Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

spoorenplan antwerpen en regio

Gestart door delano, 16 december 2010, 14:04:25 PM

gjvdz

#30
Das waar, wanneer je begint te tellen val je achterover.
Mvg Giel-Jan

krispy

#31
Hoi Delano

Prachtig sporenplan met veel mogelijkheden maar .....

Ik ben is in je profiel gaan kijken en daar staat een leeftijd van 14 jaar dan heb ik volgende bedenking :

Ga eerst voor een kleiner project dat niet zoveel kapitaalkracht nodig heeft want 3500 euro zomaar ineens uitgeven is echt veel geld[V].
En dan heb je nog maar enkel rails en wissels.[:(]
Je moet nog boosters , decoders en besturingsunit en klein materiaal bijrekenen dus dat plaatje loopt gemakkelijk op tot boven de 5000 euro ([}:)] kleine auto ).

De meeste onder ons zijn ook klein begonnen en hebben in de loop der jaren genoeg materiaal bijeengekregen om dan een groot project te beginnen.[:D]

Tevens is aan die leeftijd zo'n baan maken ( niet dat je het niet kan he ) geen goed idee , U zotte jaren moeten nog beginnen [:I], en wie zegt dat je er zal mee blijven verder doen[;)] .
Hier spreek ik uit ervaring , de meeste onder ons hebben ook voor een langere periode de hobby op de kant geschoven en later weer opgepickt .( meest voorkomende reden : huisje tuintje en kindjes en nog andere intresses )
Tevens zal je je baan ook nog moeten afbreken[V][:(] als je bij de ouders weggaat om een leven te beginnen met partner.

Vandaar mijn mening : prachtig plan , maar bezin eer je begin[;)]
( het is een hele smak geld voor ineens uit te geven ) en ga mischien voor iets kleiner waar je veel mee kan leren zodat je aan het grote project begint met veel ervaring.


Moest[8D] je leeftijd in het profiel niet correct zijn en een 30tiger plus zijn die weet wat hij wil , vergeet dan mijn hierboven geschreven bedenkingen en ga ervoor als het financieel ga.[;)]


Alvast succes met de beslissing die je neemt.
Ik blijf het volgen[;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

conducteur

#32
Zelfs mijn minibaantje was een grote aanslag op mijn budget...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

vanmiegroet

#33
Voor een klein industrie emplacement heb ik een halfjaartje moeten klussen.
Dus voor jouw[}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(].
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ERVIN

#34
Ik volg de redenering van Krispy ,het siert jullie dat je hem wil waarschuwen over het financieel plaatje , maar daar zal hij snel genoeg zelf achter komen , en dan is het niet aan ons om ons daar mee te bemoeien vind ik persoonlijk.   , iedereen beslist zelf hoeveel of hoe weinig hij uitgeeft aan zijn hobby.

Kautenbach

#35
ach, het is niet verkeerd om te dromen, in elk geval heeft Delano? er wel de ruimte voor, daar ben ik al jaloers op, verder wel gelijk, alleen details al ? 5.000, dan nog rijdend materieel, huizen, scenery, wellicht nog gereedschap, andere hobbies/sporten ect ect ect. Ik heb overigens al vele tennishallen volgedroomd...

krispy

#36
citaat:
Geplaatst door ERVIN

iedereen beslist zelf hoeveel of hoe weinig hij uitgeeft aan zijn hobby.



Ja Erwin , daar heb je volkomen gelijk in , dat spreek ik helemaal niet tegen , maar wil maar zeggen dat je aan 14 jarige leeftijd moet oppassen met zo'n grote plannen , je zult zelf ook wel weten dat men dan zeer wispelturig is en soms zeer onbezonnen dingen kan doen waar je later veel spijt van kan krijgen.
Daarom was mijn redenering van begin klein en zie wat er volgd.
Automatisch gaan de projecten groeien met der tijd.

Is Delano echt vastbesloten zal wel niemand hem kunnen tegenhouden




MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

#37
Volledig met je eens Krispy.[;)]

TreinTeLaat

#38
Ik zou eerder een klein station maken en verder uitbouwen met de jaren, gewoon plaats voorzien voor uitbreidingen etc...

Maar let op: je kan de rails 24188 en 24172 van Märklin kopen voor 1.90 euro, da's minder dan de 2.70 (denk ik) van de Märklin-site...

Perfecte locaties daarvoor zijn beurzen (bij uitstek de Modelspoorexpo in Mechelen), waar je zeer goedkoop kan kopen.
Ook in Duitsland vind je goedkope rails als je zoekt...

Maar begin beetje bij beetje en vraag zeker je vader voor wat geld voor hout en gereedschap enzo, hettis zijn huis toch...
En voor de rest, als je overal wat bijklust lukt dat wel...

Over 2 jaar ben je 16 en kan je ook gaan werken als student, dan kan je zo'n 2000 euro makkelijk verdienen per jaar door te gaan werken...

Natuurlijk, tegen dan gaat er een deel van dat geld beslist naar de meiskes en naar pinten op café..., maaa als je echt kiest voor je hobby, kan je gerust wat treinen kopen ook...

gjvdz

#39
Naar een meiske oke maar niet noodzakelijk  naar caf? en uitgaan hoor,
ik ben nu zestien en ga bijna nooit op caf?. Al moet ik wel toegeven dat ik niet al men geld aan mijn modeltreinen besteed.
Ik koop ook graag eens een ander hebbeding zoals een ipod ofzo.
Mvg Giel-Jan

robin8008

#40
op de beurs heb je ook flex-rail 2 rail maar dan hebben ze er een messing strip onder gedaan en dan kost het voor een set van 10 stuks van elk 90 cm 17,50 euro dan heb je weer 9 meter rails en zo kan je dat ook zelf maken bij de wissels. maar dan moet je wel afwijken van je c rails [:D] je kan dat ook alleen bij je station neer leggen op de lange sporen.

delano

#41
heey iedereen ik ga men tafel heel veel moeten verklijnen wegens onze verbouweingen die komen nu zal ik maar een tafel hebben van 6m op 8m best klein [B)]over het geld moeten julie zich niet zorgen maken ik werk voor men treinen rails enz en trauwens morgen wordt ik 15[:D]
ik zal dus alles moeten inkorten ik zal proberen tegen het ijnde van de vakantie een nieuwe update uit te brengen groetjes delano
 

gjvdz

#42
Dat hoor ik graag [:D]
En 6m op 8m is niet klein.[B)]
Ik heb ongeveer 4op 4 en dit is al veel om afgewerkt te krijgen.
Mvg Giel-Jan

delano

#43
vandaag ben ik jarig dus ik ga vandaag niets doen behalve men plannen aanpassen[:D][8D][:)]
 

Gerolf

#44
Gelukkige verjaardag, Delano [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw