Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Schumim nieuw lid

Gestart door schumim, 11 september 2005, 15:35:05 PM

schumim

Hallo,


Ik ben Tom en ben afkomstig uit Roeselare, ik hou me bezig met Fleishmann, momenteel terug her begonnen, na 3 jaar stil gelegen te hebben.

Groetjes

Gerolf

Dag Tom, welkom hier!
Ik hoop dat we mekaar kunnen helpen. Is dat Fleishmann HO of piccolo (N)? Welk tijdperk/land? Al een baanplan aan 't verwezenlijken of ben je nog in de planningsfase?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

schumim

Het is HO, eerst verhuizen begin van oktober, dan eens kijken om een baan te ontwerpen, welk pc programma raad je me aan, om banen te onderwerpen, veel van treinen heb ik niet. Het is een zeer korte baan voorlopig, maar ben van plan om rails bij te kopen, kan ik nieuwe rails met oude rails aan elkaar aansluiten, ik ben niet zo meer op de hoogte, ben er 3 jaar uit geweest. Wat raden jullie aan om de rails te kuisen, na 3 jaar zijn ze redelijk vuil geworden, mijn twee lock's rijden nog redelijk goed, ik heb de zwarte loc ( genaamd de zwarte anna 4000 ) en ik heb de 4228 een dieselloc, heb ook nog 2 5214 en een sneltreinrijtuig maar de nummer weet ik daarvan niet.
Dat is het voorlopig wat ik heb maar ik zal nog uitbreiden.

Groetjes

laurens66

citaat:
Geplaatst door schumim

Welk pc programma raad je me aan, om banen te onderwerpen, veel van treinen heb ik niet. Het is een zeer korte baan voorlopig, maar ben van plan om rails bij te kopen, kan ik nieuwe rails met oude rails aan elkaar aansluiten, ik ben niet zo meer op de hoogte, ben er 3 jaar uit geweest. Wat raden jullie aan om de rails te kuisen, na 3 jaar zijn ze redelijk vuil geworden, mijn twee lock's rijden nog redelijk goed, ik heb de zwarte loc ( genaamd de zwarte anna 4000 ) en ik heb de 4228 een dieselloc, heb ook nog 2 5214 en een sneltreinrijtuig maar de nummer weet ik daarvan niet.
Dat is het voorlopig wat ik heb maar ik zal nog uitbreiden.





Welkom!
Hiervoor mag je een draadje starten he

schumim

Een draadje ????
citaat:
Geplaatst door laurens66

citaat:
Geplaatst door schumim

Welk pc programma raad je me aan, om banen te onderwerpen, veel van treinen heb ik niet. Het is een zeer korte baan voorlopig, maar ben van plan om rails bij te kopen, kan ik nieuwe rails met oude rails aan elkaar aansluiten, ik ben niet zo meer op de hoogte, ben er 3 jaar uit geweest. Wat raden jullie aan om de rails te kuisen, na 3 jaar zijn ze redelijk vuil geworden, mijn twee lock's rijden nog redelijk goed, ik heb de zwarte loc ( genaamd de zwarte anna 4000 ) en ik heb de 4228 een dieselloc, heb ook nog 2 5214 en een sneltreinrijtuig maar de nummer weet ik daarvan niet.
Dat is het voorlopig wat ik heb maar ik zal nog uitbreiden.





Welkom!
Hiervoor mag je een draadje starten he


Gerolf

Een draadje = een nieuw gespreksonderwerp, bijvoorbeeld "welke software voor baanontwerp", en dat plaats je dan vb. bij het onderwerp 'baanplannen'.
Ik meen echter dat we het daar al eens over gehad hebben. Met de zoekfunctie moet dat te vinden zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

HOI SCHUMIM,ik ben ook een FLEISCHMANN-rijder,ik gebruik de PROFI-rails,als je oude rails hebt en je wil overschakelen naar PROFI-rails dan kan je gebruik maken van de FLEISCHMANovergang rail(6436),als je rails echt heel vuil zien,dan raad ik je de ROCO gom-spoorreiniger aan(art.nr.10002),die is beter dan die gom van FLEISCHMANN.Groetjes ERVIN.

Gerolf

Ik denk dat dit de nuttigste vorige 'draad' is over modelbaan-ontwerp: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1008
Er zijn nog discussies hierrond geweest, maar die komen vaak op hetzelfde neer. Wintrack is een populair commercieel programma, een discussie hierover vind je op http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=242
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Hallo Schumim, en welkom!
Vraag maar raak, je krijgt vast nog goeie antwoorden!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Johnnytrein

@Tony, dus de tot hiertoe aan schumim gegeven antwoorden waren niet de goede. [:I]Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

"oh lord, help me ..." [:o)]
Tony had geschreven: "je krijgt vast nog goeie antwoorden"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)