Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

M-rails

Gestart door Devreese, 22 december 2010, 21:14:48 PM

Devreese

Kan iemand me de geometrie van de oude M?rklin M-rails bezorgen? Ik ben bezig met het uittekenen van mijn railplan, een combinatie met de C-rail (op de tafel voor de hoofdbaan) en de M-rail (op de vloer onder de spanten van het dak voor een rangeerstation). De geometrie van de C-rail is geen probleem, die vind ik in de catalogus, maar ik heb geen oude catalogus met de M-rails.

Alvast bedankt

Frank

prulleman

Als ik je een goede raad mag geven, doe die M-rails van de hand. Ik heb er vroeger ook nog mee gewerkt en niks dan miserie[xx(]. Als je de C-rail een beetje te duur vind gebruik dan Peco en foefel zelf je puntcontacten ineen. Om op zeker te spelen kun je dan nog C-wissels gebruiken.

gjvdz

Ben ik het mee eens.
Mijn vader had ook M-rails maar ze lossen en ze maken een rammelgeluid van jewelste.
het stoort echt op je baan.
Mvg Giel-Jan

mustang

Beste Devreese , industrie cirkel = 286 mm rail 5120 ; normale cirkel 360 rail 5100 hartafstand tot industrie 74 mm ; parallel cirkel 437,4 rail 5200 hartafstand tot normale cirkel 77,4 . Ik hoop dat ik je hiermee van dienst kan zijn en voor de slechte comments onder ons , jongens het blijft een hobby ,ikzelf rijdt al jaren met M rails en digitaal met een 6021 . Ik heb nog nooit echte problemen gehad en daarbij het is nog een beetje nostalgie . Wel heb ik onderkant compriband geplaatst langs de middengeleider aan beide kanten en alles gelijmd met silicone , zodoende minder lawaai als met c - of k rails of eender welk merk met steenslag en houtlijm . Groetjes en laat nu eens iedereen zijn ding doen en help mekaar .

dgrr57

HIER ga je alle (bijna) catalogussen van M?rklin vinden [;)]