Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Stieven76

Prachtige baan Peter!

Mag ik weten hoe je die paadjes aan de huizen zowel als naast het spoor gemaakt hebt?
En waar haal je al die details? Zoals voor aan het spoor de kabelgoten en kasten en op straat de putdeksels ed?

Stieven


niko

mvg Niko

Peter

Hallo Stieven,

Die details zijn van verschillende firma's te koop.
De straatdeksels bv. zijn van Weinert, de kabelgoten, wisselmotoren en schakeldozen en kasten enz. zijn van Erbert.
De paden aan de huizen zijn van Faller (de dals) de zandwegen aan de boerderijen zijn van zeer fijne zandsoorten van ASOA

De meest van die dingen kom je hier op het forum geregeld wel tegen.
De ideen haal ik "gewoon" bij het grote voorbeeld zelf. Gewoon je ogen openhouden en regelmatig foto's nemen. Als je een digitaal fototoestel-(letje ) hebt kosten die opnames niets.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Citaat van: Peter op 17 juli 2013, 18:22:37 PM
Eindelijk tijd gevonden om te herstellen en nieuwe anti-slip bandjes te plaatsen.
Mijn 212 van Roco (digitale koppeling) in Ozeanblau/Beige kleurstelling terug ingezet op mijn baan.



Nu bij verschillende winkels in de aanbieding voor rond de 70 euro
Toetasten.

wim

Peter

Nog een paar foto"s







Zalig, wat een rust in het Schwarzwald

Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Het station(sgebied) ziet er goed ui!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel


Peter jouw modelbouwwerk is prachtig,maar ik had het liever verweerd gezien...(persoonlijke smaak/mening)

;)

Jurgen

@ Rudy: Ben je ooit al eens in het Schwarzwald geweest? 't Is daar proper zenne, verwering is niet echt nodig. Als je me niet gelooft, kijk dan eens naar "Sturm de Liebe" op Vitaya, dat is daar opgenomen en men laat genoeg sfeerbeelden zien van de omgeving zelf. Je zal versteld staan hoe proper dat daar allemaal is.


En voor de duidelijkheid, ik kijk zelf niet naar het programma maar mijn moeder wel. Af en toe zie ik dan zo eens een beeld verschijnen.  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Volledig mee eens dat het er proper is,'t zouden anders geen Duitsers zijn!

Maar met verweren bedoel ik meer het 'niet nieuw uit het doosje' maken...

;)


Kautenbach

vooral die 1e foto wel erg mooi Peter, t is idd beetje proper, maar wel erg goed aangelegd, alles netjes geplaatst, niet te vol, mooi lijnenspel in die sporen, en goeie bovenleiding, mooi rank. En je bent nog druk om de stad verder af te bouwen, gaat nog wel mooie reportages opleveren ;D

Peter

Jürgen,
Sturm der liebe is niet in het het Schwarzwald opgenomen, doch in de omgeving tussen de Starnbergersee en het Karwendelgebergte, dus in Oberbayern.
De Schwarzwaldklinik is (hoe kan het ook anders met zo'n naam) in het Schwarzwald opgenomen. Dat gebouw bestaat overigens nog altijd en staat in het Glottertal (mooie omgeving om te wandelen, zeker in de omgeving van St. Peter ;D ;D ;D)

Het Zwarte woud of beter het Schwarzwald is over het algemeen heel proper 'zie foto's van onze vakantie omgeving)





En omdat we toch allemaal zo van treinen houden....

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: Peter op 27 oktober 2013, 18:29:34 PM
Jürgen,
Sturm der liebe is niet in het het Schwarzwald opgenomen, doch in de omgeving tussen de Starnbergersee en het Karwendelgebergte, dus in Oberbayern.

Oei, weer iets bijgeleerd. Maar wat de schoonheid betreft zijn ze toch aan elkaar gewaagd vind ik.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

railrunner

#357
Zoals de meesten weten, heb ik net als Peter een grote voorliefde voor het Zwarte Woud.  En het was mijn droom om ooit eens een project rond het Schwarzwald uit te voeren.  Vandaar dat ik een tijdje geleden reeds gestart ben met de voorbereiding van een nieuwe baan thuis.  Ik een eerste fase bouw ik het station van Hirschsprung na in periodetijdperk '65-'70.  En om een baan te starten is het van belang dat eerst de huizen gebouwd worden.  Hierbij een fotoreportage van de eerste bouwwerken:



Jachthuis voorzijde



Jachthuis achterzijde







Schuur zij en vooraanzicht







Stationsgebouw vooraanzicht









Stationsgebouw achteraanzicht

Deze huisjes zijn nog niet afgewerkt op de schuur na.  Het jachthuis moet nog vervuild worden en wordt nog voorzien van een typisch Schwarzwald interieur.  Aanhet stationsgebouw moeten enkel nog daken afgewerkt worden.


Wordt vervolgd...

Peter

Jim, dat ziet er fantastisch uit. Ik ken die omgeving zeer goed, en zeker dat station dat helaas (volgens mij) veel te vroeg gesloten is, en zelfs niet als stopplaats gebruikt wordt. Enkel als er een extra treinrit is stop er nog eens een trein om te kruisen met een andere, maar uitstappen is er niet bij.
Ik wacht met spanning af welke prachtige dingen je nog zal laten zien uit uw en mijn favoriete omgeving.
Spijtig is helaas het feit dat de Dosto rijtuigen van de Höllentalbahn niet in model bestaan, maar dat is in het door u gekozen tijdperk geen probleem, omdat dat de tijd van de Nirosta, umbauwagen en het begin van de Ozeanblau/beige is.
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomloc

#359
Jim,

Is het niet beter om een eigen draadje op te starten zodat we beide projecten uit elkaar kunnen houden. ;) Prachtige gebouwen.

Peter,

Het is een tijdje geleden dat ik je baan hier op het forum nog bekeken heb. Al grote vordering gemaakt. Ik blijf dit project volgen aangezien ik ook die richting wil evolueren.

Wim