Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

railrunner

@Wim 

Ergens heb je wel gelijk, komt er nog wel van.

Langs de andere kant ben ik van mening dat er al zo véél draadjes zijn, daarom leek het mij gepast om dit onder de noemer "Schwarzwald" te plaatsen.

@Peter

Ik wist dat dit bij u een schot in de roos zou zijn.  Inderdaad jammer dat dit station in staat van verval is.  Misschien komt er een heroplevering als het aan de juiste persoon verkocht kan worden.  Spijtig dat ik er de centen niet voor heb, ik heb er wel leuke plannen mee.  Inderdaad wel een gekozen tijdperk met meer mogelijkheden dan nu, dit zowel qua spooremplacement als variatie in rollend materieel.  Nirosta...  bepaald type wagon?

Peter

Wim,

ik moet je gelijk geven. Het projekt van Jim is absoluut een apart draadje (zeg maar DRAAD) waard
Van mij mag je gerust die prachtige foto's van Mötz die ik bezit gebruiken.

Hier al een uit die tijd als "entree"


Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

Ha Peter,  eentje uit de oude doos. 

Heb ik ook.  Om tot modelbouw te komen, heb ik eerst alle gebouwen ter plaatse opgemeten en een hele boel foto's opgezocht, waaronder die van u.  En ik heb toen op internet alle foto's van Stefan Motz gevonden, maar nu zijn ze precies niet meer te vinden.  De enige foto's die ik eigenlijk mis, zijn foto's van het gebouw iets verder dan het jachthuis en foto's van de voormalige lokloods.

Peter

Zal eens kijken in mijn boeken en je dan die foto's doormailen (copyright)
Stefan Motz is nog altijd aktief doch heeft een groot deel van zijn foto's verwijdert van het net.
Die zitten nu nog enkel in zijn archief.  Een zeer goede informatibron was ook Host Jeschke uit Titisee, helaas inmiddels overleden, en het is nog niet duidelijk
wat er met zijn enorm archief gaat gebeuren of gebeurt is want ik heb geen kontakt met de nabestaanden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Foto van Hirschsprung loods, en nog eens de loods. Zowat alles is al op foto, en op internet gezet. Kwestie van te vinden.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Michiel,  thanks, maar die had ik al in mijn archief.

Peter, heb ik dat goed gelezen: is Horst Jeschke overleden???  Dat is dan een bijzonder groot verlies voor de museumbahn Seebrugg.  Had hem nog gesproken vorig jaar, zeer vriendelijk man en groot bezieler.

Peter

Denk dat ik verkeerd gekeken heb? De doodsbrief is van Horst Jeschke uit Essen (Dtsl) in niet van Horst Jeschke uit Titisee en van de Dreiseenbahn.
Foto van een van mijn Roco Nirosta rijtuigen, beter bekend als Nahverkehrswagen

Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

Oef, je deed me schrikken.  Wel stof tot nadenken.  Wat als...?  Je kan het hem misschien eens vragen om zijn archief te delen.  Het zou bijzonder jammer zijn mocht dat verloren gaan.

Ja, deze wagens heb ik ook.  Uiteraard mogen die niet missen op de baan.


railrunner

Citaat van: Peter op 07 november 2013, 14:27:53 PM
Zal eens kijken in mijn boeken en je dan die foto's doormailen (copyright)


Heb ik ook gedaan en (boeken vanonder het stof gehaald na verhuis) en inderdaad... er staan een aantal betere foto's in van het gebouwke naast jachthuis, maar het kan nog beter denk ik.  Ook de foto's in de boeken tonen het huis vanop een afstand, maar geen detailfoto of dergelijke.  Lokloods geen extra foto's.  Werd wel enkel gebruikt voor het tandradlokje.  Dus ga ik later de loods op de baan zetten of niet, geen idee.  Had het wel in gedachten met beweegbare deuren.

Peter

Eindelijk heb ik de tijd (en goesting) gevonden om de zuidelijke uitrit en het bijbehorend landschap verder af te werken. Ook de nodige bomen (van Heki) liggen al klaar om de achtergrond van die hellingen mee te vullen.
Waarom dat ze hier in Belgie in de winkels zo verknocht zijn aan Noch weet ik niet, en dit terwijl (volgens mij) Heki een betere en mooiere keuze heeft. Jammer.





Verdere foto's volgen nog
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

En verder wat groen en bomen aangebracht





Schwarzwaldbahn in 't klein



Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Ik dacht al , lang geleden dat je nog eens gepost hebt , maar ziet er weer super uit.
Zeker de boompjes en de struikjes langs de berm.
Over de asfaltwegen : welk karton heb je genomen bij AVA Peter? en de vangrail is dit zelfbouw?
Want ik zit hier nog met een rolletje asfalt , aangekocht van Vollmer , maar ben nog steeds niet overtuigd om het te gebruiken.
Groetjes.
Claudio.

Peter

Hallo Claudio, heb wat laat gemerkt dat je gereageerd had.

Het karton van AVA is dat grijze karton dat in verschillende diktes verkrijgbaar is in vellen van 'ik dacht' 100 x 100 cm.

De vangrails is van Faller. Voor de weg heb ik de verf van Heki gebruikt, die na het drogen, licht opgeschuurd moet worden (volgens de gebruiksaanwijzing althans)
Na grondig ontstoffen, de lijnen van Heki gekleefd. (rolletje van 200 cm x 1,5 mm)
Voor de middellijnen ben ik nog op zoek naar de ideale. Waarschijnlijk ga ik Rotring trekpennen gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De Brawa baureihe V 320 van de DB. Bij het grote voorbeeld werd er slechts 1 van dit type, de grootste diesellok bij de DB gebouwd.

Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

mooie platen Peter, sfeertje wel te pakken he ;)

let wel ff op je e-locs, dr hangt op de rechterbaan nog een segment van je bovenleiding los, net voor de tunnel