Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

hello

Gestart door Grote stomer, 17 december 2010, 10:56:28 AM

Grote stomer

hallo allemaal

Ik heb zoals velen onder ons het modelspoor virus terug opgelopen.
Toen ik jong was, beleefde ik veel plezier met 'de treintjes spelen'.
Vervolgens was de interesse weg en nu ben ik 31 en sinds een jaar wil ik terug gaan modelsporen.

Vroeger had ik een mengelmoes van treinen en scenery waren enkele faller of kibri huisjes.  Ik zie dat er nu wel wat meer mogelijkheden zijn!

En ik heb al grootse plannen: 3 banen
- Ik heb nog wat oude rails, wissels, loks, wagens, ... waarmee ik een kleine baan wil maken; kleine ovaal.  Gewoon om al wat te kunnen rijden en om wat te experimenteren met scennery en weatheren.
- Momenteel heb ik niet veel plaats thuis, dus ben ik van plan om een HOe lokaal spoor aan te leggen.  De plannen hiervoor zijn bijna klaar.  Het zal bestaan uit een station met goederen overslag, lokloods en bestaande uit 3 of 4 sporen en enkele opstelsporen.  Periode III, lokatie Duitsland. Een baan in HOe vraagt niet zoveel ruimte als HO en geeft ook wel een mooi romantisch beeld.
- binnen enkele jaren, als ik meer ruimte heb, wil ik een HO baan aanleggen naar belgische voorbeeld, periode III - einde stoom begin diesel.

zo dat is het voorlopig zowat

groeten
J

 

Gerolf

Grootse plannen voor een "Grote stomer" [8D] Welkom, Johan [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

HOe is best leuk.
Welkom Johan.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

Metpetergaathetbeter

Welkom op het forum ! Jij bent onmiddellijk heel enthousiast van den eerste keer 3 banen ! Daar hopen wij nog meer van te vernemen !
Groeten Peter[;)]

Michiel

Van harte welkom op dit forum, Johan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

hartelijk welkom  ook ik ben stomer-verliefd

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Willems

Welkom mijnerzijds, leuk dat je H0e hebt dat heb ik naast mijn LGB collectie ook in uitvoering van het zillertal (jenbach-Mayrhofen Oostenrijk)
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

railman56

welkom grote stomer op het forum
de mogelijkheden zijn inderdaad ruimer dan vroeger maar onze fantasie is nog steeds oneindig [:)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Stefan Appelmans

Welkom Johan! Lang leven aan de stomers!
stefan.

Alain

Ook van hier uit welkom op het forum Johan.