithangers en dergelijke koop ik gemakshalve liever bij S..t.

Mooie artikelenreeks in elk geval, bedankt !



 

Gerolf

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet
...Misschien moet ik in plasticard bouwen...
Dat is misschien mogelijk, als je hele fijne ronde styreen vindt.
Maar het zal niet stevig genoeg zijn om de druk van je panto's te verdragen. Het zal ook sneller afslijten.
Dit lijkt me dus alleen bruikbaar als je panto's niet tegen de draad komen, en je de eerder genoemde truc met het visdraadje gebruikt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gjvdz

Wanneer je een harde plastic vind kan je hieruit je palen maken.
Voor de draden zou ik toch opteren voor een staaldraad of zoals men in de artikelen zegt lasdraad.
Mvg Giel-Jan

bellejt

een rol van die koperdraad 0,8 mm gekocht.Nadien besloten om gewoon de koperdraad van 50 cm lengte van Sommerfeldt aan te schaffen.Kosten 3 euro voor 20 stuks lengtes.Geen enkel probleem meer met dat vervelende omkrullen.De rol ga ik verder gebruiken op de opvulstukjes van de bovenleidingsdraden te gebruiken en voor afspanningen van weiden enzo.
Kwa kosten komt het een fraktie duurder uit maar het werkt veel fijner.Er zijn ook nog andere lengtes.Ik koop de draden wel aan via mijn Duitse winkel.Is goedkoper.

tdeweyer

citaat:
Geplaatst door 66tallguy66

Hallo iedereen;

Vandaag zet ik mijn eerste schuchtere stapjes op het MSM forum [:)]
Als auteur van de artikelen-reeks over zelfbouw Belgische bovenleiding, zoals deze in MSM is verschenen, ben ik immers zeer benieuwd naar reacties; zowel positieve als negatieve. Ook tips om een en ander aan het systeem te verbeteren, of uit te breiden,zijn altijd welkom. Indien iemand van jullie bijkomende vragen heeft rond dit bovenleiding systeem, zal ik deze graag trachten te beantwoorden. Geef me dan wel even de tijd...want ik zit niet dagelijks op dit forum rond te snuffelen...[:D]



Die artikelen lijken mij interessant maar ik ben pas abonnee sinds het jubileum nummer. Heb je dit ook ergens online staan?

Gerolf

Bij mijn weten staat de artikels niet online, maar oude nummers van MSM zijn na te bestellen bij de uitgever [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

De artikels over de bovenleiding staan online op onze website.
www.mscdekempen.be

groeten eddy